Bukse-tråden!

Har gode erfaringer med Nudies. De legger opp og reparerer jeans gratis i sin butikk på Bogstadveien. Hyggelig folk!
Er fornøyd med mine Livid i raw denim også.

Livid har jeg enda ikke prøvd, mulig det blir min neste jeans! Spørs om de er og oppdrive i Bergen.
 
Jeg har kokt bukseseleksjonen ned til følgende;

1. Jeans/chinos - Replay Jeans Hyperflex. Uovertruffen passform og komfort. Har også et par i Tiger of Sweden som er i nærheten.
2. Dressbukse. Tiger of Sweden eller Oscar Jacobson.

Jeg har vært gjennom Levis, Lee, A.P.C, Diesel med fler men står ved konklusjonen over.
 
  • Liker
Reaksjoner: politrew
Høyer Bergen?

Var på utkikk etter raw denim bukser i Bergen i fjor, men fant ingenting av interesse. Mulig at de hadde noen vaskede modeller. Jeg fant det jeg trengte i Livid-butikken i Oslo. Jeg er fornøyd med Livid buksene, men de er bare et halvt år gamle så ikke godt å si hvordan de holder seg. Har slitt ut diverse jeans fra bla A.P.C, Nudie, Norse Projects, men synes at det er vanskelig å finne den perfekte buksen så jeg tar gjerne i mot tips også :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Var på utkikk etter raw denim bukser i Bergen i fjor, men fant ingenting av interesse. Mulig at de hadde noen vaskede modeller. Jeg fant det jeg trengte i Livid-butikken i Oslo. Jeg er fornøyd med Livid buksene, men de er bare et halvt år gamle så ikke godt å si hvordan de holder seg. Har slitt ut diverse jeans fra bla A.P.C, Nudie, Norse Projects, men synes at det er vanskelig å finne den perfekte buksen så jeg tar gjerne i mot tips også :)

Raw denim har de på 60 % på lot 333 i Bergen nå, om noen trenger sko hadde også redwing på 60 %
 
Jeg har kokt bukseseleksjonen ned til følgende;

1. Jeans/chinos - Replay Jeans Hyperflex. Uovertruffen passform og komfort. Har også et par i Tiger of Sweden som er i nærheten.
2. Dressbukse. Tiger of Sweden eller Oscar Jacobson.

Jeg har vært gjennom Levis, Lee, A.P.C, Diesel med fler men står ved konklusjonen over.
+1
 
Jeans og mer Made in USA til billig pris.

"The products that we offer are made by inmates serving time at Eastern Oregon Correctional Institute located in Pendleton."


Har kjøpt en yard-coat og et par jeans fra de en del år siden: god og slitesterk kvalitet.
Prison Blues banner.jpg
 
Livid har åpnet butikk på galleriet i Bergen, ikke prøvd buksene enda men blir innom der ved neste bukse-kjøp! Var innom og forhørte meg, de syr ikke på mål lengre men har 27 forskjellige modeller for en hver smak!
 
  • Liker
Reaksjoner: andersen og Thorvald
Kan jo komme med en liten «anmeldelse» av Zaremba Bespoke Magnum jeansen. Passform er det beste jeg har funnet til nå. Det er 10/10 ift mine preferanser.
Når det kommer til kvalitet virker det dessverre til å være under pari. Fikk buksen i juni og nå er det hull i begge lommer. Mye lommetennis eller dårlig kvalitet i stoff/søm. Tja. Holder en knapp på dårlig kvalitet siden stoffet løser i sømmen mellom lommeforet og jeansstoffet:cautious:
 
  • Trist
Reaksjoner: Nicolai
Kan jo komme med en liten «anmeldelse» av Zaremba Bespoke Magnum jeansen. Passform er det beste jeg har funnet til nå. Det er 10/10 ift mine preferanser.
Når det kommer til kvalitet virker det dessverre til å være under pari. Fikk buksen i juni og nå er det hull i begge lommer. Mye lommetennis eller dårlig kvalitet i stoff/søm. Tja. Holder en knapp på dårlig kvalitet siden stoffet løser i sømmen mellom lommeforet og jeansstoffet:cautious:

Det var skuffende. Send dem en mail, så håper jeg du får et nytt par.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Svensk-Norske Berg & Berg har også fått seg noe som ser ut til å være fine jeans (tilsynelatende i nokså lik passform som de tidligere nevnte fra Zaremba). Ikke prøvd de selv, men har andre plagg herfra, i god kvalitet.
1629908518600.png