Den o' store Omega Speedmaster-tråden

0F7D62A5-3CBF-4F55-9CF1-006FD747AE86.jpeg

Jeg ser det er flere som har Mitsukoshi Speedy på forumet. Er det ekte Mitsukoshi dere har, eller er det moddet standard med serviceskiver?

Helt standard Speedy, levert med Mitsukoshi skive (og riktige visere) rett fra AD :)

Det hadde sikkert vært gøy å ha en av de 300 originale som ble levert, men med tanke på prisen på disse - not so much....

Helt standard Speedy, levert med Mitsukoshi skive (og riktige visere) rett fra AD :)

Det hadde sikkert vært gøy å ha en av de 300 originale som ble levert, men med tanke på prisen på disse - not so much....

De er utrolig kule, men har ikke Omega restriksjoner på å «frankifisere»? Regner med du må til en uavhengig urmaker for å bytte skive etc?

De er utrolig kule, men har ikke Omega restriksjoner på å «frankifisere»? Regner med du må til en uavhengig urmaker for å bytte skive etc?

Jeg vet ikke noe om Omegas interne restriksjoner, men min «Mitsukoshi er i hvert fall levert ny fra norsk AD. Noen AD’er har med andre ord tilgang til å bestille klokken med disse skivene - andre ikke. Jeg kjenner til minst en AD som ikke monterte skiven selv, den ble satt sammen i Sveits. Tviler for øvrig på om Omega er like strenge som eksempelvis Rolex i forhold til modding, AD kan nok ta seg visse friheter....

• Liker
Reaksjoner: netrom71 og JonasV
Litt info om jubileumsmodellen, Apollo 11:) Den kommer i stål med bezelring i moonshine gold. Skiven er svart med et nøytralt emblem kl 9. Lenken er tilsvarende den som var på 60 års modellen for et par år siden. Verket er oppgradert til Master Chronometer. Limiteringen blir 6969 eksemplarer og leveranser til forhandlere er bekreftet. Prisen blir i overkant av 80.000,- Den kommer selvsagt med en del stash i boksen.

Litt info om jubileumsmodellen, Apollo 11:) Den kommer i stål med bezelring i moonshine gold. Skiven er svart med et nøytralt emblem kl 9. Lenken er tilsvarende den som var på 60 års modellen for et par år siden. Verket er oppgradert til Master Chronometer. Limiteringen blir 6969 eksemplarer og leveranser til forhandlere er bekreftet. Prisen blir i overkant av 80.000,- Den kommer selvsagt med en del stash i boksen.

Dette stemmer med prikk av det som er ute på omegaforums. Det ser ikke ut til at de kommer til å lage en versjon kun i stål.
Da sparer jeg heller pengene og kjøper en vanlig Speedy til halve prisen.

Wow. 6969 eksemplarer og 80.000,-. Kan jo knapt kalles limitert lengre. Da sparte jeg heldigvis de pengene :)

Tidligere i år var det antydninger til flere jubileumsmodeller, altså ikke bare èn type modell + denne 321 varianten.
Det ble ikke sagt noe om 321 varianten. Alle forventet at det skulle bli lansert. I stedet er det en oppgradert variant av standardverket som er lansert. Foreløpig er det bare vist en teaser om 321: https://www.omegawatches.com/stories/3-2-1-we-have-lift-off
Ut i fra informasjonen som er tilgjengelig her blir nok dette en svært begrenset affære, som de foreløpig holder tett til brystet.

• Liker
Reaksjoner: JonasV