Dagens kjøpetips

Medlem
4. mars 2011
Innlegg
3.343
Sted
Lier
Browser mye rart på eBay daglig, og tenkte dette kunne være en tråd hvor vi både tipser om kule auksjoner vi ikke har tenkt til å by på selv, og ikke minst snodige klokker man kommer over som vi kan diskutere :) For å ikke mane opp til budkrig på sonen, kan vel et gentlemansystem være på sin plass. Melder noen sin interesse for en auksjon kan det vel være greit at de andre medlemmene her holder fingrene av fatet? :)

Begynner med denne rare saken:
http://www.ebay.com/itm/150678181751?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
 
Stilig tråd!


Som det står i annonsen så har skiven blitt restaurert. Glashütte GUB var et av merkene produsert i byen Glashütte i Tyskland i forrige århundre. Merket må derfor ikke forveksles med Glashütte Original som er en nyere oppfinnelse (nå er det en del bånd mellom disse merkene og oppkjøp og sånn som jeg ikke har helt snøring på, men linken er i beste fall tynn). Glashütte GUB, og senere Glashütte Spezmatic har en del kule modeller, men jeg synes denne her ble bare trist. Er ikke helt sikker på selgers løfter om at det er den originale skiven heller. Hvis man ser på datoåpningen så passer den veldig dårlig til datohjulet. Mulig det er datohjulet som har forskjøvet seg, men det ser egentlig mest ut som noen har klippet hull i en papplate.

Og selv om det står: "Gull" i annonsen så kan man se på baklokket i stål at dette er en gullbelagt klokke. (Gullklokker har alltid gull baklokk også)

IMO så er budene allerede mye høyere enn hva denne klokken egentlig er verd.
 
Er ikke helt sikker på selgers løfter om at det er den originale skiven heller. Hvis man ser på datoåpningen så passer den veldig dårlig til datohjulet. Mulig det er datohjulet som har forskjøvet seg, men det ser egentlig mest ut som noen har klippet hull i en papplate.

Kan være kameravinkel.

har en liten klokke liggende ute til salgs her hvor også dato ser helt mongo ut, men ser ikke sånn ut på klokken i det hele tatt. (kanskje jeg skal være litt mindre lat og ta nye biler. :p)
 
Hva sies om denne, Tudor Red Ranger, funnet på en auksjons side. Noen som tror den er genuine?



tudor+red+ranger+00.PNG



tudor+red+ranger+01.PNG
 
Nå skal ikke jeg si at jeg har sett denne klokken før, men synes ikke den rød skriften så veldig bra ut, så ut som et lite barn har prøvd å tegne mellom strekene, men har som sagt ikke sett den før, så kan godt hende den skal være sånn for alt jeg vet :p

Hva sies om denne, Tudor Red Ranger, funnet på en auksjons side. Noen som tror den er genuine?



tudor+red+ranger+00.PNG



tudor+red+ranger+01.PNG
 
Velkommen, Random Hero! Den likte jeg godt :D Kult verk og massiv kasse!
 
Velkommen, Random Hero! Den likte jeg godt :D Kult verk og massiv kasse!

Hei og takk for det! =) Fant ikke det her forumet før i går så, tenkte jeg måtte bli medlem.

Men det er en massiv klokke, ingen tvil om det! Lurer på en slik kan ha kostet ny jeg!? Har ikke funnet noen priser på de gamle Bell & Ross klokkene før startet å lage egene drivverk.
 
Absolutt ikke quartz :D

Her en video med sekund og minutt chronoviserne i action:

[video=youtube;wsIqilutgMM]http://www.youtube.com/watch?v=wsIqilutgMM[/video]
 
Skulle gjerne sett denne unboxa på sonen :D

Ja vi får se! Dumt å by noe mer nå, siden er så mye trafikk på den, får heller vente 4 dager..
Bikker den 1000usd så blir det for mye for min del! =/ men har jo handlet flere klokker som jeg ikke har fått enda! ;)
så kan jo unboxe de om ikke annet! :p
 
Seiko credor er uhyre vanskelig å plassere i verdi. De skal egentlig representere det ypperste fra Seiko. Det er en credor som har "rekorden" til seiko når det kommer til utsalgspris. Nemli et beist til 400.000$
Derimot virker det som credor har gått over til high end quartz markedet nå som Grand Seiko skal være lokomotivet på den mekaniske siden.

Seiko lanserer nye modeller/brands hele tiden. F.eks nye ananta og galante serien.

Skal jeg tippe så vil jeg anslå at en credor ligger 75% av grand seiko nivå for de mekaniske modellene og for quartz versjonene ca 50% av GS-nivå. På denne modellen nevnt over vil det kanskje tilsvare ~ 4000$ ny, og rundt 1200-1500 på denne auksjonen.

Men igjen, fryktelig vanskelig å si da markedet for disse modellene er lite og prisen vil sikkert variere fra gang til gang etter hvor mange som oppdager denne annonsen. Jeg håpet at prisen skulle holde seg lavt og at jeg kanskje skulle få denne til under 800$, men det virker som budene kommer fort opp i denne summen allerede nå, 8 dager før auksjonen er slutt.

en som lå ute for salg: her