Breitling-tråden

Synes Breitling gjør spennende valg her. Moderne, men retro og står for sitt eget uttrykk. Mange reagerer visstnok på prisene, men Breitling har generelt skutt i været de siste årene. Så kan man jo diskutere hvorvidt en Breitling chronograf til 100 000 eller en Submariner til 90 000 gir mest for pengene...

• Liker
Reaksjoner: Gabor og Ivar
Synes Breitling gjør spennende valg her. Moderne, men retro og står for sitt eget uttrykk. Mange reagerer visstnok på prisene, men Breitling har generelt skutt i været de siste årene. Så kan man jo diskutere hvorvidt en Breitling chronograf til 100 000 eller en Submariner til 90 000 gir mest for pengene...

Godt poeng.
Men, til sammenligning er det ikke så mange Breitlingmodeller som ender opp med å bli tidløse klassikere.

• Liker
Reaksjoner: hanse
Rainobwen er helt rå. Elsker at de har tatt tilbake de koko lumedottmarkørene som ser rimelig spesial ut. Regnbuefargene ser ut som Ittens fargesirkel og er bare til å spise opp! Den konkave kransen ser også helt vill ut. Rett og slett grisefin! Men prisingen til Breitling er jo helt syk. 68k for en heritage diver som tåler 100m. samtidig koster divern deres som tåler 3000m 38k veiledende.

Den nye chronomaten er jo unektelig kul, men jeg synes den forrige generasjonen er feitere. Kransen og pusherne feks. Lenka er nok veldig digg på hånden og ser fin ut.

Uansett. Hadde det ikke vært for at jeg synes at prisen er for drøy hadde jeg bestilt meg Rainbow asap.

Det nevnes tidløse klassikere. Navitimer er helt der oppe.

Og hva tidløs klassiker angår; noen driter i hva andre har laget av merkelapper eller mener om noe. De vil bare ha en god bruksklokke.

Da trår en sjelden feil med Breitling.

Sinnsyk prising er vel gjengs for svært mange av de urene vi befatter oss med. Husker dere UN sin vintagediver for noen år tilbake?

Av alle ur sine eventuelt sinnsyke priser er Breitling sine de man minst trenger å bekymre seg for. Der vanker det en god deal i butikk eller enda bedre på brukten uansett.

Den Pridedykkeren er ikke helt min greie men det gleder meg veldig masse hva som skjer fra Breitling i våre dager.

• Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og Grendel

Ja. Både den ordinære modellen og Cosmonaute er evige klassikere. :)
Kanskje noen i SuperOcean serien også, men lite utover det.
De endrer for mye på modellseriene til at det rekker å bli klassikere ut av det.
Oversize-trenden hjalp heller ikke.

Kan forresten legge til at jeg har hatt flere Breitling'er, og ser ikke bort fra at noen kan finne veien tilbake til boksen.
Men, når de priser seg helt vekk blir det ikke så lett.;)

• Liker
Reaksjoner: SpaceCowboy
Shit. Så Webcasten nå og hadde ikke fått med meg at Rainbow var limited til 250 eks. @Fredrik4628 hva sa AD, ville det bli noe problem å få tak i Rainbow edt?

Jeg var visst kjapt ute når jeg bestilte, men uvisst om jeg får den. Har ikke opplevd det før, men når jeg bestilte via AD, så ble sendt en søknad til Breitling om og jeg får lov og kjøpe den. Altså den kunne ikke bare «bestilles». Så får vi se om jeg blir godkjent av Breitling da og hvor mange som har lagt inn forespørsel.

Jeg var visst kjapt ute når jeg bestilte, men uvisst om jeg får den. Har ikke opplevd det før, men når jeg bestilte via AD, så ble sendt en søknad til Breitling om og jeg får lov og kjøpe den. Altså den kunne ikke bare «bestilles». Så får vi se om jeg blir godkjent av Breitling da og hvor mange som har lagt inn forespørsel.
Spennende. Vi får krysse fingrene!

IMG_20190901_125710.jpg

Ser at flere reagerer på prisingen. Tror det er viktig å ha i mente at det i hovedsak er et resultat av en ekstremt svak krone. Super Ocean 57 starter på USD 4400, som for seks år siden ville ha vært 25-26.000 nypris. Og det er ikke så ille i mine øyne. Nå derimot... :oops:

Slikt sett er prisingen fra Breitling helt ok slik jeg ser det. Prisen på krona? Det er et annet kapittel.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis