Breguet-tråden


Så på denne på Bjerke forrige uke, helt fantastisk.
6CCDE5C3-A88F-40BF-BE66-C4CAB4FF0B12.jpeg
 
Ser helt vidunderlig ut:love:
Den er vel «perfekte» 40 mm, men hva synes du om lugsene?
Har hørt at de stikker vel langt ut om man har tynne håndledd. Ser bra ut på deg da(y)
De står bra i stil til kassa syntes jeg.
De er nok litt lange for mange, samme som Nomos, men for meg passer den bra.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tioverti
48_TYPEXX_DUO_RET_02.jpg


Jeg plages sjelden av datovindu på klokker. Tvertimot så synes jeg det er veldig praktisk, men dette burde Breguet ha gjort bedre. Ikke akkurat sømløst integrert og de har langt på vei ødelagt en ellers veldig pen klokke:oops:
 
Vis vedlegg 334669

Jeg plages sjelden av datovindu på klokker. Tvertimot så synes jeg det er veldig praktisk, men dette burde Breguet ha gjort bedre. Ikke akkurat sømløst integrert og de har langt på vei ødelagt en ellers veldig pen klokke:oops:

hahaha! helt tragikomisk :ROFLMAO:

dette er så elendig utført at det virker som det er gjort med overlegg. at 2 og 4-tallet er forkrøplet er en sak, men at 5-tallet er amputert for å gi plass til datosprekken er prikk-over-i av føkkøpp.

det er uskarpt, men hvis det til alt overmål står ‘swiss made’ ved dato, ja da er vurderingsevnen mot bunnivå og klokken som helhet blir til verdiløst uresirkulerbart trash :poop:
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og Ban
hahaha! helt tragikomisk :ROFLMAO:

dette er så elendig utført at det virker som det er gjort med overlegg. at 2 og 4-tallet er forkrøplet er en sak, men at 5-tallet er amputert for å gi plass til datosprekken er prikk-over-i av føkkøpp.

det er uskarpt, men hvis det til alt overmål står ‘swiss made’ ved dato, ja da er vurderingsevnen mot bunnivå og klokken som helhet blir til verdiløst uresirkulerbart trash :poop:

Ja det er litt merkelig dette. En ting er at skiva ikke blir helt symmetrisk siden subdial kl 3 er større enn kl 9, men når de da i tillegg må ha inn dato på den allerede litt fullpakka siden av skiva.... 2 og 4 er amputert, men ikke 8 og 10...og jammen måtte de ta litt av 5 også :rolleyes: Ja, det står også "swiss made" på skrå under datoen ;) Blir veldig rart på høyre side der...
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Er ikke 100% enig med en detalj i artikkelen @Jon Henrik : anbudskontrakten het Type 20 ( ikke Type XX som er den gimmicken Breguet brukte senere). Jeg ser ellers at den ene subdial fortsatt er inndelt i 15 : går den virkelig på 15 eller er det like absurd som før ?
 
Er ikke 100% enig med en detalj i artikkelen @Jon Henrik : anbudskontrakten het Type 20 ( ikke Type XX som er den gimmicken Breguet brukte senere). Jeg ser ellers at den ene subdial fortsatt er inndelt i 15 : går den virkelig på 15 eller er det like absurd som før ?

Så vidt jeg vet har det vel vært litt dårlig/manglende/uklar dokumentasjon rundt Type 20/Type XX spesifikasjonene/anbudskontrakten? Breguet selv hevder nå at det var det franske forsvarsdepartement som gav navnet "Type XX".

Telleren går på 15 minutter :)
 
  • Elsker
Reaksjoner: lobergen