Covid - hva vil skje med annenhåndsmarkedet nå?

Jeg tror ikke jeg er den eneste. Tror ikke jeg har lest en eneste opplysende post i denne tråden. Kos dere

De varmeste ønsker og tanker sendes fra alle bidragsyterne i denne lavpannetråden til deg og dine givende innspill. Vi håper på et snarlig gjensyn med like treffende og skarpe analyser.

Selv må jeg ærlig innrømme at mange av postene har gitt meg både faglig påfyll, nye perspektiver rundt emnet og bananlignende grimaser ved munnpartiet (ja, som i vertikalt med oppadgående kurver mot hver øreflipp).

Og, inntil videre er Edzilla en sannsiger mht modeller og markedsverdi.

Ten-four.

Redigert:
Det første som ryker når presset øker er luksus, og jeg vil påstå at (dyre) klokker er definisjonen på luksus. Tiden vil vise
Ja jeg begynner å se ''tegn'' på dette du skriver, Hvalse.
Min ønske klokke er GMT Pepsi og har derfor fulgt med på tilbudet på markedet.
Nå begynner det å bli ganske mange, kontra bare for noen måneder siden, og enkelte ber om pris som var vanlig for et par år siden.

Jeg bare venter på at jeg finner ''min'' 16710 til rett pris.
Fremdeles alt for tidlig

• Liker
Reaksjoner: 123uno
Ja jeg begynner å se ''tegn'' på dette du skriver, Hvalse.
Min ønske klokke er GMT Pepsi og har derfor fulgt med på tilbudet på markedet.
Nå begynner det å bli ganske mange, kontra bare for noen måneder siden, og enkelte ber om pris som var vanlig for et par år siden.

Jeg bare venter på at jeg finner ''min'' 16710 til rett pris.
Fremdeles alt for tidlig
Hva er riktig pris for deg da? :mrgreen:

E23D3BCC-46E7-46F5-82D4-528175A94480.jpeg

Ca 5 måneder og én Rolex-lansering er passert siden denne tråden startet.

Fall? Hvilket fall?o_O

Blant entusiaster så tror jeg neppe dette vil ha store betydningen. Men for de som "tror det er gull" er mest interessert i raske penger så vil det nok kunne påvirke prisen.

"Selvfølgelig som kjøper vil jeg legge vekt på at viruset overlever på metall (til evig tid)..." etc.

Det blir nok raskt forbigående.

8

Magisk vs. dette...

Avhengig av hvor ille det blir vil mange måtte selge klokkene sine og andre "lett" omsettelige gjenstander, såkalte invisteringer. Jeg tror at et edruelig anslag er at det vil bli veldig ille, og at det egentlig bare er om å gjøre å være først ut med det man vil/må kvitte seg med. Dette er selvfølgelig synd for de det gjelder, næringsdrivende og visse utsatte bransjer (ganske mange) vil måtte sette tæring etter næring, for det neste året vil for svært mange by på mye usikkerhet

Det slo heldigvis ikke til :) De som har holdt seg unna flyaksjer, COVID-19 og ikke har mistet jobben sin har det jo relativt bra.

Sånn bortsett fra kronefallet har det vel ikke vært noen særlig reduksjon i nordmenns verdier?

Det slo heldigvis ikke til :) De som har holdt seg unna flyaksjer, COVID-19 og ikke har mistet jobben sin har det jo relativt bra.

Sånn bortsett fra kronefallet har det vel ikke vært noen særlig reduksjon i nordmenns verdier?
2 av 3 her, hadde vel ca 100% avkastning på Norwegian, og merka ingenting til Covid, slik som 99% av de som får det.

Drøyt. Det som skjer i NAS i denne perioden er ikke helt til å forstå hvis man ikke antar at det er veldig mye gambling..