Dagens vin

00B98C7A-AA45-4073-82FA-4E10DD6A9A1B.jpeg
 
Gikk igjennom disse på nyårsaften og konkluderte med at Senez er den mest interessante av trioen.
Heidsieck er god, ren, hvass og stilfull. Men jeg liker veldig godt karakteren Senez presenter her.

noen som har tips til andre champagner med samme trekk og stil? Alder har jo åpenbart noe med saken å gjøre her, men jeg kan jo ikke bare kjøpe gammel skumpa blindt? Eller?

Har forøvrig fylt opp godt av 08 DP før noen legger den her. ;)

Den tredje var også god, men den var såpass eplete i stilen at det nesten var for meget. Kanskje den hadde glitret mer uten selskap av de andre der, men hvem vet..

Rødvinen var Moldovansk(?), interessant, full av vanilje og frukt. Ingen utpreget drittsmak der altså.Vis vedlegg 228510
Da har jeg endelig funnet en god kandidat i stil med Senez 2002. Riktignok noe friskere syre men litt av den modne stilen.
Piollot Pere Come des Tallants 2017:
4E1FB801-4AB0-4469-9AA6-1AB796B9E0EC.jpeg
 
Å
Drakk «Spørsmålstegnet» i kveld. God «drikkevin» - mye frukt og nokså saftig. Litt snerp i ettersmaken. Forstår det som det kan være en viss flaskevariasjon. Denne smakte langt mer enn prisen!
Åpenbart store flaskevariasjoner. Den den jeg hadde var syrefest. Ikke veldig imponert.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vidar
Å

Åpenbart store flaskevariasjoner. Den den jeg hadde var syrefest. Ikke veldig imponert.
Støttes. Jeg har "spørsmålstegnet" fra to ulike leveringer.

Den ene smaker kjedelig og knapt verdt 100 spenn. Den første leveringen har mye frukt og medium fylde. God som drikkevin og til pizza & hamburger. Første levering er fra tiden den først dukket opp her på forumet.
 
  • Liker
Reaksjoner: ilpadrino og Oddemann
Dagens fra utlandet. Fikk denne anbefalt fra en lokal selvutnevnt vinekspert på Sicilia. Han var noe ustødig i engelsk men jeg tolket det som at dette var noen av di lokale råvarene han likte best. Etter fire år i kjelleren måtte jeg teste. God! Friske frukter, mild syre og en kort ettersmak. Pluss for mange smaker, alt i alt en god vin. Fargemessig som standard barolo-blod. Gjorde seg meget fint til italian style pizza. Hadde nok ikke taklet en tyngre kjøttrett. Men, gir den stødige 86 poeng til tross...
image.jpg
 
Noen som har erfaring med privatimport av vin? Tenker spesielt på frakt - pakkes flaskene såpass godt inn at man kan la hvilken som helst speditør ta seg av dette?