Bukse-tråden!

Ønsker denne tråden veldig velkommen:D

Etter mange år med standard/kjipe Levis testet jeg litt forskjellige jeans fra Livid. Virker hittil som jeans som passer mine preferanser. Logoløse, ikke noe mikkmakk, fin passform og kvaliteten virker god.

Av andre bukser skal jeg nå teste litt fra Berg & Berg. Tenker cordfløyel og flanell.

Har du fått testet berg&berg?
Hvordan er kvalitet og fit?
 
Har du fått testet berg&berg?
Hvordan er kvalitet og fit?
Jepp, testet Arthur som er jeansen deres. Fikk den for noen uker siden. Kvaliteten virker bra, men fortsatt litt tidlig å konkludere. Når det kommer til fit så ville jeg personlig vurdert å gå opp en størrelse i livet ift hva jeg vanligvis bruker. Syntes den er bittelitt trang i partiet rundt rompe/skritt for at komforten skal være på topp. Er ikke det at den er for liten i livet, den er bare sydd slik. Buksen er høy og fin i livet med rette ben. Akkurat slik jeg foretrekker. Buksen virker vesentlig bedre kvalitetsmessig ift Zaremba Bespoke som var en fadese. Ræva kvalitet og enda dårligere kundeservice. Berg & Berg er oppe å nikker på kundeservice.

Har også en cordfløyel i den videste passformen. Husker ikke modellnavnet. Denne er ganske vid og ville nok gått for mellomvarianten neste gang. Denne har jeg hatt lenge og kvaliteten er topp.
 
  • Liker
Reaksjoner: Eyethere
Det lengste forholdet jeg har hatt til noe livløst er over. 10år og sikkert 1000 dagers bruk.
637FEF39-A432-4B11-9AD9-B04B948FDFA0.jpeg

Trenger en erstatning av Levis 508 (som ikke lages lenger), tips?
 
Slår ett slag for Johnny Love. Har hatt flere jeans og chinos fra dem de siste 10-12-årene. Livid har også mye bra. Moro med lokale Trondheimsbedrifter. Produksjon er ikke lokal, men de holder seg til Europa.
 
  • Liker
Reaksjoner: kire og Readerfly
Livid jeans har god kvalitet på stoffene og solid konstruksjon.
Det er også gode muligheter for fine "fades" hvis dette er et mål.
Ellers er det lite som slår Iron Heart.
Stoffkvalitet og konstruksjon er helt fantastisk.
Eneste problemet er veldig varierende passform selv innenfor samme modell.
De bør (må) med andre ord prøves før kjøp.
Om de verdt dobbel pris av det meste annet får bli opp til hver enkelt å vurdere.
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Jeans med litt høyt liv?
Vide i lår og vanlig tappered ellers ?
Tips?
Jepp! Berg & Berg sin modell som heter Arthur. Koster litt, men er av og til på tilbud med en pris som jeg fint lever med. Uansett, en passform som passer min og tilsynelatende din preferanse perfekt. Kvaliteten har jeg ingen ting å utsette på. Har flere jeans i samme modell og farge og det man virke som at stoffet er endret litt ettersom det er kjøpt i forskjellige tidsrom. Uten at det har gått utover kvaliteten. Min «go to» jeans! Fritt for logoer og annet tull. Slik vi liker det ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
De har også modellen Arthuro. Ikke testet. Den skal være videre, kanskje litt mer «hipster-aktig»? Det er salg nå. Kanskje litt utplukket…
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Livid sin modell som heter Kai treffer også ønskene dine, jeg er godt fornøyd med den. Et minus er at det ikke er selvedge denim.
Takk.
Kor handler ein?

Bestilte ein slik som Thorvald foreslo igår, men prøver gjerne andre merker og.

Har nytta Cavour jeans siste åra, har fungert knall det. Men prøver å finne noko med meir slitestyrke.
 
Takk.
Kor handler ein?

Bestilte ein slik som Thorvald foreslo igår, men prøver gjerne andre merker og.

Har nytta Cavour jeans siste åra, har fungert knall det. Men prøver å finne noko med meir slitestyrke.

Livid har butikker i Bergen, Oslo, Stavanger og Trondheim, i tillegg til nettbutikk. Jeg er litt skeptisk til å bestille bukser på nett, men spørs om jeg ikke skal teste Berg & Berg neste gang jeg trenger ny bukse.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann