Bilspotting

Spottet en raring i dag. Daihatsu Coupe. Stygg sak.

daihatsu-copen-coupe-cabriolet-2004.jpg

Spottet en raring i dag. Daihatsu Coupe. Stygg sak.

daihatsu-copen-coupe-cabriolet-2004.jpg

Ikke direkte pen, nei. men det er kult at man har fått til en billig åpen bil. Den skal være veldig artig å kjøre, og så får man med vinddrag i tupeen. Det er honnør til de som lager biler som man kan kjøre i fartsgrensen OG ha det gøy samtidig. (Selv om jeg trives litt over, bare litt... Av og til.)

(Bare så det er sagt; Ford Ka(farsken) overgår denne.. et sted går grensen!)
8-

Har vært på kjøretrening på Rudskogen med Porscheklubben og der var det naturlig nok maaange Porscher (ca 50) ;)
Stor variasjon i alder og ytelser og ytterpunktene blir nok disse..

Carrera GT er jo rimelig lekker..

Spottet en hvit Fisker Karma ved Furulund i dag. Usikker på om jeg likte det jeg så, men det var ett uvanlig syn. Rakk ikke å ta bilde der jeg kom syklende, så legger inn ett illustrasjonsbilde.

Fisker-Karma-and-Mitsubishi-i-009.jpg

Denne stod utenfor treninga i går. Han eller hun hadde visst altfor kul bil til og trekke parkeringslapp :eek: Jaja, burde ihvertfall ha penger nok til og betale bota. Morsom bil, selvom jeg ikke er noe fan av den røde folien.

Ikke direkte pen, nei. men det er kult at man har fått til en billig åpen bil. Den skal være veldig artig å kjøre, og så får man med vinddrag i tupeen. Det er honnør til de som lager biler som man kan kjøre i fartsgrensen OG ha det gøy samtidig. (Selv om jeg trives litt over, bare litt... Av og til.)

(Bare så det er sagt; Ford Ka(farsken) overgår denne.. et sted går grensen!)
8-

Er vel egentlig enig om at de har fått en billig og muligens artig bil, men ikke noe for meg ihvertfall. Spottet faktisk en idag og.

På vei til motorsykkelverkstedet i kveld ble jeg forbikjørt av en sort Aston Martin DB9 i høy fart. Det er en av de vakreste moderne biler jeg vet om. Dens fartspotensiale tatt i betraktning hadde det ingen hensikt å legge seg på hjul for å nyte den flotte hekken, der jeg kjørte på konas 44 hesters gamle ensylindrede Honda (se post #2 i denne tråden http://http://www.tidssonen.no/forum/motor-11/italienske-motorsykler-snart-v%E5r-2448/#post19265). Men så kom en slak kurve. Såføren bråbremste ned til 50 og vinglet ujevnt gjennom svingen (selvfølgelig fremdeles i forbikjøringsfeltet slik at han blokkerte all trafikk) før han ga på så snart veien rettet seg ut. Spesialisten fulgte samme prosedyre i de påfølgende antydninger til kurver, slik at vi passerte hverandre et utall ganger.

Noen burde ta fra ham Aston Martin nøklene og sette ham i en Hyundai hvor han hører hjemme.

BMW M5 touring på E6 sørover mot Ulven i ettermiddagsrushet, og i motgående felt en 911 fra 70 tallet.
Spotting av to drømmebiler iløpet av 5 sekunder er noe utenom det vanlige ;)

Satt i møte i dag. Nedover Grenseveien kom en nydelig '57 Bel Air, lys blå og hvit. Den var skodd med blanke crome-felger med elektriker-tape.

Nydelig!

:cool:

Mye fint på Opel Motorsport treff på Våler i helga. Banen var åpen for alle så var litt annet fint å se på der også

IMG_3974.JPG

IMG_4023.JPG

Grom BMW med Panerai eier. Fikk noen runder i passasjersetet her. Morro!

IMG_4042.JPG

Jeg så enda en raring i dag. Chrysler Crossfire. Husker jeg var å så på denne når den var ny. Da syns jeg den var helrå. Det var da...

McLaren MP 4-12C Spyder kjørte ut fra Mandarin Oriental her i S'pore da vi kom ikveld. Rå bil