Breitling-tråden

Jeg har vært i dialog med både AD og Breitling Skandinavia, og opplever som deg at problemet tas seriøst. Har også fått tilbakemeldinger på at de har kontrollert låser på samtlige lagerførte ur, og funnet dem i orden. Jeg slutter meg derfor til din vurdering om at dette mest sannsynlig bare kan knyttes til et fåtall ur helt i starten av lanseringen.

Etter montering av ny lenke og lås har jeg nå bruket uret aktivt i flere uker, og låsen har ikke feilet èn eneste gang. Har forståelse for at en slik hendelse tar litt av glansen ved kjøp av nytt ur, men så langt er min erfaring at uret fungerer helt ypperlig, og ser bra ut :)Vis vedlegg 225378
Så bra - ingenting er bedre enn at det ordner seg. Så lenge Breitling er proffe i behandlingen av dette så er det jo greit - det skjer jo i mange bransjer at det er noen barnesykdommer. Da er vi jo godt fornøyde begge to;)
 
1000m vs 3000m
Store klokker begge to, men Seawolfen får Outerknown til å være en søt liten sak.
5AEF3F7E-EFE1-4077-87EC-F8A660AD6D82.jpeg
0D009DE8-9FDA-4B77-809D-4AAF072E64AC.jpeg
4D13C42B-DAD9-4E58-BCA1-C99A033BAEDE.jpeg
 
" The Sinn 903 is not an homage navitimer. During the quartz crisis, Sinn helped Breitling out while they were nearly going bankrupt and as part of their help they also hold part of the navitimer copyright. This version of the navitimer is true to all aspects of the Breitling versions of the time except that Sinn made their version made the slide rule bezel internal and a screw down crown to up the watch resistance to 100 meters over the standard 30 meters for Breitling. "

Noen som vet noe mer om hvordan dette gikk for seg?
 
" The Sinn 903 is not an homage navitimer. During the quartz crisis, Sinn helped Breitling out while they were nearly going bankrupt and as part of their help they also hold part of the navitimer copyright. This version of the navitimer is true to all aspects of the Breitling versions of the time except that Sinn made their version made the slide rule bezel internal and a screw down crown to up the watch resistance to 100 meters over the standard 30 meters for Breitling. "

Noen som vet noe mer om hvordan dette gikk for seg?


Quartz krisen tok knekken på mye av klokkeindustrien i Sveits og Willy Breitling la ned virksomheten i 1979. Før han lukket dørene prøvde han å få inn så mye penger som mulig.

Råvarelageret med urkasser, urskiver og urverk ble solgt til Albert Wajs, han satt sammen klokkene på sitt eget verksted i Zürich og solgte de som Aviation på 1980 og 1990 tallet.

Restlageret med ferdige Breitling klokker ble lagt i en bankboks og ble glemt. Først i 1996 ble bankboksen åpnet og klokkene ble solgt til Ron Geweniger fra Old World Jewelers som hadde NOS Breitling klokker til salgs langt inn på 2000 tallet.

Sinn og Poljot kjøpte lisens til å bruke Navitimer designen.

Ernest Schneider kjøpte varemerket Breitling, startet opp Breitling på nytt i 1981 og åpnet den nye Breitlingfabrikken i Grenchen i 1984.
 
breitling digital passport er nå åpent for eldre klokker også virker det som

"As of March 2021, the digital passport and all its benefits will be extended to previously produced Breitling watches."

noen som har prøvd det her?
 
Tenkte at dette var det rette forum for et spørsmål vedr. klokkekjøp. Er i kjøpmodus for en Breitling klokke og ser at det kan være noe gode priser på nettstedet Urverket.no! Er dette et seriøst sted å handle. Mvh en fersking