Dagens trening

2 °C ute, kuling, hagl og torden - da prøver jeg heller å holde balansen inne.
DSC_0116.JPG
 
Rullende landevei er kult. Er det mye innsats for å holde balansen?
Ja, de første rundene hver vinter er nesten som å lære å sykle på nytt, og det gir samme deilige mestringsfølelsen man fikk som barn. Når jeg først klarer slappe av, går det ikke lang tid før jeg kan slippe styret. Stå og tråkke tør jeg ikke ennå. Morsommere enn normal rulle, men ikke like intenst siden det ikke er noe særlig motstand.

Edit, ny video - noen kan dette mye bedre enn meg, @Preacher :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og Preacher
Sleit med å finne tid til å komme meg på trening etter jeg fikk barn, så bygde treningsrom. Ganske happy med det i disse tider.

For de interesserte så benytter jeg fitbod som treningspartner. Er veldig fornøyd og får gode varierte programmer. Den kan også settes opp for øvelser med kun kroppsvekt som du kan gjøre i stua ;)



5D867161-638C-465E-B1B4-47616367631C.jpeg


5883060C-89F2-4896-A8F6-485D433620CB.jpeg
 
Har byttet ut endomondo med Strava og trodde jeg hadde årets første mil i dag. Ble 9,66km så litt skuffa over at det ble litt for kort, men formen blir stadig bedre :)
Deilige løpeforhold nå om dagen.
 
Har planer om å øke antall løpeøkter utendørs fra ingen til en i uka og opp mot et par-tre deretter. Jeg er imidlertid avhengig av treningsmusikk og trenger en dings som ordner det uten å ta med telefonen. Har AirPods. Hva finnes av enkle «klokker» som fikser resten? Ikke interessert i GPS, pulsmåling eller annet utover å få lyd på øra :)
 
Synes løping er relativt kjedelig så det ble en landeveissykkel i slutten av mai. I dag ble det 50 km på knappe 2 timer sammen med samboer. Kunne vel syklet noe fortere men det er jo hyggelig med selskap også. Hun er i knallform så det er vel ikke så lenge før det er jeg som må anstrenge meg for å holde følge..
 
Kanskje ikke helt det du spør etter, men jeg har i ca 10 år nå sverget til Apple Ipod Shuffle.
De er mikroskopiske små og veier ingenting. Kontra andre løsninger koblet til mobil etc så varer også strømmen utrolig lenge.

Nå foretrekker jeg nesten alltid å trene uten musikk, men hvis jeg f.eks skal på en langtur på landeveissykkel så tar jeg kanskje med en slik. Klipper den bare på kragen eller baklommen på sykkeltrøyen og merker aldri engang at jeg har den på.

Disse har egentlig utgått fra Apple's sortement, men du finner de på Finn.no og Ebay for 150-200kr.

Har foreløpig løst utfordringen med et løpebelte som får plass til telefonen, og AirPods. Glad jeg slapp smartklokke og kan opprettholde min motstand mot slike :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577