Bilsnakk

De fleste elbiler er bare en bil,som ikke gir en noe mer enn ett transportmiddel. Nå har de jo nesten sluttet å selge fossilt.Så da må en enten ta vare på det en har eller prøve å finne en elbil som er ok.

Mulig tyskerene er best på skikkelige elbiler
Rettet en setnign for deg:
"De fleste elbiler er bare en KF (KropsFrakter)...."

8

De fleste elbiler er bare en bil,som ikke gir en noe mer enn ett transportmiddel. Nå har de jo nesten sluttet å selge fossilt.Så da må en enten ta vare på det en har eller prøve å finne en elbil som er ok.

Mulig tyskerene er best på skikkelige elbiler

Det har du rett i . Elbilene føles veldig automatiserte ut . Men eg merker at der eg koser meg med å skru på Porscha frå 80 tallet så er det blitt et skikkelig ork å måtte skru på familiebilen som MÅ være i drift til morgenen etter eller til over helga . Enten det er bremser eller oljeskift så ser eg at den blir berre levert inn til verksted.

I tillegg så savner eg en bil som ikkje krever bytte av kle for å bruke.
Så tenker vel at vår bilpark bestående av en wv touran 2018 og en bmw x5 m50d 2018 blir byttet i en ny(ere) elbil som familiebil og en passe godt brukt pickup til meg . I tillegg til at vi har en porsche 928gt til rekreasjon som beholdes .

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Det har du rett i . Elbilene føles veldig automatiserte ut . Men eg merker at der eg koser meg med å skru på Porscha frå 80 tallet så er det blitt et skikkelig ork å måtte skru på familiebilen som MÅ være i drift til morgenen etter eller til over helga . Enten det er bremser eller oljeskift så ser eg at den blir berre levert inn til verksted.

I tillegg så savner eg en bil som ikkje krever bytte av kle for å bruke.
Så tenker vel at vår bilpark bestående av en wv touran 2018 og en bmw x5 m50d 2018 blir byttet i en ny(ere) elbil som familiebil og en passe godt brukt pickup til meg . I tillegg til at vi har en porsche 928gt til rekreasjon som beholdes .
Bytt ut touranen i en ok elbil,så
Bytter du x5’n i en litt nyerer x5 plugin.
Du finner ingen elbil til under 500k som slår x5 på komfort og plass.

Bytt ut touranen i en ok elbil,så
Bytter du x5’n i en litt nyerer x5 plugin.
Du finner ingen elbil til under 500k som slår x5 på komfort og plass.

Vel x5 er en liten bil i forhold til tidligere biler , også i forhold til touranen som er en del større en x5 både i baksete og bagasjerom . Problemet med plugg in hybrid er 2 systemer og endå mindre plass. skal eg ha ny x5 så blir det rein fossil ja. Men problem nr 2 her er at då er eg tilbake til ønsket om en arbeidsbil i tillegg . Å ha en x5 stående kun for dei helgene en skal på fjellet blir jo ganske kostbart . Då tenker eg jo at en el suv (4x4) vil dekke behovet for begge bilene og eg kan få meg den bilen eg faktisk har behov for i en caddylack eller helst en pickup med 3,5t hengervekt som funker sjølv med jaktdressen eller arbeidsbukse og som kan dra maskinhengeren

• Liker
Reaksjoner: Consigliere
Har litt av samme utfordring som @Blodstrupmoen - har også en stor SUV som stort sett brukes til helgekjøring, med høye servicekostnader og enda større verditap. Kjører ID3 i det daglige, men den er dritt på vinterføre.

ID3 skal byttes ut i el-«SUV» med 4x4, men jeg vurderer også seriøst å kjøpe en pick-up :eek:

Ser på Amarok, Ranger Raptor (bensin) eller Hilux - nesten nye, men det er ikke så fryktelig mye å velge i. Alternativ er LR Defender med 3 seter, men de er ganske stivt priset - eller noen år gammel LC.

For og imot anyone? Frykter at Toyota blir vel mye traktor?

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Vi har hatt raptor ranger på jobb . Bytta den ut i en amarok v6 . Rangeren er en god bil og vi hadde lite feil på den , men kjørekomforten er no meir lastebil.
Amaroken derimot har der vært litt kluss med . Blant annet oljelekasje og partikkelfilter /egr . Den egr lampa på vw ser ut til å komme so snart du tenker på å småkjøre den . Når det er sagt så er amaroken fantastisk å kjøre .
Hilux har eg ikkje prøvd noken nyere av , men tipper den også er litt meir lastebil når eg ser på drivverk og understell.

Defender er tøft og dyrt både å kjøpe og å eie

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Vi har hatt raptor ranger på jobb . Bytta dwn ut i en amarok v6 . Rangeren er en god bil og vi hadde lite feil på den , men kjørekomforten er nob meir lastebil.
Amaroken derimot har der vært litt kluss med . Blant annet oljelekasje og partikkelfilter /egr . Den egr lampa på vw ser ut til å komme so snart du tenker på å småkjøre den . Når det er sagt så er amaroken fantastisk å kjøre .
Hilux har eg ikkje prøvd noken nyere av , men tipper den også er litt meir lastebil når eg ser på drivverk og understell.

Defender er tøft og dyrt både å kjøpe og å eie
Er ikke ranger og amarok samme bil