Dagens dårligste kjøp

45 for en reduced med "ukjent" servicehistorikk tolker jeg som 45 for en reduced som ikke har vært på service på årevis. Selv kjøpte jeg en Speedmaster Pro med ukjent servicehistorikk for 39 000 i november og



For noen år siden lå de vel ute til mellom 8 og 15 000 kroner, avhengig av om forrige eier hadde giddet å koste på de service til omtrent samme pris. Jeg tenker det eneste fornuftige selger kan gjøre her er å forsøke å bytte klokka i Jahn Teigen sin jakke:

Vis vedlegg 293606
Hvordan kan han være original eier når det er noen andre som har hatt den før?
 
Kjøpte min Reduced for 8.500 av en hyggelig medasylant her i 2015, solgte den for 11 et år etterpå, og følte jeg var på grensa til slem, men dette var i pre-invistor-perioden, da dinosaurer fortsatt gikk fritt, og TVen var kvadratisk. :D

Omtrent helt det samme gjorde jeg også i 2015. Fra 9k til 11,5k på noen måneder. Jeg lurer på om det fortsatt er en av de klokkene jeg har tjent mest på:oops: Fra invistor til looser på kort tid;)
 
Det er mulig å overhale kronografmodulen (watchguy.co.uk), men de to gangene jeg har hatt min på service hos Omega, har de bare byttet den ut. Tror jeg betalte ca. 3500,- for ti år siden.
Ja, okei. Jeg innbilte meg at det var utgåtte deler som ikke var mulig å bytte ut lenger, i hvert fall for én variant av reduced. Men jeg har ikke studert det nøye.
 
Virker som en god kanditat for dagens dårligste kjøp.
1655493349637.png
 
158A0EAC-CD0C-4B11-9FD9-DC1F1B53DAC3.png

Her kjøper man trygt fra folk med kunnskap.


Klokken er ikke i produksjon lengre så da må prisen opp haha
 
  • Haha
Reaksjoner: Callahan
Overlever man uten Rolex-logo, så er dette faktisk de samme winderne vi selger i Tidssonen nettbutikk til langt snillere priser :)

 
Overlever man uten Rolex-logo, så er dette faktisk de samme winderne vi selger i Tidssonen nettbutikk til langt snillere priser :)

Jeg hadde foretrukket uten logo, selv om den eventuelt hadde vært dyrere.
 
Overlever man uten Rolex-logo, så er dette faktisk de samme winderne vi selger i Tidssonen nettbutikk til langt snillere priser :)

Jeg er litt fysen på en av Scatola del tempo produktene @Jon Henrik. Det er ikke noe medlemstilbud på noen av de da? ;)