Breitling-tråden

Det er vel du som er "høylytt" og "trangsynt" her @Entropy ;)

To av mine beste kompiser har Breitling og ingen av de er hverken dørvakter, bolere, høylytte eller trangsynte. Jeg skjønner ikke hvorfor man legger så mye i klokkevalget til folk. Klokken sier ingenting om menneskene som bærer de bortsett fra at de sannsynligvis liker klokken de går med. Det er i hvertfall min mening.

Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: OJ82 og Frost
Helt klart flyback. Det skriver jeg i innlegget også;)

Det er derfor jeg ber om overtalende info.

Det sagt, at du har to venner som ikke samsvarer med mitt generelle inntrykk endrer naturligvis ikke det inntrykket.

@Golfballen er en knakandes hyggelig fyr med breitling, det samme kan jeg si om @Thomas84, @Greg og mange andre som har eller har vært innom merket. Men blandt ikke horologiske individer er det en markant forskjell mellom de som endte med en omega eller rolex og breitling. Hvertfall når man kommer i prat med dem om nettopp klokker:)

Klokken sier ingenting om menneskene som bærer de bortsett fra at de sannsynligvis liker klokken de går med.

+1 :)

Jeg lurer på om, utifra det har jeg lest rundt omkring på ulike klokkeforum, Breitling kanskje er ett av de merkene som har det klareste skillet på om man liker eller ikke merket? Rolex, Omega, IWC, Panerai osv. virker ikke å ha et like markant skille.

Se her ja! Da er det bare og dele og kose seg med dette fantastiske merket!:cool:

Ps: noen andre her som brenner inne med en flying fish!

På høy tid det dukket opp en Breitling-tråd! :)

Jeg er fortsatt litt nyforelsket i min Steelfish, og syns at merket har mye spennende å by på.

IMG_00000295_zps6e5e63c6.jpg

IMG_00000241_zpsfff50fc9.jpg

Helt klart flyback. Det skriver jeg i innlegget også;)

Det er derfor jeg ber om overtalende info.

Det sagt, at du har to venner som ikke samsvarer med mitt generelle inntrykk endrer naturligvis ikke det inntrykket.

@Golfballen er en knakandes hyggelig fyr med breitling, det samme kan jeg si om @Thomas84, @Greg og mange andre som har eller har vært innom merket. Men blandt ikke horologiske individer er det en markant forskjell mellom de som endte med en omega eller rolex og breitling. Hvertfall når man kommer i prat med dem om nettopp klokker:)

Det var ikke ment for å endre ditt inntrykk, jeg bare påpeker at jeg synes det blir for lettvint å se på klokka når du skal sette folk i båsen. :cool:

Personlig er jeg svak for Navitimeren.

260323086048-6.jpg

2012Nov231343263.jpg

2.jpg

Breitling ja; hva skal man si:confused:

Jeg har bare hatt en Breitling, og den må jeg ærlig innrømme at jeg savner. Selv om det er quartz så er dette en av mine favorittklokker. Jeg har i ettertid funnet ut at jeg ikke satte nok pris på den så den ble flippet uten mye ettertanke.
Min Breitling Aerospace, en undervurdert klokke etter min mening.
WyrL8mK.jpg

Ellers må jeg si at jeg personlig ikke har allverden til overs for merket. Mye posere og nyrike som har brukt dette merket under min oppvekst som har ødelagt mye, men med tiden har jeg fått opp øynene for flere og flere av modellene:)
Liker spesielt godt Super Ocean Heritage 42mm, vurderte faktisk denne når jeg gikk til anskaffelse av min siste Omega Seamaster. Med tiden får jeg sikkert opp øynene for flere av modellene, men er fremdeles ikke min type klokker. Litt for brutale, men respektert at folk velger å kjøpe de. Ikke helt meg; ennå:eek:

Er ny på forumet og kjøpte min første Breitling denne uken, Superocean Heritage Chronograph. Sikler litt på en Navitimer 01 også..

Redigert:
Er ny på forumet og kjøpte min første Breitling denne uken, Superocean Heritage Chronograph. Sikler litt på en Navitimer 01 også..

Grattis MrMstone! En av de peneste chronographene Breitling lager om dagen :) Må nesten henge meg på crown guard. Her må det bilder til ;)
Forøvrig er Navitimer 01 også en nydelig sak.

Bilder kommer etterhvert, forsøkte nå, men forstår ikke helt hvordan jeg legger det til.
Velger jeg "insert image" under nytt innlegg så må jeg skrive en eller annen URL. Bildene ligger jo lokalt på maskinen.

Takk for guide til opplastning av bilder. Står på profilen at opplastning/vedlegg er "deaktivert", så man blir litt forvirret av det og leter etter hvordan man aktiverer dette :)

Her er bilder: