Dagens kjøpetips

159k for en "gammel" klokke som ikke er gammel? I min verden er det hinsides all fornuft. At noen sjeldne veldig gamle klokker oppnår høy pris kan jeg delvis forstå. At klokker som bare begynner å dra på åra og som produsenten har kommet med et par oppgraderinger av skal koste 50% mer enn veiledende av ny oppgradert modell, det skjønner jeg ikke. :confused:

Enig i alt du sier! Kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å kjøpe en 16520 pga sajko priser! Men for dem som har lyst på en 16520 er ikke prisen spinnvill slik jeg oppfatter det?
 
Enig i alt du sier! Kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å kjøpe en 16520 pga sajko priser! Men for dem som har lyst på en 16520 er ikke prisen spinnvill slik jeg oppfatter det?

Det er godt mulig at den ikke er spinnvill i dagens marked. Jeg sluttet å følge med når det bikket over all fornuft. Får kose meg med det jeg har til markedet normaliserer seg.
 
  • Liker
Reaksjoner: time, Jone og Genta
6F635A05-826A-473F-B9A0-59F1DB4FA47A.jpeg

Inne hos Thune i Stortingsgaten. Det var også mulig å få rabatt sa selgeren.. :rolleyes:
 
Redigert:
Prisen kan kanskje forklares av at det ikke er det helt store brukmarkedet for denne. Ikke 100% sikker på om det er den samme, men har ligget en slik ute (litt frem og tilbake) i ca halvannet år til 69k. Men når det er sagt så mener jeg også at det må være et veldig godt kjøp - veldig fin klokke og veldig god rabatt mot nypris.
 
Prisen kan kanskje forklares av at det ikke er det helt store brukmarkedet for denne. Ikke 100% sikker på om det er den samme, men har ligget en slik ute (litt frem og tilbake) i ca halvannet år til 69k. Men når det er sagt så mener jeg også at det må være et veldig godt kjøp - veldig fin klokke og veldig god rabatt mot nypris.

Det er korrekt - Det er samme uret og samme selger. Ulempene er vel noe uklar servicehistorikk og stygge hakk i bezel.
 
Sml med retail er det vel ikke noe kjempedeal akkurat (hvis annonsen i det hele tatt er legit), men ligger jo ca 80k under alle andre som har blitt lagt ut.

20180829_215446.jpg


Ikke mva, men det kan en jo bare ordne med selv, så blir totalen ca 120k (99k + (82k x 25 %))
 
Aner ikke om dette er billig eller ei, men den var såpass kul at den måtte deles.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=116061368
Har sikla på den en stund, men er redd selger lider av at markedet her ikke ser verdien, i tillegg til at den muligens er litt høyt priset. I tillegg er vel 125 beryktet for å være svær som en liten enebolig, og da backer jeg unna... :D Men hadde vært utrolig kult hvis den endte opp her!