Dagens middag

Reinsdyr og peppersaus. Namnam
IMG_2992.jpeg

Lite stekt indrefilet med redusert og særdeles smaksrik peppersaus fra grunnen av og litt rom i. Potetmos laget med gressløk, melk, smør og sprøstekt potetskrell for å få ekstra smaksrik potetmos. Salat med fennikel, løk, paprika, crispysalat, olivenolje og pepper. Mett? Ja. Veldig mektig.

IMG_5567.jpeg

IMG_5558.jpeg

IMG_5566.jpeg

IMG_5564.jpeg

IMG_5565.jpeg

IMG_5573.jpeg

Noen som har laget Beef Wellington før og har noen tips? Har bestemt meg for hoppe i det med begge føttene i morgen😁

• Liker
Reaksjoner: holmby
Det høres eventyrlig ut! Får vi et hint av oppskriften?
Grunnoppskriften var denne fra gladkokken, men i god kokkeånd var det en del fri utførelse underveis for å få ting til å smake perfekt.
Hovedavviket fra oppskriften var at jeg brukte kyllingkraft laget av en trykkokt grillkylling istedenfor vann, en liten dose msg for generell rundhet, og litt tomatpuré siden det stort sett er en god idé.

1768086606371.jpeg

Besøk av en kompis, måtte jo diske opp med litt grillet entrecôte, potetterine (som sklei litt ut, lenge siden sist) og hjemmelaget bearnaise. -17 gir kanskje 17 grader lavere temperatur på grillen enn når det er 0? ;) Men jeg har frosset mer i både 0 og 15 enn i kveld..

Lager megaporsjon av «boeuf bourguignon» som basis til andre middager og smaker. 3,3 kilo høyrygg frest i jerngryte og alt annet deretter stekt før alt går oppi ei stor gryte som koker ca. 3 timer.

Greit å lage middager i større batcher av og til, så får man gode, sunne og smaksrike middager i uka uten for mye styr.

IMG_6200.jpeg

IMG_6201.jpeg