Dagens klokke

54307775-35c6-2854.jpg


Blir fort sjalusi i boksen om ikke alle brukes
 
Frode; hva slags enorm samling av forskjellige greier har du egentlig? Du poster sånn passe stillferdig den ene etter den andre interessante godbiten, og jeg tror bare de siste ukene har du lagt ut bilde av 5-6 klokker jeg kunne tenkt meg å høre mer om...... Du har ikke tenkt å starte din egen "Min samling"-tråd snart?

@ Krille og Joakim:

Har ingen planer om det. Tenkte bare jeg skulle se hvor langt jeg kom før jeg møtte veggen - dvs. er nødt til å ty til Omegaene og Rolexene mine :cool:

Frode.
 
Min første klokke, Enicar MRO Star Jewels

1323162769336.jpg


Fikk den tilbake fra urmakeren i går. Denne klokken er min første og jeg er litt usikker på når jeg fikk den. Garantert er det imidlertid at den er fra tidlig 70 tall så den nærmer seg 40 år. Kanskje 37-38......
Glasset er shinet opp, ellers er den original. Har fått ny skinnrem og greier. Sekundviseren går faktisk ganske jevnt og den har en aldeles nydelig tikkelyd :p
AD mente glasset ikke burde fjernes da det kan være litt sprøtt og dermed problematisk å få byttet det. Dette blir dermed en "finklokke" for mitt vedkommende :)
Guttungen har fått innvilget ønsket om å få benytte det til fine anledninger.
Kjekt å ha ;)
 
Her får puristene lukke begge øynene.
Fikk noen nye bezel inserts idag, blant annet denne frekke rød til å spre julestemning med. :D
6eed38ae.jpg
 
Her får puristene lukke begge øynene.
Fikk noen nye bezel inserts idag, blant annet denne frekke rød til å spre julestemning med. :D
6eed38ae.jpg

Jeg likte det!
Mener å ha sett bilde av en med blå bezel også, så det er kanskje litt forskjellig å velge i der ute på verdensveven.

Regner med at du poster bilde av de andre fargene også, etterhvert som du får prøvd dem.