Omegakafe – Løst og fast om, ja dere vet...

Alle klager om at Omega 600 meter klokker er for tykk men ingen klager når Panerai produserer 300 meter klokker med samme tykkelse eller tykkere.

Pam 111: 44 X 15mm (300 meter)
Pam 312: 44 X 18mm (300 meter)

Kjære deg. Jeg klager på alle klokker som er tykke. Samme hvilken klokke, bruksområde eller fabrikat.

Dette er ikke et angrep på Omega.

Innlegget var en kommentar til et ur jeg er mektig imponert over. Som teknisk og visuelt er nydelig.

Og som jeg gjerne skulle sett bygge litt lavere.

• Liker
Reaksjoner: Pippen
Paneraiene er for tykke de også :(

For tykke for hva? For å snike seg under skjorten deres?
Ja de er det er sikkert, men disse ikke er noe "dress klokker": de er "instrument klokker".

Original-Panerai-Royal-Italian-Navy.jpg

Hvilken skjorte @Hammerfjord , hvilket kontor?

Hva er det du prater om?

Jeg må nesten gjenta ditt tidligere innlegg da vi pratet om din nydelige Sea Hawk. Den ville du ikke bruke på jobb pga størrelsen sa du.

Flere år i Forsvaret her, både innenlands og utenlands. Klatret i årevis. Klart jeg trenger en skikkelig klokke. Og klart det er fordelaktig med noe som ikke bygger for høyt. Det har du selv sagt.

Jeg tar aldri av min klokke.

Fortell meg gjerne hvordan jeg kan argumentere for at jeg personlig foretrekker lavere ur, uten å bli møtt med sløkke argumenter som inneholder skjorte og kontor . Hva har det med saken å gjøre?

Store klokker passer innendørs.

Nye Seamaster PO titan 43,5 er sykt flott. Og høyere enn jeg skulle ønske.

• Liker
Reaksjoner: Pippen
Hvilken skjorte @Hammerfjord , hvilket kontor?

Hva er det du prater om?

Jeg må nesten gjenta ditt tidligere innlegg da vi pratet om din nydelige Sea Hawk. Den ville du ikke bruke på jobb pga størrelsen sa du.

Flere år i Forsvaret her, både innenlands og utenlands. Klatret i årevis. Klart jeg trenger en skikkelig klokke. Og klart det er fordelaktig med noe som ikke bygger for høyt. Det har du selv sagt.

Jeg tar aldri av min klokke.

Fortell meg gjerne hvordan jeg kan argumentere for at jeg personlig foretrekker lavere ur, uten å bli møtt med sløkke argumenter som inneholder skjorte og kontor . Hva har det med saken å gjøre?

Store klokker passer innendørs.

Nye Seamaster PO titan 43,5 er sykt flott. Og høyere enn jeg skulle ønske.

Da tiden jobbet jeg som boltetrekker på plattformene i Nordsjøen: hva i F skulle jeg ha en "70 tussen kroner" 3000 meter dykker-klokke fra Girard Perregaux der for?

Bolt.jpg

Jeg har kanskje 30 klokker og jeg hadde montert en del klokker selv for jobben min: disse var billige kinesisk kasser med 2824-2 ETA urverk.
Når man har en samling, man finner en klokke for hver anledning eller hobby.
Vil du ha en klokke som kan brukes hver dag og overalt, velger du en klokke som tilpasser seg til bruken din.

Klart det, kunne jeg jobbe der med min GP SeaHawk 2 Pro men den hadde vært fullstendig oppripet og det hadde jeg ikke lyst for: mitt valg.

Store dykker klokker passer best ved dykking først og fremst men hvor du bruker den etterpå blir valget ditt.
Når jeg var offshore/onshore, brukte jeg billig hjemmelaget klokker: det var valget mitt.

En gang møtt jeg en mekaniker offshore som hadde en Tag Heuer chrono 1887 på jobben: det var han sitt valg...

Ja folk er forskjellige. Min glede med min overprisede klokke er å alltid ha den på.

Får jeg totalt 40årskrise og kjøper meg høy PO skal den være med på alt.

Må være jævli å ligge døende uti skogen og se sine siste sekunder tikke ned på en 007, vel vitende om at gromklokka ligger hjemme.

• Liker
Reaksjoner: bragemann
Ja folk er forskjellige. Min glede med min overprisede klokke er å alltid ha den på.

Får jeg totalt 40årskrise og kjøper meg høy PO skal den være med på alt.

Må være jævli å ligge døende uti skogen og se sine siste sekunder tikke ned på en 007, vel vitende om at gromklokka ligger hjemme.

Som sagt, med kanskje 25-30 klokker i boksene, man kan ikke bruke alle hele tiden.

Skulle jeg dø på jobben da tiden, hadde jeg ikke ønsket å se på klokken min i mitt siste øyeblikk: da skulle jeg se på himmelen og sjøen en siste gang og da slett ikke på en dyster stål plate i bunnen av en industriell installasjon.
Hva er poenget å dø med sin dyreste klokke når man er kledd med en skitne kjeledress og gamle vernesko?
Klokker er gøy men de er ikke livet mitt.

Som sagt, med kanskje 25-30 klokker i boksene, man kan ikke bruke alle hele tiden.

Skulle jeg dø på jobben da tiden, hadde jeg ikke ønsket å se på klokken min i mitt siste øyeblikk: da skulle jeg se på himmelen og sjøen en siste gang og da slett ikke på en dyster stål plate i bunnen av en industriell installasjon.
Hva er poenget å dø med sin dyreste klokke når man er kledd med en skitne kjeledress og gamle vernesko?
Klokker er gøy men de er ikke livet mitt.
Hør hør!

Steike, den ser jo egentlig bra ut den nye Railmasteren. Master-urverk, 40mm, 12.65mm tykkelse og 150 WR er som musikk i mine ører.
Blir spennende å se den live når den kommer i hyllene i september(?).

20018765_copy.jpg