Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Hvor får man tak i Mitsukoshi skive og visere i dag?

Ryktene sier at Omega ikke selger skiven lenger, og det er vel noen år siden skiven var tilgjengelig hos AD.

Noen AD’er fikk skiven byttet hos Omega i Sveits ved nykjøp av Speedy - andre AD’er fikk bestilt og byttet selv. Min er levert ny med begge skiver/visersett, Mitsukoshi-skiven ble montert før overlevering.

Du kan nok finne skiven og visersett på Chrono24 og andre steder, men de er blitt ekstremt dyre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreasvikan
Hvor får man tak i Mitsukoshi skive og visere i dag?

Oslo Ur, betalte 7.5 inkl skive og visere.
18822CB8-4F32-4B09-B622-5E23C8EE1BC9.jpeg
 
@Andreasvikan - lesbarheten er mildt sagt elendig med hvit skive og sølv visere.

Men, vi som er her inne har vel ikke ur for å se hva klokken er, har vi vel? :mrgreen:
 
@Andreasvikan - lesbarheten er mildt sagt elendig med hvit skive og sølv visere.

Men, vi som er her inne har vel ikke ur for å se hva klokken er, har vi vel? :mrgreen:
Haha @Consigliere! Jeg bruker faktisk klokken til å se tiden og har nettopp derfor kjøpt en speedmaster pga god lesbarhet med sort skive og hvite visere. Jeg prioriterer 3861 lenka først, så tar vi ny skive mot sommeren
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Omtrent 8k hos Thune. Ja, den passer kassa helt fint. De største oppsidene synes jeg er at den er slankere enn den forrige lenka, har tapering og siden endelenkene er så stutte så gjør de at klokka får bittelitt mindre vingespenn. Viktig for oss med tynne håndledd. :)
Er det microjustering på låsen? Kunne godt tenkt meg ny lenke men er ikke veldig lysten på å miste microjustering.