Dagens dårligste kjøp

Jeg undrer på hva folk egentlig tenker når de bumper annonsen sin på TS/klokkeriet/Finn(legger ut på nytt) for N-te gang med 2-3% lavere pris og kaller det en god pris.
 
  • Liker
Reaksjoner: Silkeswarten
Jeg undrer på hva folk egentlig tenker når de bumper annonsen sin på TS/klokkeriet/Finn(legger ut på nytt) for N-te gang med 2-3% lavere pris og kaller det en god pris.
Jeg blir mer undrende når noen bumper annonsene sine 10 ganger uten å endre prisen. Da er det vel ganske åpenbart at man har priset seg feil.
 
Jeg blir mer undrende når noen bumper annonsene sine 10 ganger uten å endre prisen. Da er det vel ganske åpenbart at man har priset seg feil.
Tja , enkelte klokker selges jo veldig sjelden i Norge så om man ikkje må selge så kan man jo berre vente til noken finner ut at dei vil ha ei slik klokke. Eg vil jo tru at fleire rekner på kor mykje tap en ønsker å ta på modeller som ikkje er hypa for å kunne selge i Norge vs utlandet . Enkelte klokker halverer jo seg i pris fra ny i Norge mens dei selges litt sterkere i utlandet . Så kan man berre gjere en avtale neste gang man skal ut å reise å heller selge klokkene der.
Eg var innom et par bruktbutikker i London i sommer og prisen dei tilbydde der for ukurante modeller var egentlig helt grei vs norsk marked .
 
  • Liker
Reaksjoner: pald
Vurderte 1550 sg for ikke lenge siden. Flott ur og spennende forbindelser Ikke sikker på på at det forsvarer over en dobling av prisen vi må ikke glemme at kronograf urvereket på langt nær er et zenit ultimo primero ;) Flott ur absolutt men for å bruke analogien fiat motor in en Ferrari.
 
:ROFLMAO: Siste sjanse etc. Oj, oj - hva skjer om 3 dager mon tro.

 
:ROFLMAO: Siste sjanse etc. Oj, oj - hva skjer om 3 dager mon tro.

Da blir den tatt av markedet, og klokken blir værende til markedet snur :) At du mener denne hører hjemme i kategorien "Dagens dårligste kjøp" synes jeg er en smule overdrevet, men nok om det. Uansett gøy å omsider få oppmerksomhet i en tråd her på TS, selv om den er av "negativ" art :LOL: God helg!
 
Er det gitt at markedet «snur»? Det er vel mer sannsynlig at markedet normaliseres tilbake til at masseproduserte bruksting koster mindre som brukt enn nytt?
Ingenting er vel gitt? Jeg vil ikke komme med noen spådom her av hvordan markedet skal utvikle seg, men historien viser vel at en korreksjon/nedgang etterfølges av oppgang. Tidsperspektivet derimot er vanskeligere å forutsi, så det får være opp til hver enkelt hva man tror på/har tålmodighet til
 
  • Liker
Reaksjoner: Mlegend
Men her snakker vi om en oppgang som historisk sett er uvanlig/utypisk skapt av en kombinasjon av hype, tilbud og at "hele" verden plutselig skulle investere i ting?

At vanlige klokker i det hele tatt er objekt for investering er vel et nytt fenomen?
Alt var bedre før osv
 
  • Liker
Reaksjoner: pald
Å betale over dobbelt så mye som noe er verdt vil vel kunne for veldig mange defineres som et dårlig kjøp ;)
Hehe... Er ikke helt uenig med deg der, men når markedet har blitt/vært som det har blitt/vært, så kan det vel i alle fall i dag sies å være et aldri så lite kupp; før man evt. ser hvordan markedet utvikler seg neste uke/måned :D Jeg er ingen entusiast, og for min del er klokker bare moro uten økonomiske motiver; selv om jeg ikke liker å tape penger, noe som i aller høyeste grad blir tilfellet på denne klokken dersom den selges i dagens marked :LOL:
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Synes du har lagt den ut til riktig markedspris @superlaffen. Og som du skriver er det ingen som vet hvilken vei det går akkurat nå. Derfor er det mange som sitter på gjerdet. Stemmer det at Rolex setter opp prisene 1 september blir det spennende å se hvordan det slår ut på bruktmarkedet.

Ikke alle som er på listen hos AD eller vil være med på deres kjøpe lek for å komme på den. Det vet du godt @GrimReaper ;)
 
Synes du har lagt den ut til riktig markedspris @superlaffen. Og som du skriver er det ingen som vet hvilken vei det går akkurat nå. Derfor er det mange som sitter på gjerdet. Stemmer det at Rolex setter opp prisene 1 september blir det spennende å se hvordan det slår ut på bruktmarkedet.

Ikke alle som er på listen hos AD eller vil være med på deres kjøpe lek for å komme på den. Det vet du godt @GrimReaper ;)
Ja, ryktes vel en generell økning på ca. 9-11%, som vel nesten er i tråd med inflasjonen i USA, og ikke så overraskende. Som du sier, så blir det interessant å se hvordan det vil påvirke bruktmarkedet. Tror ikke det skal ha så mye å si, men vet aldri hvordan dette markedet reagerer
 
  • Liker
Reaksjoner: atler
Er det gitt at markedet «snur»? Det er vel mer sannsynlig at markedet normaliseres tilbake til at masseproduserte bruksting koster mindre som brukt enn nytt?

Det eneste markedet jeg kommer på i farten hvor bruktpris på masseproduserte bruksgjenstander lå høyt over nypris over lang tid er biler i Øst-Tyskland. AD hadde lange ventelister og en Trabant i gråmarkedet var verdt gode penger.

Med 9-11% generell inflasjon og stigende renter, hva er sjansen for at markedet for brukte luksusvarer stiger?
 
  • Liker
Reaksjoner: Edward og Gin
Det eneste markedet jeg kommer på i farten hvor bruktpris på masseproduserte bruksgjenstander lå høyt over nypris over lang tid er biler i Øst-Tyskland. AD hadde lange ventelister og en Trabant i gråmarkedet var verdt gode penger.

Med 9-11% generell inflasjon og stigende renter, hva er sjansen for at markedet for brukte luksusvarer stiger?
Har dårlig med kjennskap til bilmarkedet i gamle Øst-Tyskland, men det jeg er sikker på er at inflasjonen vil gå ned igjen. Rentene går nok på kort sikt (i Norge) raskere opp enn sentralbanken tidligere har skissert, og skal nok ned igjen raskere enn de hadde sett for seg. Igjen; synsing fra min side, har ingen fasitsvar på dette
 
Å betale over dobbelt så mye som noe er verdt vil vel kunne for veldig mange defineres som et dårlig kjøp ;)

Har nesten ikke ord for hvor sterkt jeg har mislikt utviklingen rundt ur de siste årene. Hype, invistorer, ventelister - the lot.

Allikevel må jeg innrømme at en gjenstands verdi målt i kroner bestemmes av hvor mye man er villige til å betale for den.

Det uret vi snakker om her er vel kanskje ikke et dårlig kjøp i dagens marked. Om ei uke kan det fort være det ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: superlaffen