Ingen kan spå fremtiden, men har på følelsen at buzz gtx ikke vil stå seg noe dårligere mtp verditap enn en annen stor kinabil (g9, es8 osv) proppet med utstyr. Heller hakket bedre...
Denne takk
1. 180
77! Uten tvil. Om det er krom/aludetaljer på bilen - 77A
Jeg tror jeg hadde latt den bilen gå, enten ved kjøp av Buzz eller på annen måte. Potensielt store og uforutsette utgifter når garantien utløper kan ta fra nattesøvnen fra noen og enhver, især trebarnsfedre.Medasylanter, jeg trenger et godt råd eller to.
I september i fjor kjøpte jeg en 2020 Ford Galaxy som jeg egentlig er storfornøyd med. Problemet er bare at bilen har stått like mye på verksted som den har vært på veien. Airbagfeil flere ganger, feil på kjølesystem, bytte av termostat, feil på eksos som ble bytte av nox-sensor, feil på førkollisjonssystem, inn og ut og sjekk av radar, batteri som er gåent, feil på a/c-spjeld (kald luft kun på høyre side) osv. Alt dette på bare 7-8 mnd.
Garantien er gjeldende til nov 25, dvs at jeg ikke har betalt for reparasjon av noe av dette nevnt over, men når november kommer så blir det noe annet... Ingen kan jo spå om problemene vil fortsette, men det kan fort bli dyrt og ubehagelig.
Jeg har fått tilbud på Buzz GTX (vi er en familie på fem og trenger mye plass til barneseter osv), med en akseptabel innebyttepris. Jeg liker egentlig buzz godt, men synes rekkevidden er lav. Kia EV9 er for dyr og andre alternativ er vanskelige å bedømme synes jeg.
Hva gjør jeg??![]()
Hæææ? Man ofrer jo heller å kjøre en dritbil i 46 veker for å kunne kjøre noke skikkelig et par veker på sommeren. Det er jo heile essensen av å være bilentusiastOm det er en Buzz som dekker ditt daglige behov, kjøp Buzz.
Jeg fatter ikke de som på død og liv skal kjøpe bil for å dekke et behov som er til stede 2-4 uker av årets 52. Og det kommer fra en som var der selv.
Om man trenger en feriebil, så finnes det rikelig av muligheter til å leie seg dette, og man kommer billigere fra det enn om man skal kjøpe seg en elbil som skal dekke inn for både dagligkjøring og feriekjøring. Om man må ha elbil vel og merke.
Om du ikke må ha elbil, og vil ha endeløst med plass, så er mitt tips Skoda Superb. Har aldri hatt en bil med bedre plass, og den er lysår større enn en E-klasse, både i baksete og bagasjerom.
Har iX med tre barneseter selv. Isofix går ikke (men det gjelder svært mange biler). Har akkurat nå en bakovervendt stol i midten og fremovervendt beltestol på høyre og venstre side. Opplever bakseteplassen som et av bilens fortrinn. Det er veldig romslig. Men tre stoler med isofix går ikke.Ekstremt trangt med tre barneseter i baksetet på en iX - om det i det hele tatt er mulig? Selv EV9 som er massiv har kun rundt 50cm mellom innerste isofix....
Liker sort, eneste bekymringen er at det ser ut som stålfelg i fart..
Ja, nettopp. Kjør ‘drit’ 46 uker i året, og lei deg en feita bil de ukene du trenger noe med litt mer omphf. Da kan entusiasten få fullt utspring de ukene, og så holder man heimavernet fornøyd med noe fryktelig praktisk ellers i året.Hæææ? Man ofrer jo heller å kjøre en dritbil i 46 veker for å kunne kjøre noke skikkelig et par veker på sommeren. Det er jo heile essensen av å være bilentusiast![]()
Helsort felg, nei takk! Det ser jo alltid ut som bilen mangler felg eller ikke har fått satt på hjulkapsel ennå
180 for min del.