Dagens kjøpetips

Hei Forumet, er denne annonse falsk?
Unngikk jeg en svindler eller?

'Alle' her inne vet at jeg en ’newbie’ som leter etter en ''nyere'' velholdt, komplett Rolex 'Pepsi' med ’Oysterlenke’.
Det er tydeligvis en laaang 'jakt'.

I den forbindelse tok jeg kontakt med denne selger (link) vedr. 'Pepsi' fra 2005, 'F' modell kjøpt i U.S. of A.
(er ikke 'F' modellen fra USA den eneste vi skråsikkert kan si er en ekte ’Pepsi. og ikke muligens en konvertert 'Coke' eller ''GMT Master"?)

- Uansett, sendte forespørsel om klokkens sertifikat fulgte med.
- Fikk svar om at den er komplett.
- Skrev tilbake at siden den er komplett, er jeg svært interessert og ba om dokumenterte detaljer om bruk, historik, kjøpedato, hvor kjøpt, service, event. feil/skader/riper + gode bilder av ovennevnte etc. ( lært det av dere her inne på TS ;) )
- Selger informerte om at hun bor i USA (skriver flytende norsk) sammen med klokken og ville ’skype’ meg fra USA.
- Jeg svarte glem ’skype’ eller telefon akkurat nå, jeg forespør om skriftlig svar på det jeg ber om + gode bilder pr. E-post.

Dette var fredag i forrige uke.
Fremdeles ’dønn stille’ fra selger!
Unngikk jeg en svindler eller?:oops:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=132508955
 

Vedlegg

  • 2018-10-30.png
    2018-10-30.png
    264,4 KB · Visninger: 0
Redigert:
Hei Forumet, er denne annonse falsk?
Unngikk jeg en svindler eller?

'Alle' her inne vet at jeg en ’newbie’ som leter etter en ''nyere'' velholdt, komplett Rolex 'Pepsi' med ’Oysterlenke’.
Det er tydeligvis en laaang 'jakt'.

I den forbindelse tok jeg kontakt med denne selger (link) vedr. 'Pepsi' fra 2005, 'F' modell kjøpt i U.S. of A.
(er ikke 'F' modellen fra USA den eneste vi skråsikkert kan si er en ekte ’Pepsi. og ikke muligens en konvertert 'Coke' eller ''GMT Master"?)

- Uansett, sendte forespørsel om klokkens sertifikat fulgte med.
- Fikk svar om at den er komplett.
- Skrev tilbake at siden den er komplett, er jeg svært interessert og ba om dokumenterte detaljer om bruk, historik, kjøpedato, hvor kjøpt, service, event. feil/skader/riper + gode bilder av ovennevnte etc. ( lært det av dere her inne på TS ;) )
- Selger informerte om at hun er i USA sammen med klokken og ville ’skype’ meg fra USA.
- Jeg svarte glem ’skype’ eller telefon akkurat nå, jeg forespør om skriftlig svar på det jeg ber om + gode bilder pr. E-post.

Dette var fredag i forrige uke.
Fremdeles ’dønn stille’ fra selger!
Unngikk jeg en svindler eller?:oops:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=132508955

Komplett = klokke, bokser, hangtags, sertifikat, booklets.
At den er servet eller ser herjet ut har ikke noe med kompletthet å gjøre.
Historikk kan sjelden bekreftes såfremt det ikke er første eier som selger.
Litt tidlig å si om dette er svindel:) Jeg har hatt mange klokker for salg for så å reise bort. Da kunne jeg gjerne tatt noen avklaringer på Skype. Motsatt ville jeg aldri kjøpt en klokke via Skype.
Jeg ville ikke kjøpt uten å se klokken F2F. Da vil du se at sertifikatet faktisk er der... og hvor pen klokken er, og at alt i den komplette pakken er med.

PS: kjør på med spørsmål, komboen SYLtapp/Rolex-bruktkjøp på finn er ikke en enkel øvelse!
 
Du tuller, men det er ikke så alt for lenge siden det ble solgt en haug med 75-95% ekte Rolexer fra vestlandet. Hovedsakelig gamle Datejuster med aftermarket lenkeledd, men var vel mer kritiske deler som ble tuklet med og.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling og Thomas84
Purret på selger.

Fra å gå fra ''hi-hi'og smiley fjes på siste meil, ble hun forbannet da jeg høflig purret på et svar på min meil fra fredag vedr. mine sp.mål.
''Trekker annonsen og gidd ikke dette'', skrev'a fra 'Unaiten'. Hvis hun satt i USA da:confused:

... denne stinker i 'min verden', men så er jeg en 'newbie' her inne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Det er vel 2 DRSD til salgs i Norge nå? Utrolige klokker som ble kjøpt av alt fra oljearbeidere til friluftsmennesker. Håper denne blir her i landet og hos noen på sonen.

Ja, ganske utrolig! Sjeldne og deilige klokker, reneste kjøpers marked med så mange til salgs:)
 
140k foren klokke som koster 82k i butikk og produseres jevnt og trutt er sykt! Det er ikke mange år siden jeg lurte på hvor mye rabatt jeg måtte få på ny Rolex for at tapet skulle bli spiselig ved salg... (heldigvis har jeg ikke solgt alle :D)