Dagens klokke

xe3l skrev:
04112009012.jpg

:mrgreen: Misunnelig! :mrgreen:
 
hehe, ikke helt ny - men pent brukt :D . Jeg hadde en kamerat med flott klokke og likviditetsproblemer. Nå er han igjen likvid, og jeg tilsvarende skrapet, men allikevel særdeles blid! :D
 
Finfint, xe3l!!!!!! Daytona er så riktig.

Jeg har byttet til ny mobiltelefon, en HTC Hero. Kult OS, men elendig kamera. Så det blir ikke så mange "dagens"-bilder på meg framover. På hånden sitter dog min IWC 3717 :D
 
hehe, jeg har en Nokia e71. Hver gang jeg tar et bilde så ser det bra ut på telefonen, men helt rumpe når jeg overfører det til pcen eller legger bildet ut på nett. Er veldig fornøyd med telefonen ellers, men kameraet er helt elendig!

Når jeg kjøper min neste telefon skal jeg tenke mer på kamerakvaliteten! :)
 
Jeg regner med jeg er alene med denne her på forumet:
DSC00006.jpg


Sportslig 70-talls Wakmann som holder +/-2 sec (! - bedre enn nesten alt annet jeg har). Er det noen der ute som kjenner verket? 23 steiner skryter de av på skiven.
 
Hadde just en slik Wakmann for noen år siden - solgte den på QXL, tror jeg. Kanskje det er den samme? ;)

Wakmann har vel en vag forbindelse til Breitling, men jeg kjenner dessverre ikke til hva slags urverk som sitter i denne.
 
bilde-24.jpg

Superklassiker på meg i dag.
Må si denne er feelgood maximum hver gang den kommer på armen! 8)
 
Hei JoLu. Det var nok denne ja. Jeg husker at den kom fra Kirkenes gjennom QXL.

Wakmann har ikke bare en vag forbindelse med Breitling. De var på 60/70-tallet (usikker på perioden) Breitlings importør i USA og solgte disse delvis under eget navn. Folk med mye alvorligere diagnose enn meg kan skille mellom Wakmann-merkede Breitlinger og Wakmann-klokker fra andre sveitsiske produsenter. Jeg tror ikke Wakmann selv produserte klokker.

Den ultimate Wakmannen må vel være deres Triple Date Chronograph, se link: http://www.farfo.com/menswatches/Page2/ ... tches.html

Navnet ser ut til å ha blitt kjøpt opp av ze germans: Wakmannhistorie (og et godt eksempel på hvorfor "oversett din tekst på internett"-tjenester alltid er en sikker kilde til god underholdning) finner dere her: http://www.wakmann.de/en/wak/history/

EDIT: Lagt til link
 
xe3l skrev:
hehe, jeg har en Nokia e71. Hver gang jeg tar et bilde så ser det bra ut på telefonen, men helt rumpe når jeg overfører det til pcen eller legger bildet ut på nett. Er veldig fornøyd med telefonen ellers, men kameraet er helt elendig!

Når jeg kjøper min neste telefon skal jeg tenke mer på kamerakvaliteten! :)
Godt tips: Nokia N86 - 8MP-kamera med Carl Zeiss-optikk. Jeg synes det er noe av det bedre som er på mobilkamerafronten. Stort sett de fleste av mine "Dagens klokke"-bilder i det siste er tatt med den, så også dagens:
05112009501.jpg
 
explorer051109.jpg


Er vel ingen hemmelighet hvor dette uret har hentet sin "inspirasjon", og det er vel i så måte kanskje litt i gråsonen. Nuvel..uret kalles i alle fall Chronotac Explorer ;)
 
Hentet ut denne "lille" røveren i dag - og vips der røk hele julegavebudsjettet til barna :oops:

43e543ce.jpg


Nå MÅ jeg selge noen klokker, ellers kan det bli en stusselig jul :?
 
Erik N skrev:
Ahhh nydelig Frank! :mrgreen: Grattis! Du ble virkelig bitt av panerai basillen etter "lånet" av min 111 ;)

Det har blitt det dyreste klokke lånet jeg noensinne har foretatt :D
 
frankrs skrev:
Hentet ut denne "lille" røveren i dag - og vips der røk hele julegavebudsjettet til barna :oops:

Nå MÅ jeg selge noen klokker, ellers kan det bli en stusselig jul :?
Oi, kult! Det der må være en PAM 305? Hvorfor har de droppet cyclopsen, som er på alle andre Luminor Submersible?
 
krille skrev:
Oi, kult! Det der må være en PAM 305? Hvorfor har de droppet cyclopsen, som er på alle andre Luminor Submersible?

Jepp - 305 er navnet.

Hvorfor de har kuttet ut cyclopsen er jeg sannelig litt usikker på selv. Men vi har jo eksperter på Panerai her på forumet som helt sikkert vet svaret på det.
 
Frik skrev:
WOW :eek:
Grattis frankrs!! Den er jo bare drit lekker!!
Kommer du på GTG`en?

Takker og bukker! Trodde det skulle være et skikkelig ukomfortabelt beist å bruke, men det er faktisk det beste Panerai uret jeg har hatt på armen. Eneste jeg ikke er helt 100% fornøyd med er at standard OEM rem er litt i korteste laget for meg. Det er godt mulig jeg kommer til å bestille en i XL.

Dessverre kan jeg ikke komme på GTGen. Hadde i god tid før dato ble annonsert invitert masse folk på hytta mi. Ble for komplisert å avlyse turen til fordel for GTGen, selv om jeg hadde skikkelig lyst til det...