Breitling-tråden

Utrolig fine ur jeprex!

Kan dere hjelpe meg med å si hvilket av disse to Breitling urene dere synes er finest?

null_zpscd137b68.jpg


null_zpscc11f41a.jpg


null_zpsecd474c6.jpg


Takk!

@MrMstone
Aiii den var vrien! jeg liker begge men må jeg velge blir det chronomat
 
Redigert av en moderator:
Jeg likte nye Avanger, noen som vet høyden?

Har vurdert å bytte ut SOH 46mm siden jeg fikk submariner for et par uker siden.
Den ble plutselig veldig stor og høy :p
 
Syntes SOH ser best ut, men Pga verket hadde nok valget falt på Chronomat hvis jeg skulle kjøpe.
Men som sagt så er SOH veldig vellykket designmessig! :)
 
Takk for alle tilbakemeldinger. Vet dere om det er samme urverk i chronomat fra 2010 som i dagens?
 
Takk for alle tilbakemeldinger. Vet dere om det er samme urverk i chronomat fra 2010 som i dagens?

Den Cronomaten du har bilde av der er kun levert med Breitlings egne 01 verk. Den har hatt navnet Chronomat B01, Chronomat 01 og nå Chronomat 44. Alle varianter har samme verk. Også Chronomat 41 :)
 
Takk Boro. SOH på bildet er min. Chronomaten på bildet prøvde jeg bare. Det er en 2010 modell. Min SOH er helt ny. Har tilbud om å bytte min i Chronomaten og at jeg må betale ca 10000 i mellom. Vanskelig å bestemme seg. Skal ha flere Breitling etter hvert, men akkurat nå har jeg ikke råd til begge. Min har veiledende pris på ca 38000, Chronomaten kostet og koster vel ca 65000 tipper jeg.
 
Takk Boro. SOH på bildet er min. Chronomaten på bildet prøvde jeg bare. Det er en 2010 modell. Min SOH er helt ny. Har tilbud om å bytte min i Chronomaten og at jeg må betale ca 10000 i mellom. Vanskelig å bestemme seg. Skal ha flere Breitling etter hvert, men akkurat nå har jeg ikke råd til begge. Min har veiledende pris på ca 38000, Chronomaten kostet og koster vel ca 65000 tipper jeg.

Nåværende veil pris er 61450kr på kalveskinn og 64500 på croco. Den var en del tusen billigere i 2010 :) Breitling hadde en nokså grimm prisstigning i 2011.

Hvis du er gira på å beholde SOH, kan jo løsningen være å spare en stund og heller klinke til når du har råd til begge? Ligger stadig Chronomat til salgs på bruktmarkedet.
 
Ok. Sånn sett er det ikke sikkert SOH + kr 10000 i mellom er en så bra deal for en 2010 modell heller. Enig med deg, er nok mest gira på å beholde SOH pga at jeg synes den er veldig pen, og heller vente et par mnd og heller kjøpe en Chronomat så jeg har begge.

Er opptatt av at når jeg kjøper brukt så bør uret være fra Norge. Vet ikke hvor viktig det er, men antar at de fleste som er kjøpt utenlands ikke er betalt mva for når de er tatt inn til Norge (og om det har noe å si når man kjøper det brukt).
Sikkert et tema som er diskutert i andre tråder på forumet, så skal ikke starte det her.
 
Ok. Sånn sett er det ikke sikkert SOH + kr 10000 i mellom er en så bra deal for en 2010 modell heller. Enig med deg, er nok mest gira på å beholde SOH pga at jeg synes den er veldig pen, og heller vente et par mnd og heller kjøpe en Chronomat så jeg har begge.

Er opptatt av at når jeg kjøper brukt så bør uret være fra Norge. Vet ikke hvor viktig det er, men antar at de fleste som er kjøpt utenlands ikke er betalt mva for når de er tatt inn til Norge (og om det har noe å si når man kjøper det brukt).
Sikkert et tema som er diskutert i andre tråder på forumet, så skal ikke starte det her.

Ikke selg SOH`n din jeg solgte min for 3 år siden og har iritert meg mye over det, Spar så kommer det en Chronomat ;)
PS, MVA tråder finnes det mange av ja.
 
Breitling

Det var på tide med en egen Breitling tråd! Støtter opp om denne.

Min "grail" og også min første skikkelig klokke var en Navitimer World. Synes personlig at detaljene, kvaliteten på stålet og finishen overgår svært mange andre high-end merker der ut.

Jeg enig i at mange modeller er ekstreme, og dessverre ødelegger dette noe for merket.

Min favoritt:


Et lite bidra fra nettet:
2395551498_89d5a677e7.jpg




Et gammelt bilde jeg har postet tidligere:
navie.jpg
 
@ SpaceCowboy er det en slik du leter etter
1969 Breitling Navitimer 24 Hour 'Twin Jet' Cosmonaute Chronograph 809


TimeZone : Sales Corner » 1969 Breitling Navitimer 24 Hour 'Twin Jet' Cosmonaute Chronograph 809, Just Serviced.

Ja, kjenner godt til det eksemplaret der. Han har prøvd å selge den både på Timezone og eBay uten hell. Ganske lenge også, i alle fall et halvt år. Problemet er at det er en re-lume, og til dels stygt gjort. Synd for ellers er det et fint eksemplar.
 
Har lagt ut WTB her på sonen, men foreløpig ingen napp. Det jeg ønsker er Mesh til min Superocean Heritage. Noen her som sitter inne med tips på hvor man kan skaffe sånt til en grei penge? Feriebudsjettet tillater ikke å legge igjen +5K hos AD for dette.

Legger ved et inspirasjonsbilde:
7P8XJXQ.jpg


Mulig jeg rett og slett må prioritere dette ved en seinere anledning, men håpet å finne dette mens sommeren fortsatt er over oss;) For det er jo bare så griselekkert:cool:
 
Mye kan sies om Breitling. Selv er jeg veldig glad for dreiningen de nå er igang med. Mye pent med utgangspunkt i svunne tiders storheter. Som Thomas har jeg også alltid vært begeistret for Aerospace'en. En sann beater.
 
Var innom en AD i dag og kikket, myye fint. Chronomaten til venstre blir dog i dyreste laget, men ville ikke gått for den med gull. Evolution til høyre er det store rabatter på, utgående modell. Avenger i midten kommer i ny "facelift" til butikken i morgen.

null_zpsca92f07a.jpg


Har dog bestemt meg for å beholde min SOH Chrono og evt kjøpe slik mesh lenke i tillegg, som på bildet over. Liker designet på klokka!

null_zps13d2f02a.jpg
 
Var innom en AD i dag og kikket, myye fint. Chronomaten til venstre blir dog i dyreste laget, men ville ikke gått for den med gull. Evolution til høyre er det store rabatter på, utgående modell. Avenger i midten kommer i ny "facelift" til butikken i morgen.



Har dog bestemt meg for å beholde min SOH Chrono og evt kjøpe slik mesh lenke i tillegg, som på bildet over. Liker designet

Godt valg!