Bilspotting

Spottet en hvit Fisker Karma ved Furulund i dag. Usikker på om jeg likte det jeg så, men det var ett uvanlig syn. Rakk ikke å ta bilde der jeg kom syklende, så legger inn ett illustrasjonsbilde.

Fisker-Karma-and-Mitsubishi-i-009.jpg
 
Denne stod utenfor treninga i går. Han eller hun hadde visst altfor kul bil til og trekke parkeringslapp :eek: Jaja, burde ihvertfall ha penger nok til og betale bota. Morsom bil, selvom jeg ikke er noe fan av den røde folien.



 
Ikke direkte pen, nei. men det er kult at man har fått til en billig åpen bil. Den skal være veldig artig å kjøre, og så får man med vinddrag i tupeen. Det er honnør til de som lager biler som man kan kjøre i fartsgrensen OG ha det gøy samtidig. (Selv om jeg trives litt over, bare litt... Av og til.)

(Bare så det er sagt; Ford Ka(farsken) overgår denne.. et sted går grensen!)
8-

Er vel egentlig enig om at de har fått en billig og muligens artig bil, men ikke noe for meg ihvertfall. Spottet faktisk en idag og.
 
På vei til motorsykkelverkstedet i kveld ble jeg forbikjørt av en sort Aston Martin DB9 i høy fart. Det er en av de vakreste moderne biler jeg vet om. Dens fartspotensiale tatt i betraktning hadde det ingen hensikt å legge seg på hjul for å nyte den flotte hekken, der jeg kjørte på konas 44 hesters gamle ensylindrede Honda (se post #2 i denne tråden http://http://www.tidssonen.no/forum/motor-11/italienske-motorsykler-snart-v%E5r-2448/#post19265). Men så kom en slak kurve. Såføren bråbremste ned til 50 og vinglet ujevnt gjennom svingen (selvfølgelig fremdeles i forbikjøringsfeltet slik at han blokkerte all trafikk) før han ga på så snart veien rettet seg ut. Spesialisten fulgte samme prosedyre i de påfølgende antydninger til kurver, slik at vi passerte hverandre et utall ganger.

Noen burde ta fra ham Aston Martin nøklene og sette ham i en Hyundai hvor han hører hjemme.
 
BMW M5 touring på E6 sørover mot Ulven i ettermiddagsrushet, og i motgående felt en 911 fra 70 tallet.
Spotting av to drømmebiler iløpet av 5 sekunder er noe utenom det vanlige ;)
 
Satt i møte i dag. Nedover Grenseveien kom en nydelig '57 Bel Air, lys blå og hvit. Den var skodd med blanke crome-felger med elektriker-tape.

Nydelig!

:cool:
 
Mye fint på Opel Motorsport treff på Våler i helga. Banen var åpen for alle så var litt annet fint å se på der også

IMG_3974.JPG


IMG_4023.JPG


Grom BMW med Panerai eier. Fikk noen runder i passasjersetet her. Morro!

IMG_4042.JPG
 
Jeg så enda en raring i dag. Chrysler Crossfire. Husker jeg var å så på denne når den var ny. Da syns jeg den var helrå. Det var da...
 
McLaren MP 4-12C Spyder kjørte ut fra Mandarin Oriental her i S'pore da vi kom ikveld. Rå bil
 
Mye fint på Opel Motorsport treff på Våler i helga. Banen var åpen for alle så var litt annet fint å se på der også

IMG_3974.JPG


IMG_4023.JPG


Grom BMW med Panerai eier. Fikk noen runder i passasjersetet her. Morro!

IMG_4042.JPG

Panerai 321 om jeg skal gjette? ;)

Spottet hegnar i sin champagnefargede maserati gto idag.
 
Redigert:
Var en del fine biler på tennisklubben i dag
Dette var den jeg fikk tatt bilde av
B8AxKPi.jpg

Men det sto en Porsche 997 Turbo, nye Range Rover, Porsche Cayenne x2, Porsche Panamera, og en haug med X5, X3 osv.
 
Var en del fine biler på tennisklubben i dag
Dette var den jeg fikk tatt bilde av
B8AxKPi.jpg

Men det sto en Porsche 997 Turbo, nye Range Rover, Porsche Cayenne x2, Porsche Panamera, og en haug med X5, X3 osv.

Når jeg ser slike bilder så tenker jeg ofte:
"Sto du utenfor gjerdet? Eller var bilen utenfor gjerdet?"

Flott skue!

:cool:
 
En hvit Audi RS3 i Smestadkrysset, rød Aston Martin V8 Vantage roadster ved Alexander Kiellandsplass, gul Lotus Esprit V8 ved Mosseveien 190, samme med en grå Porsche 964, sort BMW Z3 M ved Storo og en grå Audi A2 med litauiske skilter som vinglet frem og tilbake i mellom begge felt på Ring3 mellom Ullevål og Helsfyr, så den ringte jeg til politiet om og fikk telefon om at de hadde stoppet bilen. Fikk ikke bekreftelse på mine mistanker om rus, men godt at politiet fikk stoppet og undersøkt bilen og fører ihvertfall:)
 
En hvit Audi RS3 i Smestadkrysset, rød Aston Martin V8 Vantage roadster ved Alexander Kiellandsplass, gul Lotus Esprit V8 ved Mosseveien 190, samme med en grå Porsche 964, sort BMW Z3 M ved Storo og en grå Audi A2 med litauiske skilter som vinglet frem og tilbake i mellom begge felt på Ring3 mellom Ullevål og Helsfyr, så den ringte jeg til politiet om og fikk telefon om at de hadde stoppet bilen. Fikk ikke bekreftelse på mine mistanker om rus, men godt at politiet fikk stoppet og undersøkt bilen og fører ihvertfall:)

Du har god oversikt fra hellikåpteren du @Wangensten.
Kudos for å melde fra om tullekjørere. Vi trenger ikke (flere) slike på veiene!
 
Redigert av en moderator:
Spottet denne i Tønsberg. Mektig skute som virkelig er sjelden å se. Leste meg opp på akkurat denne, og den er oppgitt å koste over 20 mill. etter avgifter:cool:

hXlqhMJ.jpg


tYFjGm0.jpg


aSWo2A6.jpg


0EB9Bd7.jpg


Fargevalget derimot...
 
Spottet en sølv BMW M5 touring på Storo, en rød Ferrari F355 spyder i Smestadkrysset, grå Jaguar E-type oppover Bygdøy Allé, Jaguar XKR på Alexander Kiellandsplass og en sort XJS.
Spottet også denne på Tjuvholmen:
liblRu1.jpg

Den nye S350. En nydelig bil;)
Og en rød Jaguar XJS på Hoff.
 
Spottet denne i Tønsberg. Mektig skute som virkelig er sjelden å se. Leste meg opp på akkurat denne, og den er oppgitt å koste over 20 mill. etter avgifter:cool:


Fargevalget derimot...

Registrert på daglig leder hos Autostrada, så om du er i markedet :p