Bukse-tråden!

Er selv 1.90 og går mye.
Jeg har kjøpt alt mulig gjennom årene: fra Levis til Caterpillar, Dickies etc
Nå har jeg bare brukt Wrangler 13MWZ siden 2015.
Disse er 14.75 oz.
De tåler mer enn Levis og lignende : det er ikke samme veving.
13MWZ er veldig rimelig priset og man finner den litt overalt: jeg kjøper de på eBay rett fra USA.
På eBay blir det ofte 400Kr maks alt inkludert.

"For more than 70 years, our 13MWZ Cowboy Cut® jeans have been a tried-and-true wardrobe staple for cowboys across the country. Today, 13MWZ is the official ProRodeo competition jean."

Vis vedlegg 224060
Jeg var faktisk i Fort Worth i fjor og så på et enormt utvalg Wrangler jeans. Tviler ikke et sekund på kvaliteten, men problemet var nettopp at det var Cowboy fit. Dvs smal over rumpe og lår, og bootcut til cowboystøvler. Man slipper nok unna med det i Texas - det er verre med Grünerløkka!

Jeg er hverken av "amerikansk" aner eller rodeo interessert men jeg liker solide bukser som sitter bra på kroppen og som ikke er for tett.
Disse har det vi kan kalle nå for høyt liv.
Jeg misliker bukser med lavt liv som det lages mest nå.
Her er et bilde fra stoffet på vrang.
Man ser at vevingen er ganske annerledes enn de andre jeans.
DSC_1940.JPG

En ting er sikkert...Med disse ser man ikke ut som man er på vei til BlueBoy nattklubben...
cowb.jpeg

Også er disse laget i Mexico med Amerikansk stoff.

Jeg var faktisk i Fort Worth i fjor og så på et enormt utvalg Wrangler jeans. Tviler ikke et sekund på kvaliteten, men problemet var nettopp at det var Cowboy fit. Dvs smal over rumpe og lår, og bootcut til cowboystøvler. Man slipper nok unna med det i Texas - det er verre med Grünerløkka!

Nei, jeg er ikke noe pinnedyr og har god plass i disse, faktisk mer enn i en 501 fra Levis i samme størrelse.
Disse er laget for å sitte på hest og har god plass rundt lårene.
De er "straight cut" : ikke noe bredere på vei nedover.
download.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Jeg hadde noen sånne, mest fordi de leveres i typ 40 lengde . Eneste jeg kan huske var cowboy spesifikt med dem var at baklommene var plassert ut på sidene for komfort på hesteryggen.

Har gode erfaringer med Nudies. De legger opp og reparerer jeans gratis i sin butikk på Bogstadveien. Hyggelig folk!
Er fornøyd med mine Livid i raw denim også.

Har gode erfaringer med Nudies. De legger opp og reparerer jeans gratis i sin butikk på Bogstadveien. Hyggelig folk!
Er fornøyd med mine Livid i raw denim også.

Livid har jeg enda ikke prøvd, mulig det blir min neste jeans! Spørs om de er og oppdrive i Bergen.

Jeg har kokt bukseseleksjonen ned til følgende;

1. Jeans/chinos - Replay Jeans Hyperflex. Uovertruffen passform og komfort. Har også et par i Tiger of Sweden som er i nærheten.
2. Dressbukse. Tiger of Sweden eller Oscar Jacobson.

Jeg har vært gjennom Levis, Lee, A.P.C, Diesel med fler men står ved konklusjonen over.

• Liker
Reaksjoner: politrew
Høyer Bergen?

Var på utkikk etter raw denim bukser i Bergen i fjor, men fant ingenting av interesse. Mulig at de hadde noen vaskede modeller. Jeg fant det jeg trengte i Livid-butikken i Oslo. Jeg er fornøyd med Livid buksene, men de er bare et halvt år gamle så ikke godt å si hvordan de holder seg. Har slitt ut diverse jeans fra bla A.P.C, Nudie, Norse Projects, men synes at det er vanskelig å finne den perfekte buksen så jeg tar gjerne i mot tips også :)

• Liker
Reaksjoner: Lynch
Var på utkikk etter raw denim bukser i Bergen i fjor, men fant ingenting av interesse. Mulig at de hadde noen vaskede modeller. Jeg fant det jeg trengte i Livid-butikken i Oslo. Jeg er fornøyd med Livid buksene, men de er bare et halvt år gamle så ikke godt å si hvordan de holder seg. Har slitt ut diverse jeans fra bla A.P.C, Nudie, Norse Projects, men synes at det er vanskelig å finne den perfekte buksen så jeg tar gjerne i mot tips også :)

Raw denim har de på 60 % på lot 333 i Bergen nå, om noen trenger sko hadde også redwing på 60 %

Jeg har kokt bukseseleksjonen ned til følgende;

1. Jeans/chinos - Replay Jeans Hyperflex. Uovertruffen passform og komfort. Har også et par i Tiger of Sweden som er i nærheten.
2. Dressbukse. Tiger of Sweden eller Oscar Jacobson.

Jeg har vært gjennom Levis, Lee, A.P.C, Diesel med fler men står ved konklusjonen over.
+1

Jeans og mer Made in USA til billig pris.

"The products that we offer are made by inmates serving time at Eastern Oregon Correctional Institute located in Pendleton."

Har kjøpt en yard-coat og et par jeans fra de en del år siden: god og slitesterk kvalitet.
Prison Blues banner.jpg