Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Ikke for å ødelegge den gode stemningen, men nevnte verk er veldig ordinært og enkelt i vintage sammenheng. Kul klokke da :)

Det er en arbeidshest og en forbedring fra valjoux 7730 så vidt jeg har forstått det. Og et meget godt (som i robust) krono-verk i følge Ossur Soleim. Så det er han jeg har det i fra, da jeg selv ikke er urmaker. :)

Alt er originalt bortsett fra pushers og glass som er NOS. Resten er bare renset.
Venter på bilder i høyere oppløsning for å se nærmere på tilstanden på selve kassen. Vil anta det er krom på messing, så lenge det ikke viser gjennom annet enn på undersiden tror jeg det er OK.
Totalpris på over 12000 er nok høyere enn jeg er komfortabel med, men har vekslet noen hyggelige mail nå og prøver å prute litt til etter bildene er på plass. ;)
Tusen takk for all hjelp!

Tja, jeg har fått en indikasjon på hva jeg kan få igjen for den, så jeg har en idé om hva jeg er villig til å gi. Det tallet er sikkert litt i overkant, men jeg liker klokka. :)

Lettere inspirert av et annet innlegg tidligere i dag:

INCOMING-2.jpg

Swiss_flag_Flying.jpg

Le_Landeron_062.jpg

Jeg liker patina, men dette ble nesten for mye av det gode. Ser mer ut som fuktskade, selv om det sikkert ikke er det. Synd at det ikke er flere bilder, jeg ville ihvertfall sett på verket.

Ser BIN på ebay ligger på nesten $8000, jeg er usikker på om det er høyt eller ikke for denne. Men det finnes mye annet vintage jeg kjøper før jeg legger 70' på bordet for denne :)

Redigert:
Helt riktig @acnorway Det ble en relativt generisk 50-talls kronograf fra Sveits med et Landeron urverk.
Så nå spørs det om forventningene blir oppfylt eller om det blir skuffelse når pakken ankommer.

Redigert av en moderator: