Dagens kjøpetips

Dette er vel grei pris for en Seamaster?
F7DA4A48-1BD3-4DEB-8212-B589142A1621.jpeg

https://www.finn.no/121626880
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Ja eller bare få seg en flott klokke av god kvalitet til en rimeligere penge.

Innom Antikkbutikken rett bortenfor og. Endel gøye gamle . Tudor Mini SUB, GP Laureato, JLC Compressor osv
 
Mil-Spec alarm (igjen). Denne prisen var vel ikke så ille?

Merker jeg savner min Blancpain når jeg finner meg selv poste kjøpetips her ;)

https://davidsw.com/product/blancpain-tribute-to-fifty-fathoms-mil-spec/

Kul klokke, men må prøves hvis man ikke har gjort det før man kjøper. Den er 40mm men bærer mer som en knepen 38mm og virker ganske stutt. FF i 45mm virker bedre balansert, og bærer tilsvarende mye mindre enn millimeterene umiddelbart skulle tilsi på papiret. Noen ganger er 45mm bedre enn 40mm, utrolig nok.
 
Kul klokke, men må prøves hvis man ikke har gjort det før man kjøper. Den er 40mm men bærer mer som en knepen 38mm og virker ganske stutt. FF i 45mm virker bedre balansert, og bærer tilsvarende mye mindre enn millimeterene umiddelbart skulle tilsi på papiret. Noen ganger er 45mm bedre enn 40mm, utrolig nok.
Ja. Tim Mosso foretrekker også den største, tross tynne håndledd.
 
Kul klokke, men må prøves hvis man ikke har gjort det før man kjøper. Den er 40mm men bærer mer som en knepen 38mm og virker ganske stutt. FF i 45mm virker bedre balansert, og bærer tilsvarende mye mindre enn millimeterene umiddelbart skulle tilsi på papiret. Noen ganger er 45mm bedre enn 40mm, utrolig nok.


Har du prövat den? Haft bägge och upplever absolut inte milspec som mindre än 40mm. På länk är det helt lik en sub. Även om dom korta lugsen möjligen gör den lite mindre på på sail cloth.

5931C08E-25C5-43EA-B3D2-4944DD3DF168.jpeg

18B3FD9A-4AFF-49BF-AB2E-597B5416B231.jpeg
 
Har du prövat den? Haft bägge och upplever absolut inte milspec som mindre än 40mm. På länk är det helt lik en sub. Även om dom korta lugsen möjligen gör den lite mindre på på sail cloth.

Vis vedlegg 100639
Vis vedlegg 100641

Yes. Prøvd på rem. Mulig det er de korte lugsene som gjør det, men den føltes og så lite heldig ut på min hånd. Og jeg liker normalt veldig godt sportsur på rundt 40mm. Hvis jeg skulle gjettet, ville jeg trodd den var 38mm etter å ha prøvd den.
 
159k for en "gammel" klokke som ikke er gammel? I min verden er det hinsides all fornuft. At noen sjeldne veldig gamle klokker oppnår høy pris kan jeg delvis forstå. At klokker som bare begynner å dra på åra og som produsenten har kommet med et par oppgraderinger av skal koste 50% mer enn veiledende av ny oppgradert modell, det skjønner jeg ikke. :confused: