Interessant, både mht prisnivået og utvalget. Hvordan fungerer dette med import (privat?), mva og alkoholavgift? Mp dette via vinmonopolet på en eller annen måte?Det finnes alltid muligheter:
Mulighet for gruppebestilling her.
Alokoholavgiften for svakvin er 4,76 kr per volumprosent og liter. For 0,75 liter, 13 %, blir det 46,41 pr flaske. På toppen blir det 25 % mva på nettopris, frakt og alkoholavgift. For en Tondonia blir da prisen omtrent den samme, eller litt høyere, enn i polets nettbutikk.Interessant, både mht prisnivået og utvalget. Hvordan fungerer dette med import (privat?), mva og alkoholavgift? Mp dette via vinmonopolet på en eller annen måte?
Noen anbefalinger til en ålreit 3-liter til påske? (Til saus og uformell slurping)
![]()
Ukens vintips: Disse rødvinsboksene kan du trygt sette på handlelista
Har du planer om å servere lammelår, pizza eller vilt i påsken? Her finner du rødvinsboksen som passer til din påskemeny!www.godt.no
Bosconia var best. Fruktig og fine begge to men begge hadde litt mye snerp og gav litt motstand til maten (potet/rotmos og saus basert på avrenning fra steken + smør). Mulig de kan bedres ved lagring men de er jo allerede gamle. Tar nok noe annet til steken neste gang.Hvilken er best @jonska ? Polet på bekkestua var utsolgt for 0.75 nå rett før påske, men har en magnum med Tondonia i kjelleren som jeg tenkte kunne ligge noen år.
Alokoholavgiften for svakvin er 4,76 kr per volumprosent og liter. For 0,75 liter, 13 %, blir det 46,41 pr flaske. På toppen blir det 25 % mva på nettopris, frakt og alkoholavgift. For en Tondonia blir da prisen omtrent den samme, eller litt høyere, enn i polets nettbutikk.
https://www.toll.no/no/varer/alkohol-og-tobakk/privat-import/
Det er korrekt og derfor jeg skrev at jeg driver å undersøker de ulike gebyrene nå.Husk at speditøren tar et til tider saftig gebyr for å momsbehandle varene også.
Mva beregnes også ut fra totalkostnaden med frakt inkludert.
Korleis fungere den der... ?Har samme erfaring med Musar; kan anbefale denne. Vis vedlegg 242600