De andre er verre

Jeg har brukt et par slipesteiner de siste årene for å vedlikeholde knivene, men ser at tiden ikke strekker til så det går lang tid mellom hver gang jeg sliper og dermed så må jeg lære teknikken på nytt hver gang. Ville du anbefalt et Edge Pro Apex sett, @sunshine ? Er det enkelt i bruk og gir det ordentlig skarpe kniver? Er det mye teknikk man må lære seg?


Hei @bangiman!
Jeg er veldig fornøyd, enkelt å bruke selv for meg som er kommet opp i alderen.
Men jeg har brukt den bare til kokkekniver.
Kjøpte min E.P.A.4 ny her på TS for kr.1900;
Ekstra utstyr : Magnet for å holde knivene bedre på plass, mindre plate for å slipe små kniver fra EP's nettside. Borstopp fra Clas Olsen til å holde riktig vinkel p.g.a. forskjellige tykkelse på stein. Og du kan bruke mobiltelefonen til å finne riktig vinkel eller kjøpe en Angle Cube.
Jeg gjorde hjemmelekse min etter at jeg kjøpte den på YouTube,og fant både + og - side for bruk.
Håper det var behjelpelige for deg. Men som med alt så må man øvre seg og i tillegg gi det som TLC (Tender Loving Care). Og vurderer om det er verdt penger.
Mange nett steder selger E.P.A.
I tillegg til EP's nettside legger jeg til et par YouTube side jeg pleier å se på.

 

Går i bakken av verdien
Rolexen ble kjøpt for 3000 kroner. 46 år seinere får eieren sjokk da han får vite hva den nå er verdt.

:p:D
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og reldor
En jovial gladgutt :D

DSC_7337.jpg


https://www.dagbladet.no/kjendis/brukte-300-000-i-aret-pa-pins/72083620
 
  • Liker
Reaksjoner: Rødland og Grendel

Fytti F.
Jeg husker hysteriet rundt disse pins'ene. Prisene var skyhøye og det var også faker på markedet. Dette var sett på som en god invistering. Jeg husker fortsatt at det var en som het "Julekurven" som den gang var verd ca 20,000! Jeg tenkte på å kjøpe den, da jeg fant den på Ekebergmarkedet i en kurv med "diverse saker kr 5". Men jeg syntes prisen var litt stiv.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Fytti F.
Jeg husker hysteriet rundt disse pins'ene. Prisene var skyhøye og det var også faker på markedet. Dette var sett på som en god invistering. Jeg husker fortsatt at det var en som het "Julekurven" som den gang var verd ca 20,000! Jeg tenkte på å kjøpe den, da jeg fant den på Ekebergmarkedet i en kurv med "diverse saker kr 5". Men jeg syntes prisen var litt stiv.

8
Ja jeg husker :) men her snakker vi 2019 og pins til mellom 10k og 20k og noen som han ikke vil si prisen på:cool: så det skulle ikke forundre meg om det fortsatt er et marked for dette.

Er Hoksrud en smart invistor eller henger han igjen i 1994....
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel