Dagens vin

Frøkna har god smak, og jeg er strålende fornøyd med at hun er både klokke- og vininteressert, meeen, hun liker ikke champagne! Altså, hun synes det er ‘greit’ å drikke i høytidelige sammenhenger, men hvis hun liker det, er det gjerne med litt høyt sukkerinnhold for min smak (10-15 g/l) - noen tips til triks i ludo eller kombinasjoner av champis/mat jeg ikke har tenkt på? Drukner sorgen med fotballørdag og Un Jour de 1911.
Vis vedlegg 282782
Hadde en lignende utfordring: Frøkna rangerte champagne nederst av alle typer alkoholholdig drikke vi kjøper(!)

Jeg sniksjampifiserte med å kjøpe Nyetimber Rosé til en tapaskveld med venner.
1) Det er ikke sjampis, men britiske bobler:geek:
2) Rosé er da vitterlig noe annet enn sjampis??:p
3) Det passer godt til flere ting på et tapasbord

Nå er vi der at champagne har erstattet hvitvin til f.eks reker/krabbelag.
Jedi mind tricked:mrgreen:
 
Redigert:
Var en svipp til Kbh i vinterferien og valgte bil som transportmiddel, noe som førte meg ombord i Superspeed-ferja til Colorline med tilhørende tax free. Hadde skrudd forventningene rett i bunn mtp utvalg, men i champagnehylla ble jeg smått motbevist. Krug (dessverre utsolgt), Cristal, Coutelas 1809, ++. Rasket med meg en bunke med Cristal 2013 til pene 1700,- pr stk. røverkjøp.
5D43EACA-B7D9-41F7-A517-EBE7C89C9689.jpeg
 
Var en svipp til Kbh i vinterferien og valgte bil som transportmiddel, noe som førte meg ombord i Superspeed-ferja til Colorline med tilhørende tax free. Hadde skrudd forventningene rett i bunn mtp utvalg, men i champagnehylla ble jeg smått motbevist. Krug (dessverre utsolgt), Cristal, Coutelas 1809, ++. Rasket med meg en bunke med Cristal 2013 til pene 1700,- pr stk. røverkjøp.Vis vedlegg 282943

I alle dager! Her må jeg på vift!
 
Var en svipp til Kbh i vinterferien og valgte bil som transportmiddel, noe som førte meg ombord i Superspeed-ferja til Colorline med tilhørende tax free. Hadde skrudd forventningene rett i bunn mtp utvalg, men i champagnehylla ble jeg smått motbevist. Krug (dessverre utsolgt), Cristal, Coutelas 1809, ++. Rasket med meg en bunke med Cristal 2013 til pene 1700,- pr stk. røverkjøp.
Det var en meget god pris på Cristal! Billigst i verden ifølge wine-searcher.

Et annet tips, men ikke like godt rabattert er Dom Perignon 2012 på OSL tax free.
1599,- nå mot vmp sine 1930,-.
Möet har nylig satt opp alle sine priser og hos vmp endret den seg raskt. Bare spørsmål om tid for når tax free også endrer.
 
  • Liker
Reaksjoner: ArneBru og BigT
Fikk denne servert til and i går. Maten leverte svært godt, vinen får terningkast 3. I overkant bitter, lite frukt og hele opplevelsen bare preg av en «innestengt» vin. Skuffende når man spiser på et «mat- og vinhus».

D29916CB-03BA-49BE-BA64-FACA37A44159.png
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Et hot tips til de som er glad i bobler og trenger nye glass, eller annet til champagne;
Vinskap.no har 30% rabatt til sine medlemmer frem til 15. mars.

Antar dette også gjelder om man melder seg inn nå. Koden kom på e-post, men om du ikke får koden etter du melder deg inn så si ifra til meg.

Jeg bytter ut mine rette og smale champisglass med disse:

Disse har fått gode tilbakemeldinger og anbefales av bla Merete Bø:

I denne «boble kategorien» har de også lagt inn en del riedel karaffler. 30% på en svane tror jeg er meget god deal.
 
Ikke den største, langt fra den dyreste, men min helt egne vinkjeller er endelig noen lunde på plass - og det er en reell kjeller. Her er det kun viner jeg og familien liker, og en del av kjøpene har gode historier. Spesielt gode flasker settes til pryd etter drikking. Gleder meg til å fylle opp videre.
524CE925-D7D0-44F1-BE05-F6B78D846ADF.jpeg
 
Helt konge. :D
Måtte zoome inn og spottet noen godbiter der.;)

Ikke den største, langt fra den dyreste, men min helt egne vinkjeller er endelig noen lunde på plass - og det er en reell kjeller. Her er det kun viner jeg og familien liker, og en del av kjøpene har gode historier. Spesielt gode flasker settes til pryd etter drikking. Gleder meg til å fylle opp videre. Vis vedlegg 283615
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Et hot tips til de som er glad i bobler og trenger nye glass, eller annet til champagne;
Vinskap.no har 30% rabatt til sine medlemmer frem til 15. mars.

Antar dette også gjelder om man melder seg inn nå. Koden kom på e-post, men om du ikke får koden etter du melder deg inn så si ifra til meg.

Jeg bytter ut mine rette og smale champisglass med disse:

Disse har fått gode tilbakemeldinger og anbefales av bla Merete Bø:

I denne «boble kategorien» har de også lagt inn en del riedel karaffler. 30% på en svane tror jeg er meget god deal.
Kjøpte de samme glassene selv. Tenkt å anskaffe de en stund, og til 30% må jeg si de er god value. Har for det meste Zalto, men akkurat disse til Champagne er uovertruffen.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Det var en meget god pris på Cristal! Billigst i verden ifølge wine-searcher.

Et annet tips, men ikke like godt rabattert er Dom Perignon 2012 på OSL tax free.
1599,- nå mot vmp sine 1930,-.
Möet har nylig satt opp alle sine priser og hos vmp endret den seg raskt. Bare spørsmål om tid for når tax free også endrer.
Var på gardermoen med @Edzilla da de kom med en pall med Dom 2008. Var det 1300,- pr. Eivind?