Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Hei
Har til min bekymring sett at min Omega Speedmaster kjøpt 2020 i dag har stoppet to ganger når jeg har brukt kronograf funksjonen. Stoppet etter ca 20 min ved to anledninger, men går fint uten kronograf aktivert. Klokken har vert fullt opptrukket begge ganger. Noen som har vert borti dette?

Hei
Har til min bekymring sett at min Omega Speedmaster kjøpt 2020 i dag har stoppet to ganger når jeg har brukt kronograf funksjonen. Stoppet etter ca 20 min ved to anledninger, men går fint uten kronograf aktivert. Klokken har vert fullt opptrukket begge ganger. Noen som har vert borti dette?
Se når den stopper, hvis viserene kommer i kontakt med hverandre på noe punkt.
Det er mulig at det kan ta tid: når fjæren er sterk(ved full opptrekk), gnir hendene over hverandre, men etter et stund, fjæren blir svakere og friksjonen kan stoppe viseren.
I din tilfelle, skulle sekundviseren fra kronografen kroke seg på minutviseren....?

• Liker
Reaksjoner: Nomis
Se når den stopper, hvis viserene kommer i kontakt med hverandre på noe punkt.
Det er mulig at det kan ta tid: når fjæren er sterk(ved full opptrekk), gnir hendene over hverandre, men etter et stund, fjæren blir svakere og friksjonen kan stoppe viseren.
I din tilfelle, skulle sekundviseren fra kronografen kroke seg på minutviseren....?
Tusen takk for svar! Så ikke etter på dette, men skal se når det skjer!

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Etter nesten fem år uten Speedmaster var det jammen på tide å få tak i en igjen :)

20240103_153919.jpg

Ny Apollo 8. Dette er en innmari kul klokke synes jeg, og ble ikke noe mindre kul av Saturn V sekundviser. Prisen er høy så klart. Veldig høy. 182 000,-!

Det er jo helt ville priser :oops:

• Liker
Reaksjoner: Abnorm og Heftos
Det er jo helt ville priser :oops:

Eg føler den forrige var verdt dei 80-90k en kunne kjøpe den for en periode sammenlignet med standard speedmaster, men det her var et voldsomt bump i pris . Sånn umiddelbart kan eg ikkje helt sjå den enorme forskjellen heller. Kult med Saturn viser og metas , men ellers er utrykket likt .
Håper dei har ordna reima då den hadde litt odde hull sammenlignet med alt annet av klokker .

Trur eg klarer meg med min endå en stund.

Kjøpte 4 dager siden. Er det normal at den er ikke helt i 12 marker? leaning litt høyre.

Vedlegg

• speedyfault.jpg
    speedyfault.jpg
    155,7 KB · Visninger: 0