Har kikket litt mer nøye på bildene som ligger på Dropbox. Oppsummerer kort nedenfor:
Skive - slik jeg ser den viktigste parameteren sammens med kassen ved vurdering av vintage. Kan ikke se at skiven har noe å utsette på og den stemmer overrens med serienr. Ville uansett spesifikt spurt om det er noen merker etc. Det et mange bilder, men kvaliteten på bildene er jo ikke spesielt bra ift. lyssetting, vinkler etc.
Kasse - polert, men synes fortsatt den er sterk. Ser for øvrig heller ikke ut som det er pitting eller rust i markant grad. Kan også være greit å spørre om. Kan være fint med andres synspunkter på denne også.
Visere - som sagt, patinaen ser lysere ut. Ingen deal breaker og de behøver ikke være byttet. Ser uansett ut som de er lyserer enn GMT viseren og øvrige markører. Selger kjenner sikkert ikke til om disse er byttet på tidligere service antar jeg.
Datohjul, bezel - er vel korrekte? Sølv datohjul med åpen 6 og 9 og Mrk 3. Kan imidlertid være litt vanskelig å se om hjulene er hvite eller sølv. Bekreftes med selger. For øvrig uansett ingen deal breaker det heller, men jo nærmere orginal jo bedre er det jo selvfølgelig. Hypen rundt datohjul er generelt litt i overkant spør du meg...
Lenke - som du påpeker er det en del slakk i denne. Sjekk datoen på denne, står på claspen. Finner du raskt ut om den mest sannsynlig tilhører det spesifikke uret. Lenken kan altids fikses, ikke noe stor case.
Service - personlig regner jeg som regel med service når jeg kjøper vintage Rolex. Timegrapher viser tydelig at det er behov. Da ryker 4-5k, greit å ha i bakhodet.
Når det gjelder pris er vel den bra? Fine eksemplarer går jo opp mot 20k dollar. Da gjerne strøkne naturlig nok. Boks og papirer drar vel prisen nord for dette også...
Kort oppsummert kan det se ut som du har finnet en fin 1655