Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Tja - for det første er skiven feil - serienr. 195XXXX fra 1967 skulle hatt meters first.
Noe av det mest verdifulle på en vintage Rolex er vel nettopp skiven...
Takk takk, nuff said.. Skal ærlig innrømme at jeg ikke har lest alt for mye om disse gamle. Har fokusert mest på birthyear 1981 og omegn som er vesentlig nyere. Lærte noe nytt i dag og! :)

Er det noen som har erfaringer på slike Heuer fra ca 1970? Hva bør de ligge på i pris og hva bør man sjekke på disse? Den aktuelle modellen skal være original og ikke polert, men reima kommer fra annen leverandør. Urskiven og visere skal ikke vært rørt.
39_1303197056_zpszdcbqc2v.jpg

_V3A9057_zpshgrd0fvf.jpg

_V3A9058_zpszst94jde.jpg

_V3A9059_zpsozusamr2.jpg

_V3A9063_zpsgyfjmsms.jpg

Edit: med flere bilder fra eier.

Redigert:
Redigert:
Tack för svar @adamskater. Ja, har sett Fratello artikeln. Den han beskriver borde egentligen vara mer eftertraktad än den jag länkar till, vilket ju indikerar att EUR 7200 kanske är lite högt. Samtidigt så är priset rimligt i relation till vintageheuer - som visserligen det också är en mer eftertraktad modell. Mitt problem är att jag hittat väldigt lite om pris på första generationen av 2446c...

@NilsOT - er det forskjellige generasjoner på den jeg linket hos Vintage Heuer og den fra B&S?

Hadde også trodd at Bulang&Son jevnt over operer med et pris som er noe høyt,
men ser til sammenligning at han fører en AP RO Offshore Safari €12800 (ligger også på Chrono 24 der den er den rimeligst prisede)

@NilsOT - er det forskjellige generasjoner på den jeg linket hos Vintage Heuer og den fra B&S?

Hadde også trodd at Bulang&Son jevnt over operer med et pris som er noe høyt,
men ser til sammenligning at han fører en AP RO Offshore Safari €12800 (ligger også på Chrono 24 der den er den rimeligst prisede)

Ja, den på vintageheuer är modellen med screwback - alltså 2446. Den Bulang har är en 2446c.

Var ikke denne billig? Omega SM300 fra 1971

finn.no/65165560

Ellers har Kaplans Omega-spesial om 11 dager :)

Tror det ble nevnt i en annen tråd at det var flere ting med den SM300'n som ikke stemte helt. Sikkert derfor den ligger ute fortsatt også, i tillegg til at den er i Sverige, som jo kompliserer ting.