Dagens klokke

Min første bronse klokke, pam 382.

382-1.jpg

Jeg liker egentlig ikke Panerai Submersible, men den der var flott :)
 
Nydelig pepsi, fredowich, og pam i bronse er superfett, sebbi!!
Her går det i super compressor hommage. Etter noen timers bruk har jeg allerede klart å få noen hairlines i plexiglasset, selv om bildet lyver litt, det er noen fettmerker der også.. Men strengt tatt er hairlines helt ok, da står det bedre til retroskiven :)
20120103_092245.jpg
 
Det ble Longines i dag.
Vakkert og deilig ur. Så utrolig komfortabelt.:D:D:D

@Sjuli: grattis med Super Compressor. Har den samme med har byttet viserne til "Jaeger-style", sånn som Anders sin.:cool:

73df539d.jpg
 
Forsinket julegave til meg selv kom i går: 1966 SM300. Det ble ingen unboxing, ingen boks :) Skal oppdatere min egen tråd etter hvert og skrive litt mer om den der. Kunne ikke vært mer fornøyd!
L1010698.jpg
 
Forsinket julegave til meg selv kom i går: 1966 SM300. Det ble ingen unboxing, ingen boks :) Skal oppdatere min egen tråd etter hvert og skrive litt mer om den der. Kunne ikke vært mer fornøyd!
L1010698.jpg

Grattis :) Den er flott!
 
Longinen til Frodo er veldig pen, ja! Prøvd den på armen noen ganger.
Størrelsen er vel mer autentisk enn moderne.. Tipper på 36mm..

For meg er det likevel to ting som skurrer men den, må jeg innrømme..
1. markørene som er langt inne på skiven
2. hvorfor ikke bare kjøpe en vintage Longines? :p

Men det er muligens bare noe jeg surmuler over for å hindre meg selv i å impulskjøpe en neste gang jeg føler meg fanget på kjøpesenteret hvor de har den utstilt.. :p
 

Gratulerer! Det er ingen grunn til at ikke disse skal være like attraktive som samtidige Submarinere, dette er noen av de vakreste vintage dykkerurene jeg vet om. Selvsagt er det mye fetere med en skikkelig patinert gammel traver enn min nysammenskrudde, jeg bøyer meg.
 
Gratulerer med ny klokke Tore! Dette er en av relativt få Omegaer jeg kunne tenkt meg! Dødskul.
 
54d78d5e-dbf5-93c7.jpg


Jeg har for første gang på lenge hatt tid til å rote litt i klokkeboksen, og skammer meg derfor ikke for å komme med dagens andre WS. Jeg har dessuten lekt litt med Tapatalk for første gang, og det må jo være det største siden hjulet!

Ps - grattis med fin SM, Tore!
 
Men det er muligens bare noe jeg surmuler over for å hindre meg selv i å impulskjøpe en neste gang jeg føler meg fanget på kjøpesenteret hvor de har den utstilt.. :p

Hva ligger prisen på i Norge, om man tør spørre i denne tråden?