Dagens kjøpetips

Håper noen kan fortelle meg hvorfor jeg evt ikke bør gjøre dette..:mrgreen:

funny-dog-laughing-poster-you-funny-kid.jpg
 

Greit, jeg forventet ikke et antihylekor fra denne kanten av webben;), men hvis noen spotter noe som ikke ser riktig ut så let me know pls.

Sleipinger.. -Er vi helt stille nå så dukker det opp en unboxing snart.:roll:. hihi liksom. :evil:
 
Har endelig kommet over en "birth year" Submariner! Selgeren er top rated, men er jo fortsatt ebay vi snakker om:confused:
Sitter og er på tur til å fyre løs samt måtte sove på sofaen til hvertfall over helgen, så jeg hadde satt pris på om noen kunne spottet en deal breaker for meg.

http://www.ebay.com/itm/Rolex-Submariner-Date-Steel-16800-Matte-Dial-MINT-/130349168213?pt=Wristwatches&hash=item1e596a7655


Håper noen kan fortelle meg hvorfor jeg evt ikke bør gjøre dette..:mrgreen:

Visere og indekser så mistenkerlig hvite ut i forhold til perla på vridningen. :sad:



October2009353.jpg
 
Visere og indekser så mistenkerlig hvite ut i forhold til perla på vridningen. :sad:



October2009353.jpg

La merke til det. Kanskje en renovert skive? Ligger en til på bukta fra samme periode og den har helt brun indeks og perle mens viserene er hvite. En ting som jeg også stusset på var prisen ifht andre med matte dial. Faren for en frankenwatch er vel tilstede uansett så lenge dial, visere og bezel perle ikke har samme patina.
Må sende selger et par spørsmål rundt dette..
 
nå er ikke jeg noen vintageekspert, men det er slik jeg forstår fullt mulig at den er ekte og skiven original selv om den ikke har gulnet. Kalles også "great white" IIRC. Men jeg hadde mye heller handlet på sonen eller av trusted seller på rolexforums eller vintage rolex marked :cool:
 
La merke til det. Kanskje en renovert skive? Ligger en til på bukta fra samme periode og den har helt brun indeks og perle mens viserene er hvite. En ting som jeg også stusset på var prisen ifht andre med matte dial. Faren for en frankenwatch er vel tilstede uansett så lenge dial, visere og bezel perle ikke har samme patina.
Må sende selger et par spørsmål rundt dette..

Sjansen for at bezel, skive og visere har levd sammen hele livet er alltid slim to none når man handler på nettet. Det er mix and match som gjelder, men maks profitt som mål. Det er jo ikke det sammen som frankenwatch. Alle delene kan likevel være originale og fra riktig modell.

Det er forøvrig ikke uvanlig med så hvite markører på en 16800.
 
Det er jo ikke det sammen som frankenwatch. Alle delene kan likevel være originale og fra riktig modell.

Det er forøvrig ikke uvanlig med så hvite markører på en 16800.

Så betegnelsen frankenwatch gjelder ikke før man blander modeller eller merker? Isåfall lærte jeg noe nytt:D (noe jeg gjør hver dag på TS)
 
Så betegnelsen frankenwatch gjelder ikke før man blander modeller eller merker? Isåfall lærte jeg noe nytt:D (noe jeg gjør hver dag på TS)

Avhengig av hvor streng en er..
Skal du ha vintage klokker som garantert ikke har fått litt miksing med skiver, visere etc må du nesten reise rundt til pensjonister eller andre i rett alder og spørre om de har den aktuelle klokken liggende i en skuff... ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: rakerholm
Hva sies om denne, Tudor Red Ranger, funnet på en auksjons side. Noen som tror den er genuine?


Nå har det jo blitt diskutert opp og ned på diverse fora om det i hele tatt finnes en "Red Ranger" Jeg har et "eksemplar" men den er åpenbart en Prince Oysterdate re-dial. Den ligger i skammekroken og jeg tror ikke
den får noe wristtime før jeg har sporet opp en orginal skive og visere......:rolleyes:
 
Tøff den. Men fra teksten "very rare " Moonphase & Triple Calendar " Model".

What??

Virket litt jalla det ja... Men er Vulcain et bra klokke merke?

Ser jo på siden til Vulcain at de lager helt vilt kule klokker nå ihvertfall! :p