Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Jepp og jeg har et problem med at det tydelig har vært montert skruer til å feste verket til en kasse før selv om det brukes en "retaining ring" på denne. Veldig pen dog selv om det skulle vist seg at verket kommer fra en organdonor.

Det slo meg faktisk ikke, men godt spottet! Tror igjen jeg velger å smøre meg med tålmodighet og vente på et bedre eksemplar :) Ikke lett for en utålmodig sjel, men sannsynligvis en god øvelse.
 
  • Liker
Reaksjoner: Swearengen
Krona er samme som på min "tank" fra 1945, så jeg tipper den er korrekt til
klokken @acnorway

image.jpg
 
Veldig fin 145.022-68. Bare synd den mangler DON-bezel. Baklokk er også byttet, for det er stemplet med -69 iflg selger. Servicepushere og -krone. Ellers meget strøken skive og kasse, men en bra DON koster vel rundt $2k om dagen. Hun har fått bud på 35k.

https://www.finn.no/112886938

Edit: Feil baklokk er vel gjerne en deal breaker uansett..

Screenshot_20180126-162658.png
 
Redigert:
Enkelte fine, vintage armbandsur hjå "Grei handel" utanfor Hønefoss. Tissot Seastar, Certina Waterking og Club 2000 pluss nokon andre merker som var meir ukjente for meg. (Og ein falsk Rolex..)

Ikkje noko spesielt interessant for meg, men det er kanskje nokon her som treng delar eller vil prøve å gjere ein grei handel. :)

20180502_122550.jpg
 
Jeg har vært i dialog med eieren av en Heuer Calculator. Et monster av en klokke og mer toolwatch blir det aldri. Klokken ble kjøpt i 1975 og brukt frem til den bare stoppet i 1985 og siden har den bare hvilt i en skuff. For mitt utrente øye ser det ut som en ref 150.633B, men ønsker meg innspill fra fagfolk.

Jeg ønsker å gi eieren et greit bud på denne klokken, men er usikker på hvor langt jeg kan strekke meg med tanke på at klokken ikke fungerer og trolig aldri har vært hos urmaker. I følge eier så er den ikke utsatt for vann.

Noen tanker?
IMG_3258~01.jpg

IMG_3259~01.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Gulosten
Husker disse gikk for 10-12K i fungerende tilstand sist jeg så en for salg.

Vanskelig å si hva de ligger på nå, kanskje ikke den mest ettertraktede Heuer
modellen. Men knalltøff er den:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ompalompa
Denne er laget for å åpne ølflasker med. Også konvertere enheter. Men mest ølflasker. Minner meg faktisk litt om Movado Datron Pilot i stilen. Den har litt den samme attityden der praktiske funksjoner var viktigere enn det elegante. Det er vel en grunn til at det ikke florerer av slike modeller blandt samlere i dag, men en og annen dukker jo opp. Akkurat denne tilhører en pilot som brukte den i jobbsammenheng.

Jeg mener å huske en som lå på Finn for ca et år siden. Den var uten lenke og priset rundt 20k.
 
  • Liker
Reaksjoner: MINUTE_REPEATER
Jeg har vært i dialog med eieren av en Heuer Calculator. Et monster av en klokke og mer toolwatch blir det aldri. Klokken ble kjøpt i 1975 og brukt frem til den bare stoppet i 1985 og siden har den bare hvilt i en skuff. For mitt utrente øye ser det ut som en ref 150.633B, men ønsker meg innspill fra fagfolk.

Jeg ønsker å gi eieren et greit bud på denne klokken, men er usikker på hvor langt jeg kan strekke meg med tanke på at klokken ikke fungerer og trolig aldri har vært hos urmaker. I følge eier så er den ikke utsatt for vann.

Noen tanker?
Vis vedlegg 94571
Vis vedlegg 94572
@Jarl fr. sitter vel på en del Heuer-kunskap?
 
Er tiltenkt kona, som ønsker seg et lite og nett ur.
Ble uansett for dyr, så jakten fortsetter.

Takker!
 
Har fått øynene opp for vintage, men har forstått at det er et minefelt. Er det noen kyndige som har noen vise vei for en nybegynner? Rolex 1675