Breitling-tråden

Jeg liker Breitling. Der var Breitling og Omega som fikk meg interessert i klokker. Har hatt veldig mange forskjellige modeller, men den jeg likte best var blackbird. Nå har jeg en B for Bentley GT racing. Har hatt denne bare et par uker, tok den i innbytte. La den ut for salg som planen var, men lurer på om jeg heller skal beholde den selv. Veldig fin klokke på alle måter! Jeg skjønner ikke helt hvorfor merker ikke er så veldig populært, men for min den så er Chronomat evolution og blå omega seamaster nostalgi..
 
Breitling var for meg som andre det merket som fikk meg interessert i "eksklusive" klokker. Har alltid hatt sansen for klokker, helt fra jeg var liten. Men jeg vokste opp rundt "data" klokkene å hadde ett lass av kjipe typer da jeg var mindre. Men da jeg kom i 18års alderern fikk jeg øynene opp for Breitling og etter det har det bare balt på seg.

Har vært innom en del breitling i korte perioder, men ingen Navitimer enda(Det var denne som var drømmen i det hele det startet). Legger inn noen bilder av de jeg har vært så heldige å ha hatt(alle er nå solgt:/).

Breitling Colt II, dette var min første breitling. Blank og fin, jeg var rett og slett forelsket! Men ble flippet til fordel for ny breitling uten at jeg husker hvilken :S

imag0370q.jpg


Den tror at dette var neste i rekken, en Breitling Chrono galactic om jeg ikke husker helt feil navn, ble fort flippet til fordel for enda en ny breitling.

imag0481y.jpg


Neste i rekken var en Breitling Blackbird! Skikkelig røff og tøff klokke! Var godt å få byttet ut det blanke for en liten stund.

imag0653.jpg


Etter dette kom endelig den første med inhouse verk! En Breitling chronomat b01!

imag0280a.jpg


Trangen for enda en breitling uten høypolering kom sigende, så da ble neste ur ut en Superocean steelfish!

imag0334m.jpg


Fikk så muligheten til å få prøve ut ett skikkelig beist! En SA! Denne ble for drøy for meg og ble flippet ganske fort :p

img0708n.jpg


Neste ut var noe litt mer "dressy", denne likte jeg godt men den føltes litt liten og femi ut etter SA`en! En Breitling Cockpit!

img0875t.jpg


Da muligheten åpnet seg for en ny inhouse med litt gull var jeg kjapp med å slå til! Breitling chronomat b01 med litt rødt gull.

img0814yf.jpg


Savnet SA ganske mye, så da måtte jeg nesten prøve "lillebroren", Avenger!

img1072rx.jpg


Etter hver solgte b01 ble savnet ganske stort, så da kom en tredje inn!

bc940afc-1aa8-0f24.jpg


Ja dette er de jeg har hatt så langt. Å etter denne lille mimretiden kjenner jeg at det snart må komme en ny inn!

Sorry for dårlige bilder, men sitter på flyplass med jobb pc, så måtte nesten ta de bildene som befant seg i albumet mitt :)
 
Slenger ut et bilde av enda en Breitling, denne er stor og blingy med sine 47mm, så den er nok ikke noe for meg, men må si den ser veldig bra ut !

 
Ligger det noen Breitlingdrømmer blant folket her da? Noe som må inn etterhvert?

Jeg tilhører dem som alltid har trodd/tenkt at Breitling var for dørvakter. Etterhvert som jeg har blitt et mer opplyst menneske klokkemessig, har jeg imidlertid funnet ut at Breitling både har en historie, og har en del modeller jeg faktisk kunne tenkt meg. Først og fremst gjelder dette enkelte av Navitimer-modellene, og denne står ganske høyt på ønskelisten min:

001.jpg



Eller en vintagemodell, som denne fra 1965:

1965cosmo9nb.jpg



Hadde ikke sagt nei til en Montbrillant heller:

001.jpg



Akkurat som med de fleste andre merker, er det de historiske modellene til Breitling som tiltaler meg, mens de mer moderne ikke helt er min tekopp.
 
Jeg har en Breitling Premier fra 1998, kjøpt ny hos Bjerke/Prinsensgate i februar 2000. Dette er en relativt uvanlig modell fra Breitling, min er den eneste i Norge.

Med bare 37 mm urkasse er den liten etter dagens standard, men for en klassisk modell som Premier er størrelsen perfekt! I denne klokken sitter det et Kelek urverk laget spesielt for Breitling med tre timers chronograph.











 
  • Liker
Reaksjoner: KTS69
@deBalzac denne er helt utrolig flott! Har komt over ett par eksemplarer på bukta som har fristet VELDIG! Men ingen så fin som din! tror jeg kun har sett en i denne kombinasjonen med skive/visere osv. Men den var godt brukt om jeg husker det rett.

Regner med du aldri lar denne gå, men om det skulle skje så venter jeg! :)
 
Redigert av en moderator:
Jeg liker Breitling, selv om jeg aldri har eid noen av de selv (enda?). Av de moderne er det nok Steelfish (A17390), Transocean og Superocean Heritage som står høyest i kurs.
Når det gjelder eldre Breitling, kunne jeg veldig gjerne tenkt meg både en Navitimer, Top Time, Sprint og Co-Pilot.
 
Breitling er tøffe saker. Noe av mine første drømmeklokker. I senere tid har jeg likt best de uten chronograph. Men modellene med E6B beazel er tøffe. Jeg hadde en klokke med slik kor noen å siden (Chase Durer) og folk var alltid imponert når jeg kunne vise dem at det gikk ann å regne på den...

Lenken til Breitling er vel noe av det fineste som er!

:cool:
 
@Thomas84 jeg tror det har mye med det som skrives over her, veldig mange av de jeg har møtt utenfor ts som har hatt breitling har vært veldig "høylytt og trangsynt" i form av uttalelser som følgende: Du får ikke bedre klokke. Breitling er skikkelig damemagnet. Dette er klokke for kjennere. Du kommer ikke inn her.

Det er nok veldig mye trangsynthet fra min side også, ordet smaker bare ikke godt i munnen min.
Rent klokkemessig er min subjektive oppfatning at de skrå linjene på lenkene ikke er kledelig, at logoen alltid skal gjøre så mye ut av seg og disse bezelene med utstikkere.

Min kritikk er åpenbart overfladisk, jeg bruker rett og slett ikke energi på å lese om merket heller. La oss si det så enkelt som at jeg ikke forstår merket.

Av erfaring vet jeg at dette kan endre seg.
Jeg håper derfor denne tråden kan inneholde innlegg om hvorfor b01 verket er fantastisk, konkret hva som gjør merket så bra rent kvalitetsmessig og gjerne litt info om hvordan de lager urene sine osv.
 
Redigert av en moderator:
Det er vel du som er "høylytt" og "trangsynt" her @Entropy ;)

To av mine beste kompiser har Breitling og ingen av de er hverken dørvakter, bolere, høylytte eller trangsynte. Jeg skjønner ikke hvorfor man legger så mye i klokkevalget til folk. Klokken sier ingenting om menneskene som bærer de bortsett fra at de sannsynligvis liker klokken de går med. Det er i hvertfall min mening.
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: OJ82 og Frost
Helt klart flyback. Det skriver jeg i innlegget også;)

Det er derfor jeg ber om overtalende info.

Det sagt, at du har to venner som ikke samsvarer med mitt generelle inntrykk endrer naturligvis ikke det inntrykket.

@Golfballen er en knakandes hyggelig fyr med breitling, det samme kan jeg si om @Thomas84, @Greg og mange andre som har eller har vært innom merket. Men blandt ikke horologiske individer er det en markant forskjell mellom de som endte med en omega eller rolex og breitling. Hvertfall når man kommer i prat med dem om nettopp klokker:)
 
Redigert av en moderator:
Klokken sier ingenting om menneskene som bærer de bortsett fra at de sannsynligvis liker klokken de går med.

+1 :)

Jeg lurer på om, utifra det har jeg lest rundt omkring på ulike klokkeforum, Breitling kanskje er ett av de merkene som har det klareste skillet på om man liker eller ikke merket? Rolex, Omega, IWC, Panerai osv. virker ikke å ha et like markant skille.
 
Se her ja! Da er det bare og dele og kose seg med dette fantastiske merket!:cool:

Ps: noen andre her som brenner inne med en flying fish!
 
På høy tid det dukket opp en Breitling-tråd! :)

Jeg er fortsatt litt nyforelsket i min Steelfish, og syns at merket har mye spennende å by på.

IMG_00000295_zps6e5e63c6.jpg


IMG_00000241_zpsfff50fc9.jpg
 
Helt klart flyback. Det skriver jeg i innlegget også;)

Det er derfor jeg ber om overtalende info.

Det sagt, at du har to venner som ikke samsvarer med mitt generelle inntrykk endrer naturligvis ikke det inntrykket.

@Golfballen er en knakandes hyggelig fyr med breitling, det samme kan jeg si om @Thomas84, @Greg og mange andre som har eller har vært innom merket. Men blandt ikke horologiske individer er det en markant forskjell mellom de som endte med en omega eller rolex og breitling. Hvertfall når man kommer i prat med dem om nettopp klokker:)

Det var ikke ment for å endre ditt inntrykk, jeg bare påpeker at jeg synes det blir for lettvint å se på klokka når du skal sette folk i båsen. :cool:

Personlig er jeg svak for Navitimeren.

260323086048-6.jpg


2012Nov231343263.jpg


2.jpg
 
Redigert av en moderator:
Breitling ja; hva skal man si:confused:

Jeg har bare hatt en Breitling, og den må jeg ærlig innrømme at jeg savner. Selv om det er quartz så er dette en av mine favorittklokker. Jeg har i ettertid funnet ut at jeg ikke satte nok pris på den så den ble flippet uten mye ettertanke.
Min Breitling Aerospace, en undervurdert klokke etter min mening.
WyrL8mK.jpg


Ellers må jeg si at jeg personlig ikke har allverden til overs for merket. Mye posere og nyrike som har brukt dette merket under min oppvekst som har ødelagt mye, men med tiden har jeg fått opp øynene for flere og flere av modellene:)
Liker spesielt godt Super Ocean Heritage 42mm, vurderte faktisk denne når jeg gikk til anskaffelse av min siste Omega Seamaster. Med tiden får jeg sikkert opp øynene for flere av modellene, men er fremdeles ikke min type klokker. Litt for brutale, men respektert at folk velger å kjøpe de. Ikke helt meg; ennå:eek:
 
Er ny på forumet og kjøpte min første Breitling denne uken, Superocean Heritage Chronograph. Sikler litt på en Navitimer 01 også..
 
Redigert: