Dagens klokke – mini-review style

OMEGA x Swatch MoonSwatch Ref.SO33N100 "MISSION TO NEPTUNE"

Kjappe tanker etter en uke på håndleddet med årets mest omtalte lansering.

Hva jeg liker:
- Ikonisk design til en overkommelig pris
- Morsom tvist på verdens kjedeligste klokke
- 29 gram, 1 gram lettere enn Nadals RM :mrgreen: = God bærekomfort/ergnomi
- Identiske proposjoner som måneklokken, relativt bra formgjengivning i sprøyte plaststøpen.
- Egentlig et veldig kult konsept*
- I teorien en IKKE Imitert lansering*

*Forutsatt at onlinelanseringen og bredere tilgjengelighet faktisk ble gjennomført.


Hva jeg ikke liker:
- Glass som riper lettere enn en Zaratsu-polert Grand Seiko
- Generell byggekvalitet, eller mangel på kvalitet
- Pushere som ikke tåler bruk
- Horribel borrelåsreim
- Utrolig høylytt "tikking" fra et utrolig kjip urverk
- Distribusjon"strategien" til SwatchGroup :sick:
- Hypen samt. alt MoonSwatch-en representerer



20220827-L1400679-2.jpg
 
Redigert:
Garmin Forerunner 45

IMG_1055.jpeg

Ikke akkurat hva dette forumet er til for, men altså, jeg har gitt etter for pulsklokkebehovet. Ment for trening, men lurt å lage en statistikkbase. Tenkte jeg.

Måtte lide meg gjennom en uke i med denne, bokstavelig talt 24/7, minus et par timer opplading.

Så kort tid tok det før jeg ble avhengig. Hva nå?

Fornuften må tilbake, derfor analyse:
  1. Til kontorantrekk: helt håpløs.
  2. Til trening: glitrende.
  3. Til helse- og hvilestatistikk: glitrende
  4. Til hage- og hyttearbeid: bra, men ikke glitrende.
  5. Til hverdags, som armbåndsur: helt, totalt, absolutt håpløs.
  6. Til fest: don’t get me started.
Men altså avhengighetsskapende.

For dette er jo en moderne «tool watch». Langt fra «do it all», men definitivt tool.

Dilemma: Bruke denne hele tiden, for løpende statistikk - ref. avhengigheten? Og samtidig være en pulsklokkefyr? No thanks!

Eller bare for trening daglig, og ellers statistikkoppdatering en uke per kvartal? Men avhengigheten?

Hvordan gjør dere andre det?
IMG_1054.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: PJO
Garmin Forerunner 45

Vis vedlegg 334265
Ikke akkurat hva dette forumet er til for, men altså, jeg har gitt etter for pulsklokkebehovet. Ment for trening, men lurt å lage en statistikkbase. Tenkte jeg.

Måtte lide meg gjennom en uke i med denne, bokstavelig talt 24/7, minus et par timer opplading.

Så kort tid tok det før jeg ble avhengig. Hva nå?

Fornuften må tilbake, derfor analyse:
  1. Til kontorantrekk: helt håpløs.
  2. Til trening: glitrende.
  3. Til helse- og hvilestatistikk: glitrende
  4. Til hage- og hyttearbeid: bra, men ikke glitrende.
  5. Til hverdags, som armbåndsur: helt, totalt, absolutt håpløs.
  6. Til fest: don’t get me started.
Men altså avhengighetsskapende.

For dette er jo en moderne «tool watch». Langt fra «do it all», men definitivt tool.

Dilemma: Bruke denne hele tiden, for løpende statistikk - ref. avhengigheten? Og samtidig være en pulsklokkefyr? No thanks!

Eller bare for trening daglig, og ellers statistikkoppdatering en uke per kvartal? Men avhengigheten?

Hvordan gjør dere andre det?
Vis vedlegg 334266
1. Legg den under gressklipperen.
2. Start gressklipperen.
3. Ta på deg en ordentlig klokke.

Jeg har tidligere vært utøver på relativt greit nivå og har aldri følt at en sånn vederstyggelighet på noen som helst måte er nødvendig. Stol på og lytt til kroppen din i stedet. M2C
 
Da min garmin gjorde som annen batteridrevet søppel som oftest gjør etter en stund, nemlig sluttet å fungere, havnet den nederst i en skuff.
Jeg løper hverken tregere, kortere eller mer skjelden av den grunn. Trenger jeg klokke for å vite hvor lenge jeg har vært ute tar jeg på en dykker med gummirem.
 
Garmin Forerunner 45

Vis vedlegg 334265
Ikke akkurat hva dette forumet er til for, men altså, jeg har gitt etter for pulsklokkebehovet. Ment for trening, men lurt å lage en statistikkbase. Tenkte jeg.

Måtte lide meg gjennom en uke i med denne, bokstavelig talt 24/7, minus et par timer opplading.

Så kort tid tok det før jeg ble avhengig. Hva nå?

Fornuften må tilbake, derfor analyse:
  1. Til kontorantrekk: helt håpløs.
  2. Til trening: glitrende.
  3. Til helse- og hvilestatistikk: glitrende
  4. Til hage- og hyttearbeid: bra, men ikke glitrende.
  5. Til hverdags, som armbåndsur: helt, totalt, absolutt håpløs.
  6. Til fest: don’t get me started.
Men altså avhengighetsskapende.

For dette er jo en moderne «tool watch». Langt fra «do it all», men definitivt tool.

Dilemma: Bruke denne hele tiden, for løpende statistikk - ref. avhengigheten? Og samtidig være en pulsklokkefyr? No thanks!

Eller bare for trening daglig, og ellers statistikkoppdatering en uke per kvartal? Men avhengigheten?

Hvordan gjør dere andre det?
Vis vedlegg 334266
Jeg bruker min pulsklokke utelukkende til treningsøkter og turer. Ellers blir den liggende hjemme. Enkelt og greit :)