Dagens vin

Her vil jeg si den første smaksprofilen er den som stemmer best. Er nøtteaktig og toastaktig med eple og sitrus.

Ekstrem value på den der og noe av det beste per krone av Champagne på hele polet.

Tenkte meg at det var den som kom nærmest, men overrasket over den tydelige forskjellen i frukt. Høres nesten ut som om det er skrevet en annen vins notater innpå den siste..
 
Fordi folk som anmelder vin er en gjeng snobber som egentlig ikke har peiling på hva de gjør og bare finner på en masse rare og diffuse beskrivelser ingen kan "ta dem" på?:rolleyes:

Neida. Joda. Neida.
Det kan være at basevinen er en annen årgang, at det er forskjellige batcher, eller at utviklingen er forskjellig på magnum.
Men litt pussig er det unektelig.

Charles Heidsieck er uansett skikkelig godsaker.:)
Haha!

Derfor jeg holder meg til «Ingen utprega drittsmak» enn så lenge..✌️
 
55A6526F-CB02-45B5-A59E-86D030658E67.jpeg

Hyttetur med direkte åpning av denne smakte godt. Meget god Amarone og verdt pengene. Ikke utprega feil med noe rødt i glasset akkurat nå! God helg
 
21230665-5404-41CE-9A98-D2C9AB8285FA.jpeg
Dagens. Litt skuffet etter alle gode reviews men tror også potensialet er mye større med noen år på baken. Vi får se med lagringsflasken
 
Sikkert årets dummeste spørsmål.

Får levert nytt vinskap til uken, men postnord leverer det bare til bakkeplan. Veier 115kg og må stå i uisolert garasje noen dager før jeg får bærehjelp. Det er meldt minusgrader til uken. Har forstått at de ikke skal brukes i kalde omgivelser grunnet kompressorolje og gass osv, men antar at så lenge jeg lar det stå 24t i romtemp før jeg skrur det på så burde det ikke være noe problem. Noen som kan bekrefte dette?
Hilsen en ikke-ingeniør!
 
Sikkert årets dummeste spørsmål.

Får levert nytt vinskap til uken, men postnord leverer det bare til bakkeplan. Veier 115kg og må stå i uisolert garasje noen dager før jeg får bærehjelp. Det er meldt minusgrader til uken. Har forstått at de ikke skal brukes i kalde omgivelser grunnet kompressorolje og gass osv, men antar at så lenge jeg lar det stå 24t i romtemp før jeg skrur det på så burde det ikke være noe problem. Noen som kan bekrefte dette?
Hilsen en ikke-ingeniør!
I have a EuroCave that I've had for many years. It was carried down to the basement, I was told to let it stand upright for 24 hrs, I did it for 48 (as I didn't have anything to put in there) and that was in the summertime. My conclusion would be to let it stand longer if possible as it's been standing outside and there will be condensation inside & out when being placed in a warm room.
 
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen
Nå har denne fått 4.5t i karaffel. Frisk, leskende og god, men veldig kort i smaken. Synes 91 poeng fra Aperitif er OTT.
Helt enig. Tullete useriøst med 91p. på denne vinen. Synes den knapt var verd prisen sin og ga den 85-86p, 86p. med luft da jeg synes den åpnet seg litt. Kjøper neppe denne igjen.
 
I was out Christmas shopping and purchased a bottle of Cristal for a very dear friend of mine.

Returning home and like a kid in The Candy Shop (whoa! Yeah...Uh-huh) I opened up the presentation box, I was gobsmacked, it came with it's own alarm & tracking device with no extra cost. And I had been carrying this in & out of other Vinmonopolet's stores without being stopped. :)
IMG_20201127_183723.jpg
 
Noen som har en teori om hvorfor smaksprofilen varierer såpass fra 150cl til 75cl? «Ingen utprega drittsmak» leser jeg uansett mellom linjene her..Vis vedlegg 222899Vis vedlegg 222900

Vet ikke om det er gjeldende i dette tilfellet, men jeg har blitt fortalt at Vinmonopolet setter "kakene" og beskrivelsene på basisutvalget, men importøren selv setter tilsvarende på varer som ikke inngår i basisutvalget, og dette er grunnen til at man kan se store forskjeller på beskrivelsen av vanlig flaske vs magnum.
 
  • Liker
Reaksjoner: ArneBru