Dagens klokke

Gratulerer franks med en RÅÅÅ klokke! :mrgreen: Submersible er jo den ultimate diveren!! Håper den får se noen bar i sin levetid.
Kan jeg få spørre om mer bilder av dette kunstverket?
 
Se det, ja !! Må vel være en av de aller første i landet ?
Gratulerer med en flott sak i titan.... !

Det med cyclopsen er det ulike meninger om....fra "pålitelig" hold har det blitt hevdet at det er den nye "looken" på PAM Sub'ene....
Personlig hadde jeg nytte av den forstørrelsen, noe jeg faktisk savnet på 312'en min...

Imøteser gjerne flere bilder !
Nyt den ! :D
 
BRIO1368 skrev:
Se det, ja !! Må vel være en av de aller første i landet ?

Tror det. I alle alle den første i fra Bjerke. Ble i grunnen overasket over hvor fort jeg fikk den. Bestilte den i sommer, og hadde ikke trodd den skulle dukke opp nå :D
 
305 kom sammen med flere andre klokker med 1950-kasse og fornyet tavle med dato under siste SIHH. Såvidt jeg husker hadde ingen av disse forstørrelsesglasset.

Hvorfor de har droppet det vites ikke, men jeg synes i alle fall det er til det bedre. Jeg hater slike glass all den tid jeg har et høvelig normalt syn :)

For meg er det i stor grad tavlen som appellerer v. 305. Et forstørrelsesglass ville uten tvil ha forkludret veldig mye av den vintagelooken denne spesielle tavlen gir, jf. den gamle Radiomiren inspirasjonen kommer fra.
 
009arm.jpg
 
Tror jeg fant den: Prospex 200M Ti Diver 6R15 Automatic SBDC009 ?

Meget pen sak, må jeg si.
 
krille skrev:
Ganske kul den der! Kinesisk verk?

stemmer det, og prisen er følgelig bare rundt 1/10 av det en skinnrem til f.eks. klokken i profilbildet mitt koster. Hyggelig at klokkehobbyen ikke alltid bør bety hodebry, havregrøt og knekkebrød :D
 
Mitt bidrag til "Dagens" er GO Senator Navigator Panoramadate (Puh ! For et langt navn !)
på MonsterMesh fra Jürgen.

go0611.jpg


Som vanlig ingen Photoshopping. :)
 
Denne har fått lite wristtime i det siste, og er derfor dagens klokke:
06112009504.jpg


Orient CFM00002 (med remmen i stedet for lenka er det vel en CFM00003...) AKA Planet Orient
 
Juice skrev:
stemmer det, og prisen er følgelig bare rundt 1/10 av det en skinnrem til f.eks. klokken i profilbildet mitt koster. Hyggelig at klokkehobbyen ikke alltid bør bety hodebry, havregrøt og knekkebrød :D

Jeg vet ikke hva jeg synes om slike hommager egentlig, men jeg vet at jeg vil ha en slik :D Tvilsom, men fet!
 
deBalzac skrev:
Har byttet til meg denne, ca 5 år gammel, men i veldig god stand. 8 dagers håndopptrukket urverk.

[/img]

Den var flott. Er det et inhouse-verk? Var det en klokke som gikk andre veien, eller byttet du bort noe uviktig? :D
 
Den siste mohikaner, Explorer II fra Y-serie med stifthull og SEL-lenke (jaja, lenka brukes jo ikke uansett).

DSC03079.jpg