Dagens middag

Jeg har prøvd å være åpen om hvordan jeg liker burgerne fra varmmatdisken til Spar (og lunsjkaker på havrebriks) som en "guilty pleasure", men blir møtt med omtrent samme reaksjon som om jeg skulle ha sagt at jeg liker å kle meg i kjortel for å ofre geiter og tegne pentagram på måneløse netter. Respekt.

Vi holder det ekte!

• Liker
Reaksjoner: Johan På Snippen
Jeg har prøvd å være åpen om hvordan jeg liker burgerne fra varmmatdisken til Spar (og lunsjkaker på havrebriks) som en "guilty pleasure", men blir møtt med omtrent samme reaksjon som om jeg skulle ha sagt at jeg liker å kle meg i kjortel for å ofre geiter og tegne pentagram på måneløse netter. Respekt.
Synes du er svært stigmatiserende, forsømmende og kritisk mot de pentagramelskende geiteofrere ved mørkenetter. Ellers støtter jeg at folk spiser det de liker.

• Haha
Reaksjoner: holmby
Synes du er svært stigmatiserende, forsømmende og kritisk mot de pentagramelskende geiteofrere ved mørkenetter. Ellers støtter jeg at folk spiser det de liker.
Som mannen med ljåen frekventerer jeg jo også kveldens mulm og mørke sammen med de overnevnte. Kjennes krenkende.

Selv foretrekker jeg lunsjkakene på tebriks med et godt lag brelett i mellom når jeg ikke er ute og høster på natten.

• Liker
Reaksjoner: BigT
Som mannen med ljåen frekventerer jeg jo også kveldens mulm og mørke sammen med de overnevnte. Kjennes krenkende.

Selv foretrekker jeg lunsjkakene på tebriks med et godt lag brelett i mellom når jeg ikke er ute og høster på natten.

Selv spiser jeg kun umodne bær på en seng av mose og reinlav når det ikke er fullmåne.

• Liker
  • Elsker
Reaksjoner: holmby og GrimReaper
nå skal ikke jeg være glädjemördare men uten å google så aner jeg überhaupt ikke hva lunsjkaker eller tebriks er, men det låter godt - jeg digger jo kaker!

• Haha
Reaksjoner: Jon Henrik
nå skal ikke jeg være glädjemördare men uten å google så aner jeg überhaupt ikke hva lunsjkaker eller tebriks er, men det låter godt - jeg digger jo kaker!
Lunsjkaker er medisterkaker med litt grønnsaker som f.eks gulrøtter, erter eller mais ispedd farsen.
Tebriks er et hvetebasert rundstykke med valmuefrø oppå.

Litt usikker på om du var ironisk nå, men det er ihvertfall fasit :)

• Elsker
Reaksjoner: holmby
Feirer 10 års bryllupsdag idag. Og med en 10 måneder gammel gutt blir det jeg som lager maten :)
Noen fordeler av å flyttet til Japan må man ha, her ved sirloin steaks fra lokale supermarkedet.

IMG_4088.jpeg

Gårsdagens, men bringer litt liv i tråden igjen.
Enkel og rask middag, spesielt hvis man ignorerer karamellisering av løk.

Kyllinglår ble enkelt marinert med dijonsennep, sitron, hvitløk, salt, pepper. Kokte ris, og rørte inn koriander og litt smør. Karamelliserte løk, helte over en boks oksekraft og vann, og en haug med persille, som utgjorde kraften som ble øset over ved servering.

Vinner ingen priser for presentasjon, men det var deilige smaker og en morsom variant.
IMG_2580.jpeg

Godt inspirert av en oppskrift fra Mob, endog bare basert på videoklippet på Instagram - har ikke betalt for tilgang, men var enkelt å freestyle. https://www.mob.co.uk/recipes/brothy-caramelised-onion-chicken-with-rice