Blancpain-tråden

Heeeeelt rå! Helst hadde jeg sett den uten Hodinkee-linken, men det ødelegger ikke at denne er den hittil mest perfekte BP jeg har sett..
 
  • Elsker
Reaksjoner: Genta
Tror ikke Blancpain trenger så mye blest for å selge klokker, hverken FF eller Villeret. Og uavhengig av hvilken FF modell så er ikke de nødvendigvis noe en bare henter i butikk heller, blir fort litt ventetid der og.
 
Tror ikke Blancpain trenger så mye blest for å selge klokker, hverken FF eller Villeret. Og uavhengig av hvilken FF modell så er ikke de nødvendigvis noe en bare henter i butikk heller, blir fort litt ventetid der og.

Personlig tror jeg egentlig Blancpain er takknemlige for all blest de kan få for å selge klokker :) Men de har en litt spesiell posisjon innad i Swatch Group grunnet BP manufakturet (tidligere Frederic Piguet), som forsyner flere av merkene (og eksterne kunder) med urverk og komponenter.
 
Tipp topp den Blancpain Fifty Fathoms MIL-SPEC Limited Edition for Hodinkee. Faktisk nesten helt perfekt. Det som er synd her, etter min mening, er ikke at Hodinkee-navnet står på rotoren eller at Blancpain selv ikke klarte å levere en Fifty Fathoms uten dato og uringul lume, men at den kun begrenses til 250 (+50) eksemplarer.

Dette burde vært en klokke for allmennheten! Er lov å håpe at en lignende uten fuktindikator kommer som vanlig modell på nyåret?? Eller enda bedre, en Bathyscaphe i 40mm? :D
 
Skjermbilde 2020-12-16 kl. 09.58.42.png

De har også blåst opp størrelsen på viserne ift. "forrige utgave". Synes ikke det var like vellykket, at visere både for minutt og time dekker markørene. Men blir en akademisk problemstilling når man ikke kan få tak i noen av de :mrgreen:
 
  • Liker
  • Wow
Reaksjoner: UJU og Phenix
Marc Hayek har i flere intervjuer de siste årene understreket at 40mm FF-kassen vil forbli begrenset til kun limiterte opplag. Altså ingen standard produksjon av den kassen.

Utrolig synd for størrelsen og kassen er perfekt! Samtidig så sikrer de at all produksjon av den rives bort fra hyllene.
 
Det er fantastisk å se at de ikke falt for fristelsen med fauxtina, og resten av detaljene er innertier.
Angrer også på at jeg ikke hadde pengene på konto :(
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide og SimSVa
Marc Hayek har i flere intervjuer de siste årene understreket at 40mm FF-kassen vil forbli begrenset til kun limiterte opplag. Altså ingen standard produksjon av den kassen.

Utrolig synd for størrelsen og kassen er perfekt! Samtidig så sikrer de at all produksjon av den rives bort fra hyllene.

Dette var nitrist informasjon....
 
Vis vedlegg 225682
De har også blåst opp størrelsen på viserne ift. "forrige utgave". Synes ikke det var like vellykket, at visere både for minutt og time dekker markørene. Men blir en akademisk problemstilling når man ikke kan få tak i noen av de :mrgreen:
Herregud dette var en definitivt dealbreaker mtp. timeviseren som sveiper over markørene! På grensa til designerfeil.....For helvete! Det er designerfeil:eek: i mitt hode
 
Redigert: