Dagens vin

Dagens to viner er i typ budsjett.
Guyons Saumur Cuvée Vent du Nord 2018 på 100% Chenin Blanc

Gassier Garrigues 2018
95% Syrah og 5% Grenache.

Hvitt til toast med skagenrøre.
Rødt til lammeskank med mos og grønnsaker.
Smakte aldeles ikke utpreget dritt.

Lasagne til barna. De fikk forøvrig også skagenrøre med toast til forrett.
Dessert ble flytende.
Vis vedlegg 190470Vis vedlegg 190471Vis vedlegg 190472Vis vedlegg 190473Vis vedlegg 190474Vis vedlegg 190475Vis vedlegg 190476Vis vedlegg 190477Vis vedlegg 190478
Ser helt konge ut! INUPDS
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Her snakker vi en kjenner!
Ble bobler. Typ Champagne bdb.
A.D. Coutelas Cuvée Rebel Blanc de Blancs Extra Brut.
Ostepop og champagne er en hittil godt bevart hemmelighet! Det er helt fantastisk!!! Særlig limited edition ostestjerner og årgangschampagne setter mine hormoner i gang. I dag ble det denne. 2 år siden jeg åpna denne årgangen sist. Kunne nok venta enda lengre. Topp vin. God Ribera med lang ettersmak. Bløt, mørke bær. Hint av vanilje. Ganske typisk området. Syre nok til å kunne utvikle seg enda i mange år. Nydelig til helstekt indrefilet med asparges og rødvinssaus. Resten av flaskene blir liggende minst ti år.. God påske!
 

Vedlegg

  • 00BF5CD4-7E71-4ADC-AC5C-EE96B8B9DE57.jpeg
    00BF5CD4-7E71-4ADC-AC5C-EE96B8B9DE57.jpeg
    98,5 KB · Visninger: 0
Ja, jeg kan min ostepop.
Det er en veldig god produsent. Har ikke smakt Cuvée Rebel selv, men Cuvée 1809 og årgangsvinene deres fra 2008 og 2009 var veldig gode. Passer utmerket til nytrukne wienerpølser, for eksempel.

Husker jeg rett er det 2002 som er basevinen på 1809 MAG. En virkelig lekkerbisk jeg gleder meg til å nyte sammen med familien på 17 mai.
Blir vel til bløtkake og pølse i vaffel.
 
Husker jeg rett er det 2002 som er basevinen på 1809 MAG. En virkelig lekkerbisk jeg gleder meg til å nyte sammen med familien på 17 mai.
Blir vel til bløtkake og pølse i vaffel.
Det høres ut som en helmaks 17. mai. Bokkøl bør vel være førstevalget til bløtkake, men 17. mai er 17. mai tross alt :)
 
  • Elsker
Reaksjoner: Edzilla
Det høres ut som en helmaks 17. mai. Bokkøl bør vel være førstevalget til bløtkake, men 17. mai er 17. mai tross alt :)

Tradisjoner er vanskelig å venne seg av med.
Så bløtkake og pøse i vaffel må set bli:D
I år bli det kanskje noe mindre justeringer. Men det kommer jeg i såfall tilbake til.
 
  • Liker
Reaksjoner: bartejoker
Utbroder gjerne ostepop og skumpa, for det var en nyhet jeg ikke så komme :)
Champagne og småfunky mat er veldig bra sammen. Litt vanskelig å forklare men ostepop har en litt funky aroma som kjennes godt oppi ganen, litt som trøffel selv om det er forskjellig. God champagne har også litt av denne kvaliteten synes jeg.
I tillegg så passer tørr champagne utmerket til fet mat, typisk såkalt «søppelmat» som pølser og pommes frites. Og ostepop :)
 
Champagne og småfunky mat er veldig bra sammen. Litt vanskelig å forklare men ostepop har en litt funky aroma som kjennes godt oppi ganen, litt som trøffel selv om det er forskjellig. God champagne har også litt av denne kvaliteten synes jeg.
I tillegg så passer tørr champagne utmerket til fet mat, typisk såkalt «søppelmat» som pølser og pommes frites. Og ostepop :)

Tørr skumpa og Sørlandschips med Himalayasalt er favoritten.
1586642607968.jpeg