Breguet-tråden

Jeg tror ikke det er grunn til å vente å årevis på en Bleu. Du får ganske sikkert se/prøve/kjøpe en hvis du ringe Boutiquen i Paris eller Genève et par uker før du kommer.

Etter hva jeg vet, er det lange ventelister all over. Dette ble bekreftet på fabrikkbesøket for noen uker siden.
En av grunnene til at det har blitt så lange ventelister nå, er blant annet et problem som oppsto med maskinen som lager skivene til Bleu (kun noen få prosent av skivene som produseres går igjennom kvalitetskontrollen). Maskinen var ute av spill i to-tre måneder sist sommer. De produseres totalt ca. 200 eksemplarer av Bleu i året. Så om det ikke var venteliste før problemet med skivemaskinen oppsto, så er det i alle fall nå. Uansett så er det enkleste å sende de en mail.

paris@fpjourne.com
geneve@fpjourne.com

 
  • Liker
Reaksjoner: CaveMan
Her er en Breguet-Grail!
Nest tynneste automatiske tourbillion som er serieprodusert. Er bare 80´s AP 25643 som er tynnere.
IMG_6302.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: sommerled og CaveMan
Etter hva jeg vet, er det lange ventelister all over. Dette ble bekreftet på fabrikkbesøket for noen uker siden.
En av grunnene til at det har blitt så lange ventelister nå, er blant annet et problem som oppsto med maskinen som lager skivene til Bleu (kun noen få prosent av skivene som produseres går igjennom kvalitetskontrollen). Maskinen var ute av spill i to-tre måneder sist sommer. De produseres totalt ca. 200 eksemplarer av Bleu i året. Så om det ikke var venteliste før problemet med skivemaskinen oppsto, så er det i alle fall nå. Uansett så er det enkleste å sende de en mail.

paris@fpjourne.com
geneve@fpjourne.com


Mulig. De to gangene jeg har snakket med de, har de alltid begynt med å beklage seg over tilgjengeligheten, til å åpne opp med et «kanskje» og når jeg har kommet innom så er «flaksen» stor og klokken fisket frem fra bakrommet. Dette var i 2013 og 2015. Jeg gjetter man kan få rimelig brennkvikt nå også hvis man oppfattes som seriøs.
 
  • Liker
Reaksjoner: CaveMan
Og e-post er håpløst. Da får man garantert ikke riktig svar. Fysisk oppmøte (eller telefon) er alltid best.
 
  • Liker
Reaksjoner: CaveMan
Mulig. De to gangene jeg har snakket med de, har de alltid begynt med å beklage seg over tilgjengeligheten, til å åpne opp med et «kanskje» og når jeg har kommet innom så er «flaksen» stor og klokken fisket frem fra bakrommet. Dette var i 2013 og 2015. Jeg gjetter man kan få rimelig brennkvikt nå også hvis man oppfattes som seriøs.

Mulig jeg tar feil, og at du har hatt mer flaks enn meg. Nå er jeg ikke i markedet for å handle enda en Bleu. Men har forespurt mine kontakter både i London, Antwerpen, Hong Kong, Paris og Genève for flere andre samlere som har jaktet på Bleu. Svarene på mail, telefon og over disk har vært den samme. Mulig det er spesielt nå. Men opplevde det samme da jeg i 2015 jaktet på Bleu. Den eneste forhandleren da som hadde en på vei inn om noen måneder var Claude Sfeir hos Boutique F.P.Journe Beirut

Charles Malek Avenue, Sofil Center
P.O Box 11 – 33 Beirut Lebanon
T: +961 1 325 523 F: +961 1 215 512
E-mail : beirut@fpjourne.com / www.fpjourne.com
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: CaveMan
Hvis jeg noengang gifter meg med en rik mann så forventer jeg chronoen i titan i morgengave.

Ja den nye Marineserien bygger annerledes enn forrige generasjon. Men jeg må bare si at den nye kasseformen er nydelig.

Til alle som ikke har fått kjent på en Breguet, uavhengig av modell; kom dere ut og let en opp snarest.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla