Daytona

@MrFinale må si at 16520 er hakket mer snasen enn 116520 gitt. Noe med det litt mer raffinerte uttrykked det gir med smalere visere/markeringer, samt ikke minst ...børstede lugs, droool :p Er din en Patrizzi i tillegg?
 
Redigert:
Mulig jeg ødelegger stemningen i en fin tråd men, Daytona synes jeg er et flott ur helt til jeg får den på armen, da virker den liten og best egnet for en vakker kvinne. Beklager,
Tom
 
Mulig jeg ødelegger stemningen i en fin tråd men, Daytona synes jeg er et flott ur helt til jeg får den på armen, da virker den liten og best egnet for en vakker kvinne. Beklager,
Tom
Ikke nødvendig å beklage uvitenhet. Har du prøvd mer enn en dag, uke eller måned? Hvis ikke, så bør du :)
Lånt fra www:
09012009317.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
Er så enig... Skjønner ikke hvorfor alle mener Daytona er så liten.. 14060 gav jeg til min forlovede i 30-års gave og hun digger den!
 
Jada, mulig jeg blir mere optimistisk etter å ha den på armen en ukes tid, tror desverre ikke at det hjelper. Bildet over lyver for øvrig stort - Vinkelen viser Daytona som større enn sub - hvilket er stikk motsatt.
 
Daytona er flott - på en 27" iMac - men på armen i dunkel høst-, vinter- eller vårbelysing; kontrasten mellom urskiven og viserne er såpass dårlig at jeg må snurre hånden litt hit og dit for å se hva klokka egentlig er. Dessverre, så derfor er ikke Daytona min greie. Liker å se bilder av den - men ha den selv; nope.

Dessuten, så har jeg egentlig ikke bruk for chronograph-funksjonen.

Så - jeg er med Tom H. her, foruten synet på at den er en dameklokke.
 
Mulig jeg ødelegger stemningen i en fin tråd men, Daytona synes jeg er et flott ur helt til jeg får den på armen, da virker den liten og best egnet for en vakker kvinne. Beklager,
Tom

Hva? Daytona liten? Hvor stor må herreur være? Synes selv ø40mm er harmonisk. Jeg ble overrasket over at Daytona lå langt mer behageligere på armen enn både GMTIIC, SubC og Sub/SD classic. Sub/SD'ene er litt topptunge ift Daytona.

Daytona er ikke dameklokke. Det er kanskje den modellen flest damer (som liker litt større og "vis fram" klokker) liker best.
 
Redigert:
Fikk lyst på en kald øl ute denne flotte ettermiddagen. Men, det var bare "LITE" øl på kjøla, så måtte bytte fra AP til pikeuret på mine 18.5 håndledd. Tok på meg brillene også, for å enklere se når jeg må inn igjen til "Skal vi danse". :D
B81C9C59-189C-4FF5-A8B7-5880967091DB_zpsaws2ggbw.jpg

02A84142-512B-460F-AE8A-A3B731AE7648_zps9vcerwon.jpg
 
Redigert:
Fikk lyst på en kald øl ute denne flotte ettermiddagen. Men, det var bare "Lite" øl på kjøla, så måtte bytte fra AP til pikeuret på mine 18.5 håndledd. Tok på meg brillene også, for enklere å se når jeg må inn igjen til "Skal vi danse". :D
B81C9C59-189C-4FF5-A8B7-5880967091DB_zpsaws2ggbw.jpg

02A84142-512B-460F-AE8A-A3B731AE7648_zps9vcerwon.jpg
Blir fysisk uvel av denne klokken :D Helgull rose Daytona er min grail!
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Kjøpte min Daytona hos Bjerke i dag, deilig å bare sitte å glo på den:D
Jada - som Panerist synes jeg den er veeeldig liten, men med deilig bling-bling så funker det allikevel overraskende bra.

Jeg var veldig i tvil om det var hvit eller svart jeg ønsket meg. Bjerke hadde begge inne, så jeg fikk prøvd litt frem og tilbake. Endte opp med svart da jeg synses den er mest "maskulin".

Trodde stål Daytona var vanskelig å få tak i, men Bjerke på Grand hadde i dag flere inne - løp og kjøp;)
 
Gratulerer så mye med et meget bra valg, @Gin.
Som jeg har nevnt flere ganger tidligere, jeg har hatt to med hvit skive og en med sort. Hvit er "penere" og sort er "røffere". Begge er, i mitt hode, innertiere.

Gi den en uke eller to, så ser den plutselig stor ut.