Dagens trening

Her burde det komme inn enten Schwarzenegger med tommelen opp eller Ben Stillers karaktere i Starsky&Hutch som sier Do It!!
(trener du i Oslo? Frontline?)

Ps. Grattis med godt gjennomført regime Wolla!

Takk, virket som det kan bli bra trening :) Nei, jeg trener på nye Novus Academy på Lørenskog. De åpnet nå i helgen
 
Dette er dog gårsdagens treningsøkt, men tenkte jeg kunne dele hvordan en ryggdag ser ut for meg.
Denne økta er i uke 2 av 4 i en treningssyklus, så repetisjoner under oppvarmingen avviker fra hvordan det så ut i forrige uke og ser ut neste uke.

5-10 minutter tøying for oppvarming.

Markløft:
10x60
10x80
10x100
3x125
3x140
12x160

Markløft som støtte/volumøvelse:
10x100
10x100
10x100

På alle andre dager tilstreber jeg å få inn 5 sett á 10 reps som støtte/volumtrening, men har merket at ryggdagen med tung mark sliter såpass på nervesystemet at jeg ofte nøyer meg med 3 sett.

Økta avsluttes med hengende beinhev for å få trent hofteleddsbøyerne, og her er det 5 sett á maks antall repetisjoner som gjelder.
 
6 år siden jeg ofret en dråpe svette på et helsestudio :mrgreen:

Kanskje på tide å få rauå i gir...? :D
 
6 år siden jeg ofret en dråpe svette på et helsestudio :mrgreen:

Kanskje på tide å få rauå i gir...? :D

Det er jo drit kjedelig. Det er derfor jeg prøver å holde den typen trening på rundt halvtimen.

Bedre å basere seg på "gratis" trening. Dvs noe som er så kjekt at det går av seg selv.
 
Det er jo drit kjedelig. Det er derfor jeg prøver å holde den typen trening på rundt halvtimen.

Bedre å basere seg på "gratis" trening. Dvs noe som er så kjekt at det går av seg selv.

Jepp. Foretrekker andre typer trening. Svømming er veldig kjekt. Ellers går det i fotball.
 
Du kan ikke gjøre dét og kalle det trening, Tore ;)

Tok et par sekunder før eg togan... om jeg gjorde det da. Er det single eller double du tenker på? Føler et Les Claypool-sitat er på sin plass:

“In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since there's no real market for masturbation I had to fall back on my bass playing abilities.”
 
Bi, skuldre og mage i dag. Trener ca. en time av gangen. Blir det noe kortere bruker jeg mer tid på å gjøre meg klar+dusj så da blir det litt tiltak.
 
Jeg har ikke trent på ca. 9 år, og selv om jeg har drevet med kroppsbygging lengre enn det (les: øl) så må jeg innrømme at det er på tide å ta noen grep. Jeg har kun holdt meg i aktivitet på jobb (offshore) og varierende lengde på turene med bikkja.

Problemet mitt er at jeg aldri har hatt sansen for styrketrening/helsestudio. Klarer ikke å motivere meg nok, men jeg begynner å innse at jeg ikke har noe valg.

Noen som har erfaring med StrongLifts 5x5. Et videreutviklet 5x5 program av Mehdi Hadim. Veldig mye bra respons på diverse fora...

Synspunkter/erfaringer anyone?
 
Noen andre som skall opp Tryvann på Oslos Bratteste imorgen?
Meldt meg på, drukket pils på GTG og ikke trent annet enn sporadisk. Hei melkesyre!
 
Sprekt, Adam! Har vonde minner fra en brutal sprekk halveis i Skåla opp for en del år siden. Det var insanely vondt! Herrefred! Weekend på Alexandra med betydelige mengder god mat & drikke kompenserte noe.

Tvang meg til en trening i dag - eller hodet ville, men ryggen protesterte litt. Ble en rolig styrkeøkt, med fokus på å unngå å belaste, eh, rygg. Gikk greit.
 
Etter 600 timer på sykkel i år er nå rittsesongen over etter avsluttende ritt (hindret av krasj...) i går. Før året er over nærmer jeg meg nok 1000 timer, og det i et år med tre tidkrevende skader.

2013-sesongen ble i dag innledet med en liten tur om Kikut fra Maridalen til Sørkedalen med cyclocrossen.. formen var imidlertid noe redusert etter en fuktig bankett i Skien i går ;)

Et bilde fra bakkeritt opp Korketrekkeren ved Langangen fredag.. smått skummelt så valgte å holde meg bak i feltet til bakken.

189367_10152153319440585_619814617_n.jpg
 
Jeg kjører for tiden ikke fullkroppsprogram, men trener hovedsakelig separate muskelgrupper.

I dag kjørte jeg bryst:

Benkpress :
5 x 112,5Kg
5 x 115Kg
5 x 117,5Kg
5 x 120Kg
5 x 122,5Kg

Skråbenk manualer:
8 x 40Kg
8 x 42Kg
8 x 42Kg

Crosskabels, med krysning foran:
15 x 15Kg
25 x 12,5Kg
20 x 15 Kg

Så skulle jeg egentlig kjøre pec deck, men der var det en kar som skulle kjøre 10 set, så da ble det brystpress heller.

Brystpress: 8 x 80Kg x 3 set.

Mage trener jeg så og si hver eneste dag, hvor jeg varierer mellom tradisjonelle sit ups, benhev, planke og side løft. Hvor det i dag ble vanlige sit ups; 20 x 3.

Resten av uken ser i korte trekk slik ut:

Tirsdag: Rygg og skuldre.
Onsdag: Ben
Torsdag: Bryst med fokus på øvre del, hvor jeg trener andre øvelser enn dag 1, der i blant skråbenk, og ikke flat.
Fredag: Biceps og triceps.
Lørdag: Fri
Søndag: 10Km jogging.
 
Årets første løpetur ute i dag. 8 km på 40 min ink. pustepause på Oscarshall. Fin tur, men slitsomt med 80% asfalt. Avsluttet med 2x25 situps og 2x25 pushups.

Merker jeg må trene mer mage da jeg lett tar 40 pushups, men knekker sammen på 30 situps.
BMI suger, jeg er overvektig (26,5) :)
 
Jeg kjører for tiden ikke fullkroppsprogram, men trener hovedsakelig separate muskelgrupper.

I dag kjørte jeg bryst:

Benkpress :
5 x 112,5Kg
5 x 115Kg
5 x 117,5Kg
5 x 120Kg
5 x 122,5Kg

Skråbenk manualer:
8 x 40Kg
8 x 42Kg
8 x 42Kg

Crosskabels, med krysning foran:
15 x 15Kg
25 x 12,5Kg
20 x 15 Kg

Så skulle jeg egentlig kjøre pec deck, men der var det en kar som skulle kjøre 10 set, så da ble det brystpress heller.

Brystpress: 8 x 80Kg x 3 set.

Mage trener jeg så og si hver eneste dag, hvor jeg varierer mellom tradisjonelle sit ups, benhev, planke og side løft. Hvor det i dag ble vanlige sit ups; 20 x 3.

Resten av uken ser i korte trekk slik ut:

Tirsdag: Rygg og skuldre.
Onsdag: Ben
Torsdag: Bryst med fokus på øvre del, hvor jeg trener andre øvelser enn dag 1, der i blant skråbenk, og ikke flat.
Fredag: Biceps og triceps.
Lørdag: Fri
Søndag: 10Km jogging.

Imponerende! Hva er høyde/vekt?
(Blir enda mer imponert hvis du trener det programmet og har små barn ;))


Hadde meg i dag en 4*4 økt på mølle. Deilig å kunne bevege seg igjen. Vurderte å feige ut fra den siste, men fant heldigvis en siste rest av insprasjon. Føltes godt etterpå. :)
 
Imponerende! Hva er høyde/vekt?
(Blir enda mer imponert hvis du trener det programmet og har små barn ;))


Hadde meg i dag en 4*4 økt på mølle. Deilig å kunne bevege seg igjen. Vurderte å feige ut fra den siste, men fant heldigvis en siste rest av insprasjon. Føltes godt etterpå. :)

Bra jobba! Kan føles fristende å feige ut i blandt ja, men godt når en klarer å holde seg til målene man har satt seg. Det er viktig!

Nei, ingen barn hos meg ennå nei. Jeg er vel rundt 184 høy og ligger på 98Kg.

Bra jobba til deg også Mathfjeld! Alltid forfriskende med en løpetur ute nå, og komme inn i varmen igjen;)
 
Bra jobba! Kan føles fristende å feige ut i blandt ja, men godt når en klarer å holde seg til målene man har satt seg. Det er viktig!

Nei, ingen barn hos meg ennå nei. Jeg er vel rundt 184 høy og ligger på 98Kg.

Bra jobba til deg også Mathfjeld! Alltid forfriskende med en løpetur ute nå, og komme inn i varmen igjen;)

8) Du er nok sonens sterkeste! Veldig bra!

Hadde nesten matchet deg for 10-12 år siden. Nå er det bare fluevekter jeg flytter på, ca 1-2 gang pr uke. ;)
Går ellers i tennis * 2 og 1* løping.
 
Jeg gikk til/fra kontoret, og har bevegd armen opp/ned ifm. drikkings av en pils.

Føler meg tynnere allerede.