Dagens vin

Ytrefilet av lam på menyen i dag. Jeg er tradisjonell og kjører en ‘99 Bordeaux til. Citran er klassisk så det holder. Overraskende strukturert til å være ‘99. Denne er god!
BCD2FB1F-8D5A-404A-9AA5-07BBD4448E59.jpeg
 
Ta den med hjem isteden er alt for ungt nå…
Pics or it didn’t happen:mrgreen: greit missunnelig på den opplevelsen!

It didn’t happen, men av flere grunner.
Checcini er bortimot den største turistfella jeg har opplevd, restaurantopplevelsen gir jeg terningkast 2. Klink. De har altså egen merch-sjappe, noe som ga oss en tidlig pekepinn på at dette kunne bli en mindre autentisk opplevelse enn først tenkt. Flaccianelloen fortjente ikke en slik skjebne.
Heldigvis berger likevel Fontodi oss ut av helvette med sin finfine Vigna del Sorbo Gran Selezione som faktisk er å få tak i nevnte sjappe. Ja, for vi måtte selv gå å kjøpe vin på andre siden av gata hvis ikke gode gamle bastflaske-Chianti’en var god nok.

Fontodi’s regulære Chianti Classico (basisvare) er likevel vår absolutte favoritt mht QPR og ikke minst tilgjengelighet. Som en funfact går visstnok 50k av årlig produksjon på ca 180k flasker til Norge!

021E9572-44BC-4C45-8948-5A8E3636326E.jpeg
 
It didn’t happen, men av flere grunner.
Checcini er bortimot den største turistfella jeg har opplevd, restaurantopplevelsen gir jeg terningkast 2. Klink. De har altså egen merch-sjappe, noe som ga oss en tidlig pekepinn på at dette kunne bli en mindre autentisk opplevelse enn først tenkt. Flaccianelloen fortjente ikke en slik skjebne.
Heldigvis berger likevel Fontodi oss ut av helvette med sin finfine Vigna del Sorbo Gran Selezione som faktisk er å få tak i nevnte sjappe. Ja, for vi måtte selv gå å kjøpe vin på andre siden av gata hvis ikke gode gamle bastflaske-Chianti’en var god nok.

Fontodi’s regulære Chianti Classico (basisvare) er likevel vår absolutte favoritt mht QPR og ikke minst tilgjengelighet. Som en funfact går visstnok 50k av årlig produksjon på ca 180k flasker til Norge!

Vis vedlegg 307734
Damn! Takk for advarselen.
 
Nyyydelig trio. 2016 Palmer er fullstendig kaotisk - på en særdeles god måte. Tar litt tid før den lar seg balansere i munnen, men når den først gjør det - for et fyrverkeri!

slår samtidig et slag for Talbot. Virkelig noe av deiligste du får fra Bordeaux under 1000 lappen - i dødt løp med Grand Puy Lacoste.

911350F1-22C5-441C-855A-AD055F059ED7.jpeg