Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Er det noen som vet om det finnes noen leverandører som selger reimer tilsvarende Omegas "coated nylon fabric strap" som kommer på de de nye Speedmaster Pro og Snoopy i kvalitet tett opp mot Omega sine uten å koste kr 5.000?
 
Er det noen som vet om det finnes noen leverandører som selger reimer tilsvarende Omegas "coated nylon fabric strap" som kommer på de de nye Speedmaster Pro og Snoopy i kvalitet tett opp mot Omega sine uten å koste kr 5.000?

Har nettop bestilt en fra Artem Straps selv, ser veldig bra ut på bilder så jeg håper de er like fine i virkeligheten
3E74AE96-D865-4DE6-B814-BD2318D4C326.jpeg
 
Har nettop bestilt en fra Artem Straps selv, ser veldig bra ut på bilder så jeg håper de er like fine i virkelighetenVis vedlegg 275538

Disse så fine ut ja!
Men de har ikke helt sort med "tang buckle" inne. Jeg la inn en varsling på når de kommer inn på lager igjen.
Bestilte du til en Speedmaster? Og hvilken variant bestilte du?
 
Er det noen som vet om det finnes noen leverandører som selger reimer tilsvarende Omegas "coated nylon fabric strap" som kommer på de de nye Speedmaster Pro og Snoopy i kvalitet tett opp mot Omega sine uten å koste kr 5.000?

Omegareimene produseres av "Atelier Jean Rousseau Paris". Modellen kalles for "Compass".
Kan bestilles direkte fra JR for rundt 195 EUR + MVA som er såvidt rimeligere enn fra Omegaforhandler.
Tilgjenjeld kan så har du mulighet til å "skreddersydd" reimen.




L1290368.JPG
 
  • Elsker
Reaksjoner: Pasop og Callahan
Disse så fine ut ja!
Men de har ikke helt sort med "tang buckle" inne. Jeg la inn en varsling på når de kommer inn på lager igjen.
Bestilte du til en Speedmaster? Og hvilken variant bestilte du?

Jeg bestilte sådan.
Og en RM style clasp av nysjerrighet, jeg har en original Omega clasp liggende også.
9C872C5E-3494-46CD-8524-EE6B5B20D401.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Balongum
Omegareimene produseres av "Atelier Jean Rousseau Paris". Modellen kalles for "Compass".
Kan bestilles direkte fra JR for rundt 195 EUR + MVA som er såvidt rimeligere enn fra Omegaforhandler.
Tilgjenjeld kan så har du mulighet til å "skreddersydd" reimen.




Vis vedlegg 275543

Den var veldig flott til den skiven.... Har jo hørt om JR-reimer ja... Ser at de også kan ha et alternativ til den blå remmen som kommer med Snoopy 3... Takk takk.
 
Nesten en mill for en Speedy. Det er ikke "stealth wealth" det er "stealth idiot".

Omega «Speediot»…..

Jeg har hørt rykter om at Omega har
trøbbel med en av kalkulatorene deres. De oppdaget det etter at de hadde priset en Aqua Terra i titanium for en stund siden. De trodde de hadde fikset feilen, men nå ser det jammen meg ut som om det rotet seg til litt igjen med prisingen av den nye Speedmasteren også…

698C6228-2069-45AB-94EF-1B3B95C454FA.png


o_O
 
Hvor mye måtte du punge ut for denne, om det er lov å spørre om det? Og passer den uten videre på den gamle modellen?

Omtrent 8k hos Thune. Ja, den passer kassa helt fint. De største oppsidene synes jeg er at den er slankere enn den forrige lenka, har tapering og siden endelenkene er så stutte så gjør de at klokka får bittelitt mindre vingespenn. Viktig for oss med tynne håndledd. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71 og Puma