Dagens klokke

Hopalong skrev:
deBalzac skrev:
Har byttet til meg denne, ca 5 år gammel, men i veldig god stand. 8 dagers håndopptrukket urverk.

[/img]

Den var flott. Er det et inhouse-verk? Var det en klokke som gikk andre veien, eller byttet du bort noe uviktig? :D

Urverket er et Eberhard cal 896-8J, det er et Peseux 7001 ombygget med to fjærhus og gangreserve måler. Ombyggingen blir gjort ”inhouse” av Eberhard & Co.

Byttet mot to gamle filmkamera + et ”gammelt” Leica digitalkamera.
 
Nice, Jolu :D Skikkelig fint bilde og!
Hva slags reim kjører du på den?

Ingen overraskelser her, det er fredag og jeg sitter her med Jegeren og 14060m :mrgreen:

Fredag.jpg
 
Santos-Dumont skrev:
Bullit skrev:
Ingen overraskelser her, det er fredag og jeg sitter her med Jegeren og 14060m :mrgreen:

Ser ut til å kunne bli en fin fredag. Er det meningen med livet du har tatovert der på håndleddet, forresten?

Du må være den første som har tatt den tror jeg :D Er en stor Douglas fan!
 
JoLu skrev:
Den siste mohikaner, Explorer II fra Y-serie med stifthull og SEL-lenke (jaja, lenka brukes jo ikke uansett).

DSC03079.jpg

Veldig fin rem JoLu! Kan du fortelle meg litt om den?
 
Takker. Jeg begynner å lure på om den ser bedre ut på bilder enn i virkeligheten...? :D

Det er en helt vanlig sort flettet nylonreim, uten merkenavn, kjøpt på det lokale Brillehuset. Eulit lager noe lignende, med litt tettere mønster.
 
Bullit, du er ikke den eneste som starter helga med Rolex, god drikke og litt lesestoff :)
06112009512.jpg