Dagens vin

Denne var frisk og god, enda bedre enn 2019
504106B4-46FD-4F0F-8416-7224A74D8ABB.jpeg
 
Chateau Talbot 2018 er nyyydelig. Absolutt ikke for ung - kraftig og delikat.

Håper du ikke drikker opp samlingen i år. 2018 er et særdeles godt vinår for Saint-Julien og blir utvilsomt bedre ved lagring. Drikkevinduet for denne er 2028-2042+.
Saint- Julien 4 Grand Cru Classé
2018
Château Talbot
MAR 19 Ruby. Blueberries, anise, floral, scented, elegant nose, refined. Fresh acidity, ripe tannins, blueberries, anise, some spices, detailed, firmer finish, long. 92-94
C. Byklum.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Håper du ikke drikker opp samlingen i år. 2018 er et særdeles godt vinår for Saint-Julien og blir utvilsomt bedre ved lagring. Drikkevinduet for denne er 2028-2042+.
Saint- Julien 4 Grand Cru Classé
2018
Château Talbot
MAR 19 Ruby. Blueberries, anise, floral, scented, elegant nose, refined. Fresh acidity, ripe tannins, blueberries, anise, some spices, detailed, firmer finish, long. 92-94
C. Byklum.

Neida - har 2 kasser og en imperial :)
Jeg liker derimot gode bordeauxer selv når de unge. Talbot og Haut-Bailly er for meg slike produsenter :)
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
@Golfballen Hvordan var Dame de Montrose? Har en kasse 2016 (vår bryllupsårgang) liggende, men ikke prøvesmakt enda…
Personlig synes jeg den er ganske tilgjengelig allerede, men når det er sagt så er jeg ganske glad i ung Bordeaux til et godt stykke kjøtt f.eks. Har helt sikkert godt av å ligge 5-10 år til, men jeg ville kjøpt meg en txogitxu på Annis og åpnet en flaske til helgen :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Talisker og sunshine
Plass 2783 i køen, så Krug og Winston Churchill var bare å glemme. Fikk derimot plukket litt andre godbiter. «Trøstehandelen» ble dyrere enn den opprinnelige planen. :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Veldig bra sonoma PN - overraskende mye struktur og fylde, definitivt noe som tåler tyngre parring sv mat enn mye annet PN… Tør jeg si ar jeg hadde slitt med å identifisere druen på blindsmaking? Tror nesten jeg hadde lent meg mer mot syrah…

ADDB8594-5E95-482E-A2E8-0A3E6DDE4CD5.jpeg
 
Altså, vi snakker ofte om
«Case Candy» og flotte bokser på klokker, men Dom Perignon P2 kom altså i en enormt flott boks med stål»dør» og en sekk av fløyel utenpå. La Grande Dame i en fancy boks designet av Yayoi Kusama, OG den har en roterende boksåpning - rene tivoliet. For meg som er over middels design- og kunstinteressert, så var dette herlige bonuser. :cool:
 
Altså, vi snakker ofte om
«Case Candy» og flotte bokser på klokker, men Dom Perignon P2 kom altså i en enormt flott boks med stål»dør» og en sekk av fløyel utenpå. La Grande Dame i en fancy boks designet av Yayoi Kusama, OG den har en roterende boksåpning - rene tivoliet. For meg som er over middels design- og kunstinteressert, så var dette herlige bonuser. :cool:
Det skader ikke å dele litt bilder med oss andre. ;)